Автор: 35mm
Дата: 29-05-08 23:07
djogata написа:
35мм, тези снимки с "гадния" 70-200 ли са (тази последната с цветенцата е на 100мм, значи сигурно е с този обектив)
---------------------------------
1, 2 и 3 отгоре надолу са с Цайс Planar T 1,4/85mm, 4-тата е с Калейнар 5Н 2.8/100мм (обектив който взех от познат за 50 лв и е с клатеща се предна група лещи), 5-тата е пак с Planar T 1,4/85mm. Всичките са с ръчен фокус обективи.
Та като казах ръчен фокус - удоволствие е да се фокусира ръчно с Д3. Дори БЕЗ опционален екран с клин и микропризма, дори и БЕЗ увеличител за визьора (например Никон ДГ-2). Огромен ясен и светъл визьор.
Аз намерих едно единствено нещо което не ми хареса - шума на затвора не е толкова тих колкото на филмовия Ф6. По празниците около 1-6 Май, снимах стадо овце и крави високо в Родопите. При всяко щракване на затвора, животните надигаха глава иизлизаха от естественото си поведение(спокойна и самодоволна паша) А бях на около 13, 20 и повече метра. Подобни проблеми имах с Д200 когато снимах улични котки - стряскат се от шума на затвора дори от 15-20 метра.
Накрая явно и невишждащите се никъде до този момент в радиос от километър овчарски кучета са чули щракането на Д3 и това беше сигнал за край на снимките.
Ето поляната преди да дойдат кучетата:
Тази е с AF Nikkor 50mm f/1.4 D:
http://photo-cult.com/pics/332/pic_9995944_0332216.jpg
Но на доста хора по стадионите с Д3 няма да им е проблем шума.
Всъщност сега разбирам защо Никон изписаха една кофа мастило с реклама колко е тих затвора на Ф6 и че са премахнали почти всички шумове от работата на Ф6 (дори и някои тези които само фотографа чува) с тестове в специлана акустична камера - като са използвали материлаи за частите които обиконовенно не се използват в направата на фотоапарати.
Сега разбирам защо стари фотографи ми казваха като си взимах среден формат Киев 88 че ще ме изгонят от театър или сцена ако шракна с това огледало дето е в Киев 88.
|
|