Автор: marves
Дата: 20-03-18 07:08
Твоето X-A1 + 16-50 е по-добър инструмент за пейзажи от изброените малки апаратчета. Единственото им предимство е по-малкия размер.
X-A1 е дори за предпочитане пред X-Trans новите модели за пейзажи, защото при тях обработката на RAW е по-специфична и обикновено се минава през поне 2 програми, различни от тези, с които си свикнал да работиш. X-Trans файла не можеш да го метнеш във Photoshop/Lightroom, да пипнеш два плъзгача и да очакваш приемлив резултат.
Имал съм твоята комбинация, имал съм RX100, LX15, G7X II, имал съм X-Trans, както и мноого други скъпарски комбинации до дигитален среден формат и заявявам, че няма да получиш нищо ново като краен резултат от покупката, която си наумил, освен вътрешния гъдел от нова играчка.
X-A1 е с евтина сглобка и може да те предаде при леко почукване/изпускане, при силна влага, при екстремни температури... ако не плануваш да изкачваш Еверест до върха или да бъдеш дубльор/каскадьор на Индиана Джоунс - не виждам смисъл от ударо-прахо-влаго защитено тяло (според мен се плаща за "плахо-защита" при тях, а не за предно изброените).
Фуджи 16-50 съм сравнявал с 18-55/2.8-4 директно на едно тяло - втория фокусира чувствително по-бързо, стабилизациите им са еднакво добри (1/2s може да се очаква добър резултат), на затворени бленди около f/8 не може да се различи коя снимка от кой обектив е, дори при взиране по пикселите под микроскоп. Зависи дали твоята бройка е добра, защото има вариации при най-евтините китови обективи (и не само). 16-50 е по-лек, внимаваш да не го чукваш, докато е на тялото - чупи се пластмасовия байонет.
Инвестирай в малък стабилен статив, не е нужно да достига твоята височина, имаш подвижен диспей и можеш да работиш прав дори при 130-140см. Поляризационен/НД филтър. Овладей техниката "панорамна снимка от ръка" от 5+ кадъра, за да получиш ултра-широк кадър със страхотен резултат. За теле-зуум на твоята система 50-230мм китачето е чудесно за целта (втора употреба трябва да е под 300лв), на f/8 е достатъчно остър, пак внимаваш с евтината изработка. Фокусира бавно, стабилизацията му е от най-добрите, но на тези милиметри и тъмни бленди е по-удачен за статив при пейзажи.
Всичко написано по-горе е предвид целите на автора - пейзаж.
От друга страна, ако "туризъм" и "снимки за спомен" са пред "пейзаж", то тогава Panasonic LX15 е идеален - фокусира по-бързо, тъчскрийн, влиза в джоба, приемливи резултати. В RAW на ISO100 има шум горе-долу колкото X-A1 на ISO400, няма динамичния обхват на фуджито, няма натуралното цветопредаване. Няма и микродетайла, който можеш да изкараш от фуджито при ISO100 f/8. Въпрос на предпочитания. На твое място бих поснимал с LX15 няколко кадъра в магазин, за да се добие собствена преценка за възможностите му. След това RAW кадрите у вас на компютъра.
|
|