Автор: lamerko
Дата: 06-05-23 02:27
XP2 няма нищо общо с повечето черно-бели филми - този е много близък до цветните, но с тази разлика, че багрилата са нива на черното, а не три/четери цветни слоя. Съответно и липсата на маската. Но като цяло си е като цветните филми - със същите съединители на багрилата, които реагират с химията на C41. И понеже си е по този процес, накрая среброто се премахва и остават само багрилата. Пр нормален черно-бял филм ако не байпаснеш белината, ще получиш напълно "празен" филм. При този филм ако пропуснеш белината - ще получиш абсолютно мазало. Може да се прояви в стандартна химия за ЧБ филми, но губиш багрилата - напълно се обесмисля този много скъп филм, който на всичкото отгоре и няма да може да се натиска. Имам 60 метра от този филм - като цяло не си заслужава. Основното му предимство е, че може да се опработва заедно с цветните филми в големите лаборатории и да става всичко бързо. За човек, който сам иска да си проявява филмите - не го препоръчвам в никакъв случай. По-евтино можеш да си вземеш Ilford HP5 - това е един от най-добрите филми, правени някога - натиска се до 3200 (3 стопа) без никакъв проблем!
Това, което му викат "speed" всъщност е НОМИНАЛНАТА стойност на АСА/ДИН (ИСО), при която получаваш определена плътност в конкретни зони (зоните са си изкуство). На базата на този "speed" вече се определят времената за проявяване, температура, pH и т.н. На кутиите с потребителските филми са дадени стойности именно за АСА/ДИН, докато на филмовите запаси вече е даден въпросният "exposure index". За Фома 200, сниман на 200, сенките почват драстично да намаляват - очевидно става натискане, което не е сила на този филм.
https://www.macodirect.de/media/image/b0/86/e9/FP2030.jpg
https://static.bhphoto.com/images/images500x500/1616691609_906068.jpg
|
|