Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 Без Огледало с/у Огледало
Автор: vgramatikov   
Дата:   21-08-19 12:15

Здравейте,

Правя тази тема понеже срещам много остро неразбиране на повечето автори спрямо огледалната и безогледалната техника. Аз лично поне този месец съм получил въпроси от много съфорумци както и приятели във фейсбук относно желанието им да подменят техниката си Канон/Никон огледални тела със камери Сони. Явно този тренд е съществен.
Разбира се като фотограф най-вече на диви животни получавам запитвания в този жанр.

Нека да опишем какви са фундаменталните предимства и недостатъци на съществуващите системи Канон/Никон/Сони или какъв е смисъла да се преминава на огледало към без огледало или дори обрантото.

Според мен като изклчючим множеството гимнастики които умеят безогледалките и огледалките техните разлики се свеждат само до няколко фундаментални разлики което прави тяхното рязко разделяне в много случаи безмислено. Моя дългогодишен опит с огледална техника и малкия ми опит с безогледална камера и ръчни обективи, както и комуникацията с автори водещи в знанията си за безогледаллките / Симеон Колев, който се надявам да се включи / са ми дали надявам се достатъчно обективн поглед в/у двете системи.

Разбира се аз ще се огранича само в моя жанр тъй као той е доста специфичен. Снимането на уайлдлайф / който е много близо и до всякакъв вид спортна и дори донякъде репортажна фотография /.

==============================================================
Целта на описанието е да се обобщи и генерализира, а не да се спори за съвсем дребни детайли или разлики в системите.

Ще се опитам да мина през всички най-важни характеристики на наличните огледални и безогледални системи като ще се съсредоточа в/у камерите от среден и висок клас.

1. Сензори:

Водещите и най-масови камери като Канон 5д4, 1дх мк2, Никон д810, д850, д750, Сони а9, а7 мк3, Сони а7р мк3 и новата 4-ка.

Мнението ми е че фундаментално голяма разлика м/у сензорите не виждам. Да Канон изоствата леко в динамичния обхват все още с около някакъв си стоп а най-новите камери на Сони водят в резолюцията но генерално се справят почти на едно и също ниво за повечето хора в повечето ситуации. Не вижам нито реалено предимство в динамичния обхват на камери произведени след Д810 и д750 и ако има такова е при по-високи исо стойности при камери като а7р 3 и 4 но пак бих оприличил тези разлики като достатъчно малки за да ги нареча незначителни. Представянето на високо исо също е много сходно особено на 24мп сензори като с леко предимство се справят новите сонита и особено а7р 3 и 4. Въпреки това тези разлики не превишават 1 стоп в повечето случаи което за мен отново е незначително за един сериозен автор свикнал и инвестирал в определена система.

2. Автофокус:

Тук нещата са малко сложни да се разберат правилно от повечето хора. Трябва да е ясно че генерално автофокуса при безогледалките и огледалките работят на доста различен принцип в тандем с обективите но реално крайната цел е една и съща.

Липсата на огледало генерално зададе превес на "умните" автофокусни модове следящи лице и многократно подобри така нареченето "3д следене" по целия кадър. Но тези модове понякога са и напълно излишни. Примерно ако си студиен, портретен или сватбен фотограф и снимаш предимно хора предполагам с портретни светлосилни обективи това ще зададе голям превес на безогледалната система. От друга страна ако си споретен/уайлдлайф фотограф или фотограф на природа и пейзажи едва ли "фейс" или "3д автофокуса" ще ти помогнат с нещо да подобриш фотографията си.

*Тук е важно да се отбележи че безогледалките са в истинската си сила само с нативни обективи. Адаптирането е добро временно решение но изисква постоянно ъпдейтване на фърмуери, скоростта и акуратността често не е същата и няма гаранция за работа в бъдеще.

*Важно е да се отбележи че дори при ползването на адаптер е нужно да се знае че обективите проектирани за безогледалки просто фокусират различно имат разлини мотори и дори т.нар двойни мотори порафи факта че принципа на работа е различен и изисква различен хардуер и софтуер. Никога един обектив за огледална камера няма да работи добре на безогледална камера. Както и никой обектив за камера с огледало няма да работи като безогледален дори в лайф-вю режим и тн. Бих казал че недостатъците на безогледалния аф се мултиплицира със увеличаване на фокусното разстояние на оебтива.
Много то тях се справят добре с обективи до 100-200мм но след това нещата се променят доста тъй като се излискват много по-големи ходове и корекции на аф мотор и оптичната схема.

Има много зависимости и безогледалките те първа ще се доказват с работата с телефото обективи. За сега телефото обективите им са нови и доста скъпи спрямо огледалните им еквиваленти. Гледайки а9 мисля че нещата са обещаващи.



3. Видео

Не разбирам от видео но мисля че тук безогледалните камери водят с много поради ред причини. Никон и Канон нямат добро видео имплементирано в техните огледални камери.

4. Ергономия.

Да знам че Сони работят и подобряват ергономията си с всяко поколение. а7р 4 е най-голямото сони до сега. Но Никон и Канон определено се справят по-добре дори в тяхните безогледални серии.
Просто ДСЛР-а има по-добра ергономия през повечето време за повечето хора.

5. Издържливост и дълговечност.

- Батерия

Въпреки че безогледалките значително подобриха живота на батериите си огледалово все още води с доста.

- Издържливост на атмосферни влияния, удари и прочие.

Огледалките отново водят безспорно за мен.

6. Обективи и системи.

Най-големите екосистеми на пазара за тази на Канон EF и Никон F.
И двете системи имат всичко необходимо и от горе на това в много моменти много по-евтино от това с което разполагат безогледалките.
Тук може да се спори много но горното си е чист факт.

Огледалните системи особено сони запълниха всички нисши в техните системи и дори тази година видяхме 400 2.8, 600/4.0 и 200-600 5.6-6.3 обективи който са обещаващи. Нужно е да се отбележи че безогледалните обективи често за по-скъпи от огледалните си версии с 20-30% до 100%. Заместването им с адаптирани обективи не е вариант за един сериозен автор тъй като това обезмисля в голяма степен възможностите на камерата.

Разбирасе липсата на огледало предлага много голяма гъвкавост при любителите като там можеш да адаптираш буквално всичко. Аз също полазвам а7 с ръчнофокусни обективи. Това е един от гъделите които предлагат безогледалните системи.

7. Визьор.

Миля че тук можем да дадем спокоен равен. Оптичния визьор си има своите предимства особено при спорт и репортаж. Електронния показва реалния кадър преди той да бъде заснет.

==================================================================

Мисля ли че безогледалните системи са по-добри от огледалните за заснимане на диви животни спрямо това което предлагат и цената им?

НЕ!

В момента можеш да имаш прекрасна огледална система на половин цена която ще се справя точно толкова добре колкото и огледалната / ако не и по-добре /. Няма как да заместиш добрите стари а7д2, 5д4 с класически Канон телефото обектив или Никон д4, д500, д750 с с класически Никкор телефото обектив на Сони. Или ако го направиш това ще е 2-но, 3-но повече пари за реално същото.

Може би е вариант само при хибридно снимане фото/видео и то ако видеото е приоритет.

==================================================================


Наскоро един приятел ме пита:

"Имам Канон 600/4, 400 5.6 и прочие и искам да ги адаптирам на а7р 4" Това е безумие хора. Четете и се информирайте преди да правите такива смени. Безогледалните системи не са панацея те просто имат един добър фейс детект и видео и снимат по-бързо често за сметка на автофокуса. Това не са съществени причини на един главно фотограф да премине не безогледалка. Особено ако снима в определен жанр в който предимствата на безогледалките не са от значение а недостатъците ще лъсват при всеки важен момент.

==================================================================

кажете си вашето мнение. Поздрави.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: leitz   
Дата:   21-08-19 12:26

Ето това е "Форум" изправяш се и почваш да говориш....аплаузи


Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: kvakioh   
Дата:   21-08-19 12:43

Интересен анализ.
Дефакто- да се снима с безогледалка все още е повече $$$, отколкото с огледалка.

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: lamerko   
Дата:   21-08-19 12:48

kvakioh: защо си изненадан? Не мисля, че от самия им бум на безогледалките, финансовия въпрос да е бил приоритетен... все пак се беше отворила една НОВА ниша в един пренаситен от конкуренция пазар, и която "големите" проспаха - може би точно този фактор даде голям тласък на новите джаджи :)

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: kvakioh   
Дата:   21-08-19 12:54

Нищо не ме изненадва. ОСвен някои натрапвания като екстри на безогледалките все едно са космически технологии. ПА те едни сензори в по-малки кутийки.
Казал съм го и преди, че докато не вложат органични сензори, чак тогава може да има революция на техниката. После има батериите да оправят и чак тогава може да се говори.
Всичко опира до пари, ей затова например няма да мога да отида само на безогледалка/и.
33Мпикс стигна последно границата на кроп, да видим докога и докъде...
За ФФ е 51-62, да видим...
ЗА среден формат 150.
САмо цифри.



Публикацията е редактирана (21-08-19 12:55)

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: iasen2   
Дата:   21-08-19 13:13

Няма ли някой да забрани подобни теми.

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: kvakioh   
Дата:   21-08-19 13:19

MНого са забавни, а не за бавни. ЗАтова няма смисъл от забрани.

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: colorphoto   
Дата:   21-08-19 13:20

Ясене,теб кой да те забрани!

Браво на Веско!

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: iasen2   
Дата:   21-08-19 13:28

подобни теми са причина за харчене на едни пари и после пускане на едни обяви в базара.

тези теми са от типа "искам да си купя вдъхновение"
Майсторът на презентации от този тип е Стив Джобс, като последствията бяха катастрофални за цели фирми и индустрии. Да си припомним Мак и NEXT
и първия айфон - напълно непотребни вещи, но както и да е - парите са си ваши, купувайте си вдъхновение, щом ви го продават.
Успех!

Както казва един ваш колега - все ми е тая вече с какво снимам.....



Публикацията е редактирана (21-08-19 13:30)

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: BEYA   
Дата:   21-08-19 13:31

Сега ще дам един пример или сравнение както искате така го приемайте.Направих опит за заснемане на портрет привечер с безогледалка със следните настройки. F2 1/160 (за синхрона на светкавицата) ıso 400 и на визьора пълен мрак.
Докато с Dslr на същите настройки поне виждах реално обекта кадрирах и тнт.
Обектът се осветява от свеъкавицата ,но .... Сигурно ме разбрахте какво се опитвам да разкажа :)



Публикацията е редактирана (21-08-19 16:20)

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: SteliyanStoyanov   
Дата:   21-08-19 13:43

BEYA, ако си бяхте прочел/а ръководството нямаше да имате точно този "проблем" с безогледалката [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: lamerko   
Дата:   21-08-19 13:44

Мдам... с ДСЛР всичко виждаш в ПЪЛЕН МРАК. Дори военните в САЩ ги ползват вместо очила за нощно...

Нека да спомена нещо от моята практика - с безогледалка не висок клас (Fuji X-T10), снимах с ND 10 стопов филтър (през деня) и с китовия 18-55/2.8-4 - автофокуса СРАБОТИ, а през визьора се виждаше картина, макар и с доста артефакти. Нещо, което не успявал с никакъв DSLR :)

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: nositel   
Дата:   21-08-19 13:51

Веско [smilie24]


Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: LorDDemoniC   
Дата:   21-08-19 14:35

Хех минавайте всички на сони , аз чакам много евтини стъкла на канон , моля продавайте ми на воля ;)

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: Mogila   
Дата:   21-08-19 15:04

Браво на vgramatikov !

Аз лично съм изключително благодарен и финансово облагодетелстван от бума на Сони камерите и всички минаващи на тях. В последните месеци успях да накупя сташни канонски обективи, супер малко ползвани и на страхотни цени. Камери също!

Просто много хора, които почти не снимат, се подвеждат от манията по Сони и продават. А аз само това и чакам:)

Само така!

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: kvakioh   
Дата:   21-08-19 15:12

Kaто говорим за цени и апарати особено, Сони като тела на безогледалките са супер евтини на втора ръка. В сравнение с огледални, да ги наречем алтернативни, които струват повече все още.

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: hansto   
Дата:   21-08-19 15:32

аз минах от никон на фуджи и никакви съжаления досега! може би само за 100-400мм един обектив но всичко с времето си

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: Julius   
Дата:   21-08-19 16:00

Нужно е да се отбележи че безогледалните обективи често са по-скъпи от огледалните си версии с 20-30% до 100%.

Погледни тогава и безогледалните версии на Канон и Никон. Ако изобщо е възможно да се съпоставят, защото по едно и също време обикновено не излизат еднакви дължини/бленди за различните байонети дори на една и съща марка (все едно Канон да пуснат по едно и също време 24-105 за Дслр и RF). Ще очакваш ли да са на еднаква цена при условие, че на единия раб. отсечка е по-къса или байонета по-широк? Всички марки твърдят че или оптичната им схема е подобрена или теглото - намалено. А дори за 10% подобрение - цената обикновено е > 10% нагоре. И това открай време е било така. Не е нещо ново.

Заместването им с адаптирани обективи не е вариант за един сериозен автор тъй като това обезмисля в голяма степен възможностите на камерата.

Това според мен са някакви градски легенди или най-малкото е само частично вярно. Познавам лично няколко профита, които снимат студийно с Канон, а за травъл (разбирай Пейзаж) обикалят с по-леките Сонита и канонските си обективи. Мога да ти покажа и собствени кадри с Канон 16-35/2.8L с преходник съпоставен със Сони 12-24/4. Абсолютно никакви грижи с фокуса (последна версия на преходника), но на Канона (II-ра версия) ясно отчетливи са напр. хроматичните аберации спрямо Сонито, но пък от бленди 16 нагоре е видимо по-детайлен. Сонито не го затварям над 16, дифракцията просто смачква кадъра. Иначе откъм компакност Сонито няма равно - сравни го с цената на канонския 11-24/4 (освен габаритите) и пак си помисли с кой би тръгнал на 5-дневен преход в планината.

Визьор - миля че тук можем да дадем спокоен равен.

Визьорите не знам защо ги слагаш наравно - предимствата и недостатъците не могат да се сложат на кантар и да се приравнят. В единия случай едното винаги ще си остане за предпочитане пред другото, както и обратното. Какво го греят един уайлд-лайф фотограф удобства, които касаят предимно сватбените фотографи? Или обратното? Виж ако е "всеяден" - може и да успее да покрие всичките си нужди само с един инструмент, но обикновено когато някой прави всичко - го прави по-посредствено. Тясната специализация си изисква своето време /а нашето както знаеш не е неограничено/, но затова пък води до по-високи резултати. Вариант е през различни периоди да редуваш "специализациите", а не да ги караш паралелно.

p.s.
Сони още нямат техен тилт-шифт ако не греша? Не ги знам другите за ЕФ (Самянг и Рокинон) колко са читави? А Канон имат няколко много хубави ТС (+ това са и макро - 50, еле пък 90), които с преходник работят безотказно.

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: serjy   
Дата:   21-08-19 16:07

какъв е смисълът от такива анализи като накрая всеки си зима това, което му е най кеф, а и така трява да бъде [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: nsirakov   
Дата:   21-08-19 16:08

BEYA написа:

> Сега ще дам един прумер или
> сравнение както искате така го
> приемайте.Направих опит за
> заснемане на портрет привечер с
> безогледалка със следните
> настройки. F2 1/160 (за синхрона на
> светкавицата) ıso 400 и на визьора
> пълен мрак.
> Докато с Dslr на същите настройки
> поне виждаш реално обекта
> кадрираш и тнт.
> Обектът се осветява от
> свеъкавицата ,но .... Сигурно ме
> разбрахте какво се опитвам да
> разкажа :)


с фуджи х-про това не е проблем изобщо... там си имаш оптичен визьор, въпреки че е безогледалка ;)

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: stzz   
Дата:   21-08-19 16:40

За мене, безогледалките имат два значими минуса:
- обременени са софтуерно, в много по-голяма степен от ДСЛР-ите - това по "религиозни" причини не мъ кефи
- сензора се "пържи" нон стоп докато е включина и в ден като днешния, като поснимаш час време картинката отчетливо започва да показва, щото ......[beer] ...........е време за бира


........[smilie3] ......иначе, да живеят иновациите, маркетинга и рекламата!!!

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: speedking   
Дата:   21-08-19 18:08


Относно обективите - еми 400мм на канон 12000 долара, и на сони - 12000 долара - все тая.

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: io_bs   
Дата:   21-08-19 18:40

Признавам си, че не прочетох цялото първо мнение, но този ред ми направи впечатление:

> Водещите и най-масови камери като Канон 5д4, 1дх мк2, Никон д810,
>д850, д750, Сони а9, а7 мк3, Сони а7р мк3 и новата 4-ка.

Водещи по спецификации камери - да, определено.
Но масови? В никакъв случай. Масовите камери са D3x000/D5x000, Rebel-ите, тук-таме и някоя безогледалка нисък клас се забелязва.
ФФ камерите се продават в много по-малки количества от кропките, специално за Никон бях чел нейде, че това съотношение е 5:1 в полза на кропките.

Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: keri-di   
Дата:   21-08-19 21:07

Огледални-безогледални.Сони,Канони,Никони-а нито една дума за Машината,и оптиката,които завладяват все повече и повече всепризнати уайлдлайф и спортни фотографи-дори и любители!?
Даже амбасадора на Канон-Andy Rouse вече снима с Olympus E-M1X
https://www.youtube.com/watch?v=cg9AOn78bWM


Някой може да прочете и коментарите под видеото
https://www.youtube.com/watch?v=Hxu616X6QDc&feature=youtu.be


п.в.Представям си какво следва-как ще бъда "нахапан"?НО,не се сдържах![beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Без Огледало с/у Огледало
Автор: kvakioh   
Дата:   21-08-19 21:16

Един снимащ сменил си техниката, щото може... Нищо ново под слънцето.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »