Автор: chukov
Дата: 04-08-21 09:24
avo
идеята е друга.
Ако снимаш например лилави минзухари на преден план, който е на 50 см от обектива ти, а на задния план планините са на по километър, то шансът колкото и да затваряш блендата да имаш остро изобразени всички обекти в кадъра е нулев.
Затова, слагаш апарата на статив и не го мърдаш повече. Правиш една снимка, в която си фокусирал върху минзухарите пред теб, после втора, която е накъде на 1/3 от теб до далечния план, после трета, в която фокусът е отзад върху планините.
После тези три кадъра ги наслагваш във Фотошоп (в ютуб има обяснено как става това стъпка по стъпка)
По този начин вземаш от всеки кадър частта, която е с остро изобразени обекти и получаваш един кадър с остро изобразени обекти в близкия и далечни планове.
Сега, дали ще направиш това с два кадъра, три кадъра или 4 или 5 зависи от конкретната ситуация. Нека да са 3.
Това обаче става, когато всичко е неподвижно.
Защо казах, че е прав Асахи
Ако си представиш, че си клекнал ниско и снимаш на преден план макове, а между тях в далечината произират на заден план планините. то фокус стакинга не помага, защото фотошопа не може да насложи кадрите. Трудно му е да изреже обектите в предния план. Освен това при фокусиране върху задния план обектите от предния план се размазват и границите им (например ръба на цветните листчета на мака от примера) се разширяват навътре и навън.
Тогава, както е казал Асахи, вадиш телефона и снимаш. При него заради малката матрица всичко е на фокус - и преден и заден план
Ами това е
|
|