Автор: moiamilost
Дата: 27-07-05 10:29
Stoyan_5, съжалявам, ама не си прав.
Повишаването на ISO-то в електронните камери се постига като се увеличи усилването на милионите транзисторни усилватели, стоящи веднага след CCD елементите, които по същество не са усилватели, ами само регистратори на броя фотони, попаднали върху даден пиксел. Това не е за сметка на захранващото напрежение - то си е постоянно около 3V, ами защото се променя обратната връзка в усилвателното стъпало. И какво става - когато е тъмно броят на фотоните е малък, генерираният сигнал е малък и съизмерим с вътрешните шумове, присъщи на всеки електронен усилвател. Увеличаваме ние усилването, с което усилваме и полезния сигнал и шума. Появяват се разни цветни и яркостни петна, които всъщност ги няма върху обекта. После вече идва алгоритъмът за обработка на полученото изображение, който си е една дълбоко пазена от фирмите тайна, щото това им е хлябът. В резултат част от полезната информация изчезва, а нова, шумът, се появява.
В заключение - пикселите са си винаги един и същ бройр разлика правят някои съвременни P&S като F10 на Fuji, в които на високи ISO сигналът от няколко съседни пиксела се усреднява за да се елиминират артефактите. Но туй е друго. Та значи - колкото по-малък по площ пиксел - толкова по-малък входен сигнал, толкова по-лесно той се скрива в шумовете и толкава по-кофти изображение. Ей това е тайната на SLR-те с големите матрици.
|
|