Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Филмова Фотография- информация
Автор: outspoken   
Дата:   20-01-22 19:48

Здравейте, от известно време снимам (или поне се опитвам да снимам) с аналогов апарат. Но имам затруднения в намирането на информация и съмишленици по темата. Бихте ли ми помогнали? Дали има групи из социалните мрежи или нещо подобно, защото колкото повече снимам, толкова повече въпроси изникват?
Благодаря предварително [smitten]
-от млад ентусиаст

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   20-01-22 20:10

Едно посещение на градската библиотека ще ти отвори достъп до много и проверена информация, написана на хартия.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: MikeDimit   
Дата:   20-01-22 20:30

Да снимаш на филм
във фейса е групата.
Сайт rangefinder.ru но е на руски и са чешити.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: quazimodo   
Дата:   20-01-22 20:34

Ето - https://bg-bg.facebook.com/groups/448657628590589/



Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: GenaDP   
Дата:   20-01-22 22:23

най-ценния линк

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: Джъмбо   
Дата:   21-01-22 11:03

като за начало може да му казваш филмова / лентова фотокамера... щото принципно не е аналог на нещо друго [cool] [cool] [cool] [cool] [cool] [cool] [cool] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: perspectiff   
Дата:   21-01-22 14:16

adjective: analog
relating to or using signals or information represented by a continuously variable physical quantity such as spatial position, voltage, etc.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: martin40   
Дата:   21-01-22 14:34

Здравейте,

Има стара литература за филмовата фотография на смешни цени по сайтове като olx.bg, knizhen-pazar.net и другите подобни аналози. Хубавото е, че информацията е на български, но тъй като и аз съм едва прохождащ не смея да препоръчвам нищо. Сигурен съм, че има опитни колеги тука, които могат да препоръчат полезни четива.

Поздрави!


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   21-01-22 15:27

Проявяване на филми
Изкуството да фотографираме
Фотография. Фотографски апарат и светлочувствителни материали
Ръководство по фотография
Да фотографираме без грешка

Иди до библиотеката. Няма да ти се смеят.


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: quazimodo   
Дата:   21-01-22 18:12

asahi написа:

Иди до библиотеката. Няма да ти се
> смеят.
>

Само ако може да се чете на телефон [smilie18][beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: fotorafi   
Дата:   27-01-22 09:16

Има в София една антикварна книжарница, Бай Генчо.
Той продава много книги, учебници по филмова фотография.

http://antikvarni-knigi.net/category.php?id=78&page=7

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mitpis   
Дата:   27-01-22 10:39

Джъмбо
Дата: 21-01-22 11:03

като за начало може да му казваш филмова / лентова фотокамера... щото принципно не е аналог на нещо друго.

Джъмбо, разсъждаваш елементарно, не става въпрос дали е аналог на нещо, а за вида информация с която работи, учи се в училище за аналоговата и цифрова информация. Харесваш или не този термин вече се е наложил и върви успоредно с традиционния за филмова фотография. Живеем в 21 век, езика е като жив организъм и се променя независимо от нашите желания, твоите напъни са безсмислени.

Относно литературата за филмовата фотография има една много добра поредица от 8 книжки , поне аз имам 1-8, май бяха 16 книжки около 1980 година "Поредица на фотолюбителя" издателство Техника, asahi е дал линк към една от тях "Проявяване на филми".
Тук има няколко от тях на някаква много висока цена.
https://www.svetanaknigite.com/narchnici-zanayati-khobi/27516-poredica-za-fotolyubitelya-10-knigi-komplekt.html



Публикацията е редактирана (27-01-22 11:20)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: quazimodo   
Дата:   27-01-22 11:01

А аз започнах с тази книжка - http://antikvarni-knigi.net/view.php?id=37494



Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: quazimodo   
Дата:   27-01-22 11:25

П.П. Ако човек прегледа горното заглавие и го комбинира с това - https://knizhen-pazar.net/products/books/1291900-da-fotografirame-bez-greshka
ще успее да се справи и с трите операции - снимане, проявяване, копиране. На слука[beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: sirkhann   
Дата:   27-01-22 11:30

Какъв точно е интересът?

Откъм техника?

Откъм особености на носителя?

Откъм процеса на проявяване и обработка след заснемането?

Вярно е това, което някои хора препоръчват по-горе, но моето мнение е, че само донякъде е вярно. Част от тези книги са писани за филми, проявители и напълно аналогов процес на работа, които днес вече не са актуални. Като започнем от разнообразието от проявители и начините да се работи с тях откъм разреждане и комбиниране, до сканирането и споделянето на работата, мисля, че всичко това е претърпяло доста промени.

Мисля, че има доста места, където човек да почерпи различна гледна точка, която я няма по учебниците, например форуми и сайтове като:

https://www.photrio.com/forum/home
(май това е бившият apug.org),

https://emulsive.org/


https://www.35mmc.com/

- филмова хипстерия

https://www.rangefinderforum.com/node/55
- филмовата секция на rangefinder forum

https://www.dpreview.com/forums/1072
- филмовата секция на dpreview

https://www.photo.net/discuss/forums/film-and-processing.1822/
- филмовата секция на Photo.net - има много тематични дискусии за конкретни филми/проявители

[shtrak] Приятно, забавно и на фокус!



Публикацията е редактирана (27-01-22 13:12)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mitpis   
Дата:   27-01-22 11:30

Прав е sirkhann [smilie24]
Забравих да добавя, че Коко Трейман правеше курс по филмова фотография в София, там хем човек може да научи доста неща, хем да намери съмишленици.



Публикацията е редактирана (27-01-22 11:45)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   27-01-22 15:22

Аналогов или дискретен (цифров) може да бъде електрическия сигнал, който пренася кодираната в него информация. За разлика от фотоапаратите при кино и видеокамерите дълго време е имало аналогови. Доскоро имаше и аналогова телевизия. Във филмовата фотокамера няма кодиране на електрически сигнал и тази класификация е неприложима.

Това са основни понятия в техниката и никак не зависят от промените в езика. Неправилната им употреба говори за незнание, а не за модерност. Ускорение и гравитация като термини ги има от Нютон насам и никой не ги променя. Онова на север от Левски Г може да му казват Северна тангента, но фактически е една хорда към околовръстното. А че нивото на образованието пада не е изненада за никого.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: sirkhann   
Дата:   27-01-22 16:31

Аз не разбрах каква е тезата на горното и как помага. [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mitpis   
Дата:   27-01-22 16:44

asahi Не става въпрос само за пренос на данни а и за съхранение и представяне. Ето ти едно определение за аналогови данни към което са филмовите фотографии.Аналоговите данни са данни, които са представени по физически начин. Когато цифровите данни са набор от индивидуални символи, аналоговите данни се съхраняват във физически носители, независимо дали това са повърхностните канали на винил запис, магнитната лента на видеокасета или други недигитални носители. Текст написан на пишешта машина е аналогов текст, който чрез скенер се цифровизира, същото е и с фотографията.
И каквото и да кажеш за езика той си се променя независимо от теб и мен виж в Гугъл за справка.



Публикацията е редактирана (27-01-22 17:02)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: hose   
Дата:   27-01-22 17:15

photo.net е вероятно най-пълният онлайн източник на информация, но като всеки форум отразява различни мнения, спрямо който каквото харесва...

тук също има не малко информация назад във времето - пробвай търсачката, чат пат работи [smilie5]

информация на живо и продукти има при Деков, при Трейман... и в Синтезиса, май други не се сещам, като и там зависи на кого ще попаднеш, както и какво точно търсиш

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   27-01-22 20:22

"Автор: mitpis
Дата: 27-01-22 16:44

Аналоговите данни са данни, които са представени по физически начин."

В моето училище такова екзотично определение не сме учили. За сметка на това мога да те затрупам с примери, които го оборват.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: quazimodo   
Дата:   27-01-22 20:49

A ве, по-умният от вас двамата няма ли най-накрая да си вземе шапката и да си тръгне[smilie18][smilie18][smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   28-01-22 01:18

[smile][smile][smile] "Аналоговата" фотография може би има нужда от безаналогов компромис. Напр., да приемем, че записът (съхранената информация) от светлинния сигнал върху филма е аналогов (свръхмалки зрънца на филма).

Аналогично на хордата, която се е превърнала в тангента, на Моста в Бургас (приемаме го за незавършен мост между България и Абхазия) и други алогични аналози.

Освен това, нали фотографията е считана за изкуство, "поезия на светлината". Каква техническа логика да търсим тази "поезия"?[smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: Zdram   
Дата:   28-01-22 07:54

Разбира се, че се развива езикът и промените в него се регистрират в речниците. В тълковния на БАН няма друго значение на "аналогов" освен обясненото от асахи. Небрежност или некомпетентност? Развитието на езика не е резултат от неуместното му ползване във форуми, медии, институции.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   28-01-22 09:09

"Автор: petervassilev
Дата: 28-01-22 01:18

[smile][smile][smile] "Аналоговата" фотография може би има нужда от безаналогов компромис. Напр., да приемем, че записът (съхранената информация) от светлинния сигнал върху филма е аналогов (свръхмалки зрънца на филма)."

Защо да го правим? За да легитимираме (узаконим) нечия немарливост? Потокът светлина, постъпващ през обектива, не е сигнал. В дефиницията за сигнал има изменение във времето, а тук в момента на експонация картинката е статична. Неслучайно дадох алтернативен пример с кино и видео заснемането. Въпросът далеч не е лексикален и по-скоро трябва да завучи "В каква вода съм нагазил с моите скъсани маратонки?"

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   28-01-22 11:53

За тази очевидна терминологична немарливост поне можем да се напънем и да измислим постфактум някакво "недигитално" оправдание.

Дискретизираме непрекъснатия светлинен сигнал и го интегрираме в интервала на експонация (напр 1/250 сек.) и го записваме недигитално ("аналогово") върху филма.

Така и "аналоговата" фотография е в аналите на времето и времето е в "аналоговата" фотография.[smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   28-01-22 12:12

Такива обтекаеми съждения могат да съществуват в правото. В инженерните науки е по-точно, конкретно и недвусмислено.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   28-01-22 14:44

"като за начало може да му казваш филмова / лентова фотокамера... щото принципно не е аналог на нещо друго"

На майтап, но Джъмбо всъщност предлага много по-точен термин за недоразумението "Аналогова фотография".

Аналогична фотография [smile] : доколкото процесът (светлина, обектив, запис) е аналогичен на това, което днес хората считат за фотография.

Дори и сегашните апарати можем да наречем "аналогични дигитални".


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   29-01-22 02:19

Моля да ме извините за моите пет стотинки, а и защото не е по темата... но:

Ако отворите базара ще видите секции "Цифрова", "Аналогова" и т.н. Не помня някой да е протестирал.

И, понеже ми е ясно, че никой няма как да знае всичко /примирявам се с това [smilie5]/ ми се ще да попитам - терминът "аналогов/а/о/" по отношение на информацията не се ли появи като противовес на дискретния /дигитален-цифров/ метод? Не следва ли от това, че този термин е адекватен по отношение на разликата с "лентовата фотография"?


Ако някой знае повече по казуса бих се зарадвал на отделна тема [smile]


П.П. Всъщност сега се сетих, че информацията в сребърно-халогенидните суспензии се носи от отделни зърна! Това не е ли дискретизация на по същество непрекъсната информация... както е и в "дигиталния" случай?

Хъм [smilie11]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: to6e   
Дата:   29-01-22 09:26

Казано просто -за аналогов(а) се говори когато има ЕЛЕКТРОНЕН сигнал, при сребърната фотография са химически процесите.
Правете паралел с киното, никой не говори за “аналогово” кино. Видеото вече е “аналогово” и “цифрово”, защото изображението се формира и обработва по електронен път.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   29-01-22 13:42

"Автор: mihalo
Дата: 29-01-22 02:19

Моля да ме извините за моите пет стотинки, а и защото не е по темата... но:

Ако отворите базара ще видите секции "Цифрова", "Аналогова" и т.н. Не помня някой да е протестирал."

Това, че не помниш, не означава, е нещо не се е случвало. "Аналоговата" секция е стар грях на Бони и Сашо, за който съм ги известил на момента.

"Автор: mihalo
Дата: 29-01-22 02:19

И, понеже ми е ясно, че никой няма как да знае всичко /примирявам се с това [smilie5]/ ми се ще да попитам - терминът "аналогов/а/о/" по отношение на информацията не се ли появи като противовес на дискретния /дигитален-цифров/ метод? Не следва ли от това, че този термин е адекватен по отношение на разликата с "лентовата фотография"?"

Краткият отговор е не. Няма противоес, няма антагонизъм.
Дългият отговор е "Във всяка наука се започва от определенията." Който ги е пропуснал следва да се върне, да ги научи и после да преподреди знанията си. В противен случай винаги ще е "на гости".

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   29-01-22 15:57

За съжаление, термините на продуктите се налагат предимно от търговците, на базата на търговски съображения, независимо дали са точни и логични. Точността става жертва на рекламата.

Около 60-те години на миналия век се появиха модерни за времето си фотоапарати, в наименованието на които имаше Electric/Electro. По-късно се появиха фотоапарати, рекламирани като AUTO, Electronic. Ако погледнете рекламите при появата на първите цифрови апарати, ще видите кога и защо се появява и терминът "аналогова фотография". Целта на търговците е всеки нов продукт да се представи като революционно нов, за да се продава.

Както е тръгнало, възможно е да се появят и векторни и рнк камери, които съвсем да побъркат хората.[smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   29-01-22 18:05

"Автор: to6e
Дата: 29-01-22 09:26

Казано просто -за аналогов(а) се говори когато има ЕЛЕКТРОНЕН сигнал, при сребърната фотография са химически процесите."

Да, ако трябва да се опростява това може да се приеме за 99% вярно. Ако разгледаме центробежния регулатор на обороти той е механичен, но произвежда аналогов, плавнопроменящ се механичен сигнал към изпълнителния механизъм. Центробежният изключвател, въпреки че работи на същия принцип, произвежда дискретен сигнал включено/изключено. Затова е правилно първо да си изясним какво е сигнал, а после да го определяме като аналогов или дискретен (дигитален), електрически или механичен.

Във фотографията светломерът в същността си е аналогов уред, но може да има аналогова или цифрова индикация. Флашметърът също е аналогов, но съм срещал само с цифрова индикация.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   30-01-22 02:12

Автор: asahi
Дата: 29-01-22 13:42


Защо Сашо, и по оновава време и Бони не са възприели аргументите?

Приемам краткия отговор "не"! Дългият - "Във всяка наука се започва от определенията."... да го кажа така: Определенията са за нещо познато, науката изследва и непознати области чрез експерименти и няма как там вече да има започване с определения. Греша ли? Отделно клнони малко излишно към обида по-нататък.. както и да е. [smile].

Някакъв коментар за: П.П. Всъщност сега се сетих, че информацията в сребърно-халогенидните суспензии се носи от отделни зърна! Това не е ли дискретизация на по същество непрекъсната информация... както е и в "дигиталния" случай?


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   30-01-22 11:21

Грешиш ли?

Грешиш. Стъпваш на определенията и развиваш науката. Ако откриеш нещо ново ти го въвеждаш като определение и развиваш науката. Можеш да създадеш нова теория, да я докажеш с научни методи и да обърнеш науката. Смесваш преноса на информация под формата на сигнал със съхранението на информация под някаква форма. Не са еднозначни.

Ако състоянието на отделното халогенидно зърно е носител на дискретна информация е необходимо да са изпълнени следните условия:
1. Местоположението на това зърно да бъде точно определено (адресирано) и да може да бъде открито и детектирано (прочетено).
2. Състоянието (параметъра) на това зърно да заема предварително дефинирани стойности. Не е задължително да са 0 и 1. Има и други бройни системи.

Записът на компакт диска е дискретна информация, реализирана като прозрачни и непрозрачни области, подредени в спирала. Едномерният баркод и двумерният QR код също са записи на дискретна информация.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   30-01-22 11:48

"... информацията в сребърно-халогенидните суспензии се носи от отделни зърна! Това не е ли дискретизация на по същество непрекъсната информация... както е и в "дигиталния" случай?"

Асахи съвсем ясно го е обяснил, но ще кажа същото с математическите термини, използвани при дефиницията на "дигитален" запис: Разпределението на размера и позицията на "дискретните" зърна на филма е непрекъснато (напр. гаусово, с приближение).

След като тези характеристики са непрекъснати, значи записът във фотохимичния филм не отговаря на условията за дигиталност, т.е. записът е "недигитален".

Затова е най-удобно да считаме зърната за свръхмалки и практимески еднакви, но произволно разположени във филма, използван за фотохимична ("недигитална/аналогова") фотография.


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   31-01-22 02:07

Автор: asahi
Дата: 30-01-22 11:21


"Стъпваш на определенията и развиваш науката. Ако откриеш нещо ново ти го въвеждаш като определение и развиваш науката. Можеш да създадеш нова теория, да я докажеш с научни методи и да обърнеш науката"

Нямам никаква идея да отричам научните принципи. Тънкият момент е в отрязъка между съществуващите вече определения и новооткритото. Моята логика е, че определенията са следствие - първо откриваш после формулираш. В този контекст определенията са база.
Да не се задълбочавам, но ако си представим, че за всичко има вече определения това означава, че вече знаем всичко и няма повече да има открития.


"Ако състоянието на отделното халогенидно зърно е носител на дискретна информация е необходимо да са изпълнени следните условия:
1. Местоположението на това зърно да бъде точно определено (адресирано) и да може да бъде открито и детектирано (прочетено).
2. Състоянието (параметъра) на това зърно да заема предварително дефинирани стойности. Не е задължително да са 0 и 1. Има и други бройни системи."


Започнах да се обърквам! Щом отделното халогенидно зърно не отговаря на условията за носител на дискретна информация, то остава само да е носител на аналогова??? Противоречие с идеята за термина "аналогова фотография" ли е това?


petervassilev предлага някакъв компромис със определенията - "... ("недигитална/аналогова") фотография"


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   31-01-22 02:41

Автор: petervassilev
Дата: 30-01-22 11:48


Имам въпрос: Как "гаусовото разпределение" чрез идеята му да осредни явленията на събитията /камбанното разпределение/ може да обясни равномерното разпределение на образа в негатива... така де, лентата?

Знам, че не знам всичко [smilie22] та затова и питам.

Редакция: Поемам си вината за тавтологиите!



Публикацията е редактирана (31-01-22 03:11)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   31-01-22 09:15

"Автор: mihalo
Дата: 31-01-22 02:07

Тънкият момент е в отрязъка между съществуващите вече определения и новооткритото. Моята логика е, че определенията са следствие - първо откриваш после формулираш."

Тънкият момент е, че не говорим за новооткрити неща. Найкуист и Шанон в началото на 20-ти век са подредили основите на дискретизацията. Има и един Котелников, но не мога, а и не ми се занимава да оценявам приноса му.

"Автор: mihalo
Дата: 31-01-22 02:07

Започнах да се обърквам! Щом отделното халогенидно зърно не отговаря на условията за носител на дискретна информация, то остава само да е носител на аналогова??? Противоречие с идеята за термина "аналогова фотография" ли е това?"

Както написах по-горе аналоговото и дигиталното не са в противоречие. Само трябва да сме наясно кое докъде е, как се преминава от едното в другото и какво се печели и губи при това преминаване.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: Vinsent   
Дата:   31-01-22 10:44

Ще споделя мнение по въпроса с няколко определения.

Фотографският образ е вид информация. При снимане обектива пренася образа на обекта върху носителя на информация - лента, сензор.

На лентата информацията има аналогов характер, независимо че се съхранява от дискретни елементи - зърна. Аналог - нещо сходно, подобно.

Сензорът преобразува (дигитализира) информацията. Дигиталната информация може да се предава през комуникационни канали в цифров вид. Дигитализацията е процес на трансформация на всякакъв вид материална форма в поредица от знаци, предназначени за електронна обработка и предаване.

Извод:

Фотография, която проектира и запазва образа върху светлочуствителен материал е аналогова фотография.

Ако образът се възприема от сензор и предава в дигитален формат (поредица от цифри) имаме дигитална фотография.


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   31-01-22 10:56

"Аналогов" няма общо с аналогичен. Означава непрекъснат, плавно изменящ се (сигнал). Не намирам определение за статична аналогова информация. Когато се изменя във времето говорим за сигнал - поток от променящи се велчини.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   31-01-22 12:09

mihalo: “Имам въпрос: Как "гаусовото разпределение" чрез идеята му да осредни явленията на събитията /камбанното разпределение/ може да обясни равномерното разпределение на образа в негатива... така де, лентата?“

Това, че зърната на филма са с различен размер и форма (приемаме напр. модел с гаусово разпределение), е очевидно – заради методите на създаване на този фотохимичен слой. А за “непрекъснатото разпределение на позицията на зърната” имам предвид следната аналогия с дигиталния сензор.

Разглеждаме сензора като двумерна матрица N x M (пиксела) и аналогично приемаме, че филмът е матрица от N x M клетки (квадратчета). Позицията на всяко зърно, попадащо в определена клетка, спрямо равнината на филма (по Z, спрямо средата на фоточувствителния слой), е логично да прилича на гаусово.

Но си абсолютно прав да ме коригираш, че разпределението на зърната в равнината на филма (по X и Y, спрямо центъра на всяка клетка) трябва да се приеме за равномерно непрекъснато. Равномерно, но не и подредено като пикселите на дигиталния сензор.


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   31-01-22 12:42

Asahi: “… Не намирам определение за статична аналогова информация. Когато се изменя във времето говорим за сигнал - поток от променящи се велчини.”

Напр. тук и в други “учебници” analog и digital се използва както за преноса на данни, така и за начина на записване/съхранение на данните, и това според мен е логично. Напр., в посочения учебник:

“The digital storage of information holds advantages over analog techniques much the same as digital communication of information holds advantages over analog communication.”

Термините “analog and digital recording”, “analog storage devices” и др. се използват, според мен точно и недвусмислено.

При фотографията, обаче, терминът “аналогов” може би дразни по исторически причини. По-точно, някои основателно се дразнят от неточното и "маркетингово" използване на термините от дигиталното фотографско поколение :))))), напр. "аналогови обективи" :)))).



Публикацията е редактирана (31-01-22 12:45)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   31-01-22 16:45

Много добре. Определение за статична аналогова информация намери ли?

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   01-02-22 01:09

asahi: "Много добре. Определение за статична аналогова информация намери ли?"

Не, не съм търсил. Но мене не ме притеснява това дали има или няма такава дефиниция, след като е логично да се направи аналог със “статична цифрова информация”, каквото и да означава тази статичност.

Също така според мен е логично вместо запис на електрически сигнал да разглеждаме запис на електромагнитен (светлинен) сигнал върху филма, и този запис да приемем за аналогов.

Дали аналоговият запис на магнитна лента/грамофонна плоча на “Залезът на боговете” се възпроизвежда 5 часа или литография на Рембранд се възпроизвежда (отпечатва) за минута не е най-същественото за аналогово записаната информация – тя си остава аналогово записана информация, която не се променя във времето и в този смисъл е статична. Рембранд не е знаел, че записва аналогова информация, а Вагнер за малко се е разминал с аналоговия запис с фонограф.

А самият аналогов запис върху филма/сензора не е “моментен”, ако това е условието за “статичност”. Записът се извършва напр. в продължение на 1/1000 сек. Подобни интервали има и при записа на звук, видео - на практика имаме последователност от кратки интервали на запис, а не "моменти".



Публикацията е редактирана (01-02-22 01:15)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   01-02-22 01:20

В моите и твоите разсъждения можем да си правим каквито си поискаме логични връзки. В науката е малко по-конкретно. Затова се старая да стъпвам върху приетите определения и да не се опитвам да пренареждам термините, особено ако нищо ново не съм открил или доказал.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   01-02-22 04:25

Автор: asahi
Дата: 01-02-22 01:20

"В моите и твоите разсъждения можем да си правим каквито си поискаме логични връзки. В науката е малко по-конкретно. Затова се старая да стъпвам върху приетите определения и да не се опитвам да пренареждам термините, особено ако нищо ново не съм открил или доказал."


Мисля, че това се отнася до практическото приложение на науката в конкретен моментен отрязък от време. В останалата си иновативна част тя постоянно е в състояние проба-грешка... например от парен двигател до термоядрения реактор - проектът ITER например. Неуютно ми е да няма на какво да се доверя напълно, но c'est la vie (не, че знам френски[smilie5]). Науката изглежда удобен фундамент на който да се опре човек... и после тя вземе, че открие нещо непознато до момента и тогава предишните постулати се налага да се преразглеждат. Не бих залагал на моментно състояние.


Както и да е, основната ми причина да се вкюлча в иначе така невинно започналата /съвсем не на правилното място[smilie2]/ дискусия е, че още не съм успял да си отговоря какъв трябва да е коректният термин за не-дигиталната фотография. Но такъв за който няма да има повече спорове и колебания. Иначе, радвам се че се случва да обменим мнения.



Автор: petervassilev
Дата: 31-01-22 12:09


Благодаря много, че ме подсети за гаусовото разпределение, не съм човек на науката и ми беше излязло от полезрението. Може ли да се твърди, че то може да описва да речем нещо като стремеж за приближаване до реда, подредбата на дигиталната матрица... някаква физическа зависимост която се противопоставя на ентропията? Ако "камбанното разпределение" се отнася до разпределението на зърната в суспензията, в двумерното пространсто, то би трябвало се стреми към възможно най-подредените структури?!

Мда, имам още много неща за питане...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   01-02-22 08:58

Ако трябва да избягаме от технологичната обвързаност на термина подходящи са определения са обикновена, обичайна, традиционна, конвенционална. Ако търсим технологична връзка можем да ползваме филмова, сребърно-халогенидна. Ако по-важна ни е простотата на изказа лентова е напълно достатъчно.

Многото варианти не са резултат на терминологични противоречия, а на богатството на езика.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   01-02-22 13:57

mihalo: "Може ли да се твърди, че то може да описва да речем нещо като стремеж за приближаване до реда, подредбата на дигиталната матрица... някаква физическа зависимост която се противопоставя на ентропията?"

Според мен е въпрос на технология и последващо математическо описание, работеща апроксимация.

А за ентропията питай тантристите в пещерите на Индия и Непал, те контролират и насочват енергиите и поддържат реда на Земята [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   02-02-22 03:01

Автор: asahi
Дата: 01-02-22 08:58


Мда, май няма еднозначно решение на казуса за момента. Ще трябва да се упорства още, и вероятно дълго [smile] Благодаря, че си правиш труда да се анализира ситуацията. [smilie24]


Автор: petervassilev
Дата: 01-02-22 13:57


Признавам си, че не разбрах добре това което казваш. Въртят ми се в главата няколко варианта:

1. Не ти се занимава с неразбиращи. Станало ти е досадно.
2. Не харесваш идеята на физиката за ентропията.
3. Смяташ, че съм невежа по отношения на източната култура или напротив... смяташ, че съм твърде обсебен от нея.

Няма значение, има причина и аз я уважавам! [smilie24]

Иначе именно за някаква апроксимация иде реч... евентуално [smilie11]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   02-02-22 10:20

@mihalo:

Технологично се създава фотохимичен слой (подредена структура), който естествено не е с равномерно непрекъснато разпределение в дълбочината на слоя, напр. заради различната големина и форма на зърната. Не е идеално подреден и се апроксимира напр. с гаусово разпределение (в дълбочина, по нормалата на слоя).

След време филмът остарява и (в допълнение към неизбежните химични процеси и загубата на чувствителност) тази "камбана" на разпределението се сплесква още повече (т.е., технологично създадената подреденост намалява), особено при по-висока температура на съхранение на филма, и това всъщност е някаква проява на втория принцип на термодинамиката. Ентропията нараства необратимо (за тези, които вярват в ентропията [smile]).

Това с ентропията го пишело и във ведите. Ведите се съхраняват в пещери и се пазят от отшелници, а в други пещери в Индия отшелниците тантристи управляват енергиите така, че да контролират (ограничават) нарастването на ентропията в определени зони. Явно фотографските филми, за разлика от сензорите, не попадат в тези зони, след като остаряват с времето и затова е разумно да се съобразяваме с техния срок на годност - още един недостатък на филмовата фотография.


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   03-02-22 02:26

Автор: petervassilev
Дата: 02-02-22 10:20


Чакай сега, физиката се занимава с ентропията, има си някакви термодинамични формули дето описват явлението /не съм по формулите, освен ако не ми се налага по животозастрашаващи причини/, а ти казваш,че е въпрос на вярвания? По принцип подхода ми е да не се доверявам на вярвания, а да изследвам какви са механизмите на нещата.

За остаряването на филмите не остана време, но всъщност те не губят чувствителност.


Наистина е по-добре да преместим дискусията в отделна тема... ще помисля.


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: Synthy   
Дата:   03-02-22 09:54

Човека питаше от къде да намери информация за ФИЛМОВА (пише си го в заглавието на темата) фотография. Всеки път, когато някой не наясно със значението на думичката каже "аналогова" фотография, се започва една безкрайна дискусия, че такава няма и едни безсмислени спорове. Никой никого няма да убеди в противното. Който твърди, че има аналогова фотография никога няма да приеме, че греши. Факт, който се доказва назад във времето ако се порови из темите.

Игнор и по същество. Можеше да се получи една добра тема с ценни ресурси за едни вече алтернативни и полузабравени процеси.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   06-02-22 04:52

Автор: Synthy
Дата: 03-02-22 09:54


Да, дискусията се води отдавна... и точно поради това, че не е намерен все още точният термин с който еднозначно се дефинира лентово-аналогово-недигитална.. и т.н. Фотография. Съгласен съм, че това си е "буря в чаша", но търсенето на правилното разбиране на процесите еднозначно е крачка нагоре към по-доброто разбиране на процесите около нас. Според мен усилията са интересни и полезни донякъде.

1. Според дуалистичния ни начин на мислене "дигитално" срещу аналогово е "приемвливо" като разделение по термини.

2. Зърната в проявената суспензия са детерминирани като "тука има, тука няма", прозрачно или непрозрачно, дискретно записана информация на елементи, които са или прозрачни или не. Обобщено и с приближение може да изглежда като аналогово предавана информация но по формулировка е на дискретно ниво.

3. Все още няма яснота за вълново-корпусклуарната терория - вълновата (аналоговата) и същевременно корпусклуарна (дискретна)?!

4. Цифровият запис има нужда от аналогов изход за да може да бъде възприет в свят, който по идея апромаксимира информацията.

5. Може би от значение (по отношение на терминологията) ще се окаже приемникът на информацията. Сребърни халогениди - Силициеви PN преходи... но това не говори много на масата хора, които си имат съвсем основателно други приоритети.

6. Май трябва малко да му отпусна края накрая ;))


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: quazimodo   
Дата:   06-02-22 06:55

Упс, грешка[smilie18]



Публикацията е редактирана (06-02-22 06:56)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   06-02-22 10:44

Давайте по шеста точка!

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: thephotonub   
Дата:   06-02-22 10:48

В YT има безкрайна информация и много добри фотографи, които се занимават с филм, особено сега като филмовата фотография има нов живот сред ентусиастите. Мисля, че е малко смешно да се ходи чак до библиотека, има ли няма там някоя умряла книга за филмова фотография, при положение, че има достъпна информация в интернет на секунда разстояние от теб. Много динозаври просто има тука явно във фото-форум [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   07-02-22 02:34

[smilie6] В YT има безкрайна информация и много готини какички... само да не ме пипнат рептилите от плоската земя!

/по 6та точка/ [smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: Synthy   
Дата:   07-02-22 08:36

Ако от ютуб ще се учиш как да проявяваш филми и що е това филм и как така тая лента държи в себе си образа... по-добре се разходи до библиотеката. А най-добре клик в книжен-пазар, купуваш 3 книги за 30лв. и си ти. Ама да четеш и да учиш по този начин явно е някаква отживелица. Нещо като да си забъркаш сам проявител.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   07-02-22 08:38

От четене на книги боли глава.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: thephotonub   
Дата:   07-02-22 21:54

mihalo: Това, че ти знаеш само да гледаш порно в интернет вместо да намериш полезна информация си е твой душевен недостатък ;) много динозаври сте просто тука.. щели до библиотеката да ходят [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: thephotonub   
Дата:   07-02-22 22:04

asahi: Съжалявам, че имаш такъв съществен проблем с четенето на книги



Публикацията е редактирана (07-02-22 22:05)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mmjm   
Дата:   07-02-22 23:06

thephotonub, „Всеки човек има право да бъде глупав, против това нищо не може да се каже, но и правото трябва да се използва с известна мярка“
К. Бьорне

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   07-02-22 23:33

Младежът не може да допусне, че някои от нас в домовете си имат книги.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   08-02-22 00:08

Автор: thephotonub
Дата: 07-02-22 21:54


Не се връзвай thephotonub! Просто беше "отпускане на края" по т.6 [smilie7] Разбирай - шега. Сега, когато не разбра разликата между шегата и заяждането е редно да отвърна по подобаващ начин.

Не, няма да го направя всъщност. Моля те само да се замислиш, че никой всъщност не ти мисли злото тук!


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: thephotonub   
Дата:   08-02-22 00:25

Текстът беше премахнат от Администратор на Фото Форум, защото съдържа СПАМ, не е по темата, е предпоставка за конфликти, има лош правопис или противоречи на правилата на сайта.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: thephotonub   
Дата:   08-02-22 00:33

mmjm: "Един невеж ум не е абсолютно празен съд, а е пълнен с каша от неподходяща или подвеждаща житейска опитност, теории, факти, интуиции, стратегии, алгоритми, евристики, метафори и предчувствия, но за съжаление, на него му изглеждат полезни и точни знания."

Дейвид Дънинг

С други думи... ти не знаеш колко си невеж.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: thephotonub   
Дата:   08-02-22 00:37

mihalo: Е сега, защо така бързо почнахте да се обиждате? Започна да ми става забавно...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: Synthy   
Дата:   08-02-22 08:52

на старчето, можеш само чантата с обективите да му носиш, ако ти позволи. малко добро възпитание не вреди никому, господин нуб. ама то това в ютуб не го дават.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: thephotonub   
Дата:   08-02-22 09:53

synthy: Имам си достатъчно обективи в моята чанта, може да погледнеш в профилът ми ;)

Само да поясня и на другите, това да четеш книги и да си разширяваш знанията както и културата е чудесно, за това няма спор. Става дума за това, че в интернет, както в Ютюб примерно, има много добри и известни фотографи, които споделят ценна и практическа информация, която няма да намериш в някаква си запустяла в прах книжка в някоя си библиотека. Ама за това трябва, минимум, да се познава много добре английски... ако вече това е проблем за някой хора... [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: asahi   
Дата:   08-02-22 12:25

Да, вероятно английският може да е проблем за някого. Да си мисля ли, че през последните 10-15 години филмовата фотография е изживяла някакъв технологичен или идеен скок, за който няма как да пише в прашасалите книжки?

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mmjm   
Дата:   08-02-22 13:05

asahi, няма смисъл.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: petervassilev   
Дата:   08-02-22 14:12

"... някоя умряла книга за филмова фотография .... Много динозаври просто има тука явно във фото-форум".

"Те ти така!", както съм чувал в северния запад. Ние пишем, разводняваме темата и се обясняваме дълго какъв бил правилният термин за филмовата фотография през 21 век, а отговорът през цялото време е бил пред нас, в огледалото, когато се погледнем: динозавърска (умряла) фотография [smilie24]


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова Фотография- информация
Автор: mihalo   
Дата:   09-02-22 00:57

Автор: thephotonub
Дата: 08-02-22 00:37

mihalo: Е сега, защо така бързо почнахте да се обиждате? Започна да ми става забавно...


Не съм се обидил. [smile] Няма как, би било глупаво.


Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »