Автор: e-mil
Дата: 06-02-08 16:59
special_k
"1. имаш SCALE - в зависимост от големината на патерна, може и да е колкото целия кадър.
2. Ще запълниш цялото пространство ако искаш....тва му е хубавото на фотошопа и леърите."
Целта на ретуша в конкретната ситуация е да се наподоби амортизацията и ако се налага чрез дефектите да се подчертаят някакви художествени свойства. Но основното е имитацията на реални условия. А в реални условия рядко петното ще запълва целия кадър. По-скоро ще има голямо петно с пръски в някаква посока, дребни черни петънца, драскотини и т.н.
Сега, малко за четките и патерните.
Смисълът на десена (pattern) e да запълни с повтарящ се мотив дадено пространство за да спести хамалската работа. Независимо дали е покривка за маса
http://images.wireware.net/cameronnicolecom/c_img/Oilcloth-Roma.jpg
или решетка за текстура на уеб-сайт
силата на този инструмент е в повторението.
А трудното при петната не е да се имитират. Човек като има време ще седне и ще си ги изпипа едно по едно или ще си ги копира от готова снимка. Трудното е да се разпръснат хаотично. Дори и случайно да кликаш по екрана все ще се наложи 4-5 пъти ръчно да сменяш размера и формата, защото еднакви петна няма. А това с pattern не става. Освен това за да можеш да си позволиш свобода, трябва да направиш десена достатъчно голям за да може да се намалява и увеличава без сериозна загуба.
Ето как изглежда едно запълване при 100 и при 130%.
Увеличаването е сравнително малко, а разликата в качеството - голяма.
Какво е удобството на четката в сравнение с ефектите на слоя.
1. Blending modes са ефекти в реално време. При всяка микроскопична промяна на слоевете програмата ги изчислява наново, а това при големи файлове гълта сериозен ресурс. Особено ако имаш големи patterns. Дори да ползваш Fill -> Pattern вместо blending, пак остава неудобството от плътното подредено запълване.
А с четката можеш веднага да разположиш петното където си искаш, с каквато големина искаш и с какъвто цвят искаш.
За да направиш същото нещо с pattern, трябва да растеризираш слоя, да го умножиш n пъти, и да луднеш от местене, оразмеряване и оцветяване.
2. Фотошоп изпълнява blending ефектите по реда на подреждането. А patterns overlay е на предпоследно място. По-често използваните ефекти като color overlay и gradient overlay са преди него. А това предполага излишно структуриране на по предни етапи в обработката.
Дори четката да ти е огромна, слоят остава статичен. Намерил си му мястото - не ти трябва повече да го местиш. Веднага можеш да му приложиш каквито си искаш ефекти в реално време.
3. Хубавото на четките е, че имат отделно меню Window -> Brushes. Могат да се смесват една с друга, да им се дава точен цвят, или преливка между точни цветове, да се добавя щум, да се прилагат paterns директно върху тях, а не върху целия слой и включително да получиш избледняване по продължение на линията. Ако имаш писалка много от параметрите може да зависят от натиска върху таблета. Тоест всяка малка промяна да води до бързи и ефективни резултати.
И цялото това богатство може да се сложи в свободния щрих направен с ръка, което при ретуширането е от огромна полза. Нещо което с blending modes е невъзможно.
|
|