Автор: JeT
Дата: 27-12-05 21:39
"boni", образно казано от кадър 24х36мм просто НЕ можеш да извадиш информация повече от около мах.8MP (и то от професионален цветен негативен/диапозитивен филм).
Да не говорим, че сравнен с по-масовите цветни негативни и ч.б. филми на пазара всеки един 6MP D-SLR е доста по-добър.
Просто това са възможностите на 24х36 филм и всеки един DSLR който предлага 8+ MP в реални условия е по-добър от филма.
Голямата "закачка" е, че при D-SLR е ясно колко точно са "центровете, носещи информация за изображението", т.е. мегапикселите, докато при филма могат теоретично да се преброят зрънцата на емулсията, но на практика не може да се докаже колко от тях реално носят информация за изображението... и затова доста се спекулира.
Ако в кадъра ти има определено ниво на шум (или зърно в твоя случай), то психологическото(!) усещане у хората е, че има повече детайл.
Между другото съвкупността от: вкарване на шум (или film grain) + интерполация + sharpen, направени по определен алгоритъм представлява една от стандарните техники( спомената и в списание fotoMagazin в брой от 2001г.или 2002 г.) за предпечетна подготовка за печатане в голям размер.
P.S. Колкото и да си добър в сканирането, кадъра направен напр. с 8MP D-SLR винаги ще е по-добър и като качество и като възможност за обработка в сравнение с 8MP scan от кадър 24х36мм.
Публикацията е редактирана (27-12-05 22:19)
|
|