Автор: TPECHAT
Дата: 23-09-05 18:39
Автор: TPECHAT
Дата: 12-08-04 07:07
Какво разбрах за снимането с цифров фотоапарат аз.
Значи - трябва да използвам супер серията на тези апарати - Суперия, продават ги в лилави кутии. Висоият клас се основава на това, че те са дигитално рефлексни - т.е. изображението се отразява от дигиталния дисплей /или матрица, матричен дисплей/ върху специлна карта, която варира като размер, зададен в инчове. Как да снимам на различна светлина без да ми треперят ръцете - просто използвам различна по устойчивост светкавична карта. Определящото е водещото число в динове. На сисплея - поне при мен има специална таблица, която ми показва каква карта да използвам в избраното от мен време на денонощието. Ако използвам светкавица против червени очи трябва да вдигна хората на по-висока от хоризонта точка - така нареченият ракурс. Всичко зависи и от самите хора, какво са правили предишната нощ. Ако изглеждат като вампири - това е техем проблем. Меренето на светлината винаги ми е било любима част от снимките. Това става с всякакъв измервателен уред, който позволява проникване на светлина през него. Аз използвам ефтиния вариант - линия 20 см. Обикновено не греша в преценките си. Има няколко вида мерене поне за дигиталните фотоапарати - за всеки пиксел, за група пиксели и средно аритметично на елементите по редове и стълбове за цялата матрица. Това е сложна задача, която се решава от процесор поставен вътре в самия фотоапарат.
Скоростта на запис зависи от светкавичната карта и избраното от на Еф число. То определя под какъв ъгъл апаратът да заснеме обектите, по които фокусираме. Както знаем един дигитално рефлексен апарат има няколко точки на фокусиране. При мен има една,която мога да задам с копче, подобно на това за избор на станция при радиоприемниците. Естествено веднага виждам резултата на дисплея преди да се е отразил образът върху светкавичната карта.
Дали използвам допълнителен софтуер? Естествено! Понякога при отразяване ако съм мръднал /шейк - за него има специална икона върху дисплея/ картината се разминава по редове или стълбове. Използвам възстановяващ плъгин, който използва ЕКСИФ данните. В зависимост от апарата има ралични алгоритми. Все пак работим с матрици - лесно е да се пресметнат.
Аз снимам за удоволствие и разтоварване. Чета доста за съвременната дигитална фотография.
Автор: TPECHAT
Дата: 12-08-04 09:33
Сега си дочетох главата за обективи. Много интересно написано. Значи се оказва, че за дадена снимка или обект е много важно да изберем оптиката за апарата. При дигитално рефлексните апарати ние имаме възможност да подменяме обективите. До скоро си мислех че обектива служи единствено за пропускане на даден образ до дисплея. Оказва се обаче, че има и други свойства.
Първо - обективите се делят на професионални и непрофесионални. Непорофесионалните наистина само допускат образите върху отражателния дисплей. Професионалните обаче могат да бъдат налагани с филтри подобни на тези във Фотошоп, но с разликата, че са стъклени. Това не ми стана много ясно де... как така?
Ще го пробвам това!!!
Също така имало обективи, които не можели да ми дадат образ на близко разстояние от мен. Трябвало аз да се преместя или обратното... Също така пък други можели да приближават обектите като бинокли. Хм? Еми то е легично!!! Все пак дигитално рефлексните нямат цифрово увеличение. Поне аз не знам де. Може би ако се снима с камера... Та мисълта ми беше, че даже на някои дори така пише - например 20x или 30x.
Представяте ли си? Вместо човек да си купува бинокъл, той си взима монокъл, който може да заснеме това, което се вижда на отражателния дисплей!
Единствено, което ме притеснява някак си, че на електронния дисплей не виждам това, което всъшност ще се случи, а трябва да гледам на другия. Но за сметка на това на нормалния, не на отражателния имам цифрово увеличение на образа.
Мисля да си закупя от тези обективи - професионалните, за да пробвам онва нещо с филтрите. Защото това ще ми спести после доста време за обработка в някой софтуер. Например ако искам да направя на някого очите зелени, а те са кафяви, просто трябва да приложа определен стъклен филтър...
Също така искам да имам увеличение. Защото имало и такива дето не увеличават. Тях не знам за какво ги използват??? Сигурно местят предметите или хората... въобще обектите... А представете си ако трябва да се снима планина с такъв обектив? Аз ли трябва да мръдна или планината? И то само защото някой гламак го е направил статичен.
Айде, отивам да почета малко и за различните видове изобразителни файлове.
|
|