Автор: HSGeorgiev
Дата: 02-12-08 00:10
scrolllock, приятелю, не зная откъде си го намерил това FZ4, но направо ме настрои сантиментално, защото аз използвах един такъв дълго време, а и сега дори чат -пат го нося в раницата.
Та затова ще се опитам да отговоря на някой от въпросите ти, разбира се с уговорката че самият аз далеч не съм корифей на фотографията.
Относно дефокуса:
Колкото по-отворена бленда, толкова по-малка дълбочина на фокуса. Отворена бленда в случая означава 1/2.8 вместо 1/12 примерно. Значи: ако снимаш на бленда 2,8 дълбочината на фокуса (DOF) ще бъде много по-малка и така ще постигнеш акцент чрез фокуса. Ако искаш да постигнеш обратното - по-голяма дълбочина на фокуса, или с други думи повече неща в дълбочина да са ти на фокус - снимай на по-притворена бленда, а това означава 8. 9 и т.н. (разбираш, че сатва въпрос за 1/8, 1/9 ...)
Също така - колкото по-голямо е разстоянието между обекта ти и фона отколкото между обектива ти и обекта - толкова по-изразено ще бъде дефокусирането.
Също така - колкото по-голяма е фокалната дължина при заснимането - толкова по-изразено ще бъде дефокусирането (всъщност - по плитък ще бъде DOF) тоест на 400 мм ще е по-изразено отколкото на 50 мм примерно.
Относно проблема с много светлото небе и много тъмния детайл: способността на носителя да описва правилно и адекватно едновременно много светли и много тъмни детайли е неговата динамика. Добрата динамика е в много случаи все още май препъни-камък за дигиталната фотография. Ти си описал максимално сложния случай. Същевременно колкото е по-малка матричката на един дигитален апарат, обикновено толкова по-слаба динамика показва. Та по въпроса: примири се, че е много трудно с FZ4 да постигнеш върховна динамика. Това ни най-малко не те ограничава: можеш да потърсиш друг подходящ ракурс, можеш да изчакаш момента с по-подходящи светлинни условия - да речем по-ниска динамика на самия кадър (примири се също, че и с каквато и супер камера да снимаш - времето от денонощиято в което решаваш да снимаш винаги е важно във фотографията така или иначе), можеш да потърсиш и да почетеш какво е това HDR вкрая на краищата - FZ4 предлага добър варинат за снимане в клин..
Относно избора на чувствителност: canonio по-горе ти е писал да снимаш в диапазона 100-400. Прекрасен, разумен съвет на добър фотограф! По принцип това е много вярно. Само че той сигурно не е снимал с FZ4. Моят съвет: не използвай автоматично ISO, не използвай ISO400, ограничи се до 64-100 и когато ти се наложи - 200. Забрави за 400. На ISO 200 в много случаи ще намираш много шум - и монохромен и цветен. На 400 във всички случаи ще откриваш много шум. Не повишавай чувствителността на камерата си над ISO100 без това да е съвсем наложително (за FZ серията говоря - не по принцип, нали). Компенсирай когато е възможно по-ниската чувствителност с по-ниска скорост на затвора - помни, че имаш малка шумна матрица (1/2.5 ") и същевременно прекрасен, брилянтен, светлосилен и освен това стабилизиран обектив - просто бижу! А между нас казано - по въпроса защо в камерите FZ на Панасоник са толкова шумни - шумни са колкото всички останали сапунерки, просто за разлика от останалите нямат толкова агресивно шумоподтискане и затова получения от теб jpg има все още шум (обикновено де) но и много детайлност. Просто няма агресивен шумоподтискащ софтуер в камерата, който да замаже хубаво и шума и детайла.
Относно фокусирането и "лостчетата" - в центъра на кадъра имаш зелен знак (той може да е съвсем малко или по-голямо правоъгълниче или почти точица в зависимост от това какво си му задал ти за фокусирането). Натискаш наполовина спусъка и апаратът ти фокусира точно там. Ако си на Р или на най-автоматичния режим - онзи със сърчицето - камерата ти май сама преценява къде да фокусира. Изобщо не се втелявай, ами използвай автоматичния фокус и забрави за лостчета - FZ4 няма ръчен фокус. Повече за различните методи на фокусиране при FZ4 - в ръководството. В случай, че си нямаш ръководство - ето ти:
http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMCFZ5PP.PDF
(Не избързвай с изводите от името на документа - FZ4 и FZ5 са с едно и също ръководство - излязоха заедно на пазара)
И накрая - това дето ти е посочил Мартинов
как да правим по-добри снимки
наистина си го прочел на бързо. Прочети го внимателно и до голяма степен въпросите ти ще отпаднат.
|
|