Автор: ivodam
Дата: 27-05-09 16:56
explorer: Абе не е така, и не е нужно оправдаване, ако имаш уши да чуеш :). Съвсем различен е звукът, когато електронът е минал през вакуум, или когато се е блъскал през полупроводника. Лампите по-добре предават при възпроизвеждането богатството на тоновете в смисъл на предаване на обертоновете, които си излизат от инструментите (разбира се, говоря за истински инструменти, не електрически) - в резултат на трептенето на метал и дърво. Тези обертонове, или хармоници, създават онова, което се нарича тембър, и когато не са осакатени и отрязани, музиката звучи богато и пълноценно, усещането е, че е дълбока, многопластова. Надявам се, че схващаш разликата - говорим за възпроизвеждане на естествено съществуващи в природата обертонове, а не за създаване на такива с цел изкуствено обогатяване на звука.
Въпросът е, че реално тези неща имат смисъл за сериозно, творческо слушане при възпроизвеждане на монументална музика от големи симфонични оркестри, на сложни полифонични произведения, с голямо богатство на многогласие и детайл. Другото е повече това, на което руснаците му викат "показуха", и на което нашето морско еснафче е цар .
ПП: Лентите може да са изчезнали от студията, но всички сериозни меломани, слущащи оперна и симфонична музика, си пазят плочите и никога няма да се разделят с тях
Публикацията е редактирана (27-05-09 16:58)
|
|