Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Здравейте,
Напоследък (а и не само, но особено напоследък) се хващам, че пейзажната фотография ми е истинската слабост. Плюс водопади! Начинаеща съм, не снимам шедьоври. Но имам желание да се развивам. В момента снимам със Сони а6000 с китов обектив.
Въпросът ми е, какъв е най-подходящият обектив, с който да сменя китовия (ако изобщо се налага)? Не съм разочарована от сегашния, просто се чудя, мога ли да го "ъпгрейдна", без да фалирам съответно .
Понеже последният път много ми помогнахте с почистването на сензора (хиляди благодарности, между другото), сега реших, че бихте могли да ми помогнете и с този, така важен, въпрос
Пейзажната фотография е една от най-невзискателната от към техника. На практика всеки обектив, който е достатъчно широк да обхване сцената от избраното място ще свърши работа. Не ти трябва стабилизация, дефокус, бокета и свръх коригирана оптика :)
Доколко като средства е готовността да се отделят? По принцип наистина не е толкова претенциозно за пейзажите, стига да обхваща каквото ще се снима.
Иначе варианти доста. От ръчни до топ автофокусни обективи.
Ъпгрейд ще бъде всичко с ФР под 18мм, но за съжаление, цените май са разоряващи и за обективи втора ръка. Иначе един обектив Сони 10-18мм ще е чудесно допълнение.
Има много качествени и евтини обективи, но са твърди - зуума при тях е крачен, което не винаги е опция. На линка долу - избор колкото искаш от Самянг. Кефни ти 10мм, 12мм, 14мм, 16мм, 18мм... като за колекция са
Един голям фотограф казваше:
"Най добрият обектив за пейзаж е -статива"
За сега се оборудвайте със стабилем статив, а като изчерпите възможностите на обектива, ще знаете какво да си купите.
Тъй като си начинаеща ще преживееш много "истински слабости". Няма да ги изброявам, че е ще скучно. Стативът, картатa и този инструмент са основното в пейзажната фотография.
> Има много качествени и евтини
> обективи, но са твърди - зуума при
> тях е крачен, което не винаги е
> опция. На линка долу - избор
> колкото искаш от Самянг. Кефни ти
> 10мм, 12мм, 14мм, 16мм, 18мм... като за
> колекция са
>
И от 7-те джуджета има прилични обективи със същия "дефект", че даже са и доста по-преглъщаеми ценово
Sony 10-18- топ от възможно широките, не евтин обаче.
Zeiss Touit 12/2.8-топ от широките с фиксирани мм, с автофокус, не е евтин
Samyang 12/2- ръчен, изгодна алтернатива наTouit
Тези трите бих гледал, ако ще снимам нашироко. Статив може и да не потрябва.
Хубаво е да се помисли и за филтри някакви... Колегите са казали за статива, изброили са обективи.. Препоръчително е няколко ND филтъра за начало, после и градиентни. Даже има статия тук за тях.
Мислех си аз, наивно, че отговорът ше е универсален, за всичките ми проблеми, ама нейсе
Я да видим, правилно ли съм разбрала. Ще ми трябва обектив, в широк ценови диапазон , филтри с цени между 50 и 1500 лв, статив, карта (за карта памет ли говорим, или за географска карта в случая?) и сайта, с който се забавлявам вече половин ден, доста е интересно.
А, да, кои са "7-те джуджета"?
Сега обаче сериозно. МНОГО благодаря на всички за насоките, добре е да има хора, които разбират повече от теб и са готови да помогнат, както могат.
За цената на обектива, малко е ограничен бюджета, та предполагам че ще трябва да търся нещо що-годфе читаво, но втора ръка. Филтри и аз си мислех че трябва да си взема, дори гледах онзи ден, НО понеже не съм наясно какво ми трябва, не си взех.
Статива май е най-лесната покупка за момента. Има ли значение марка, вид?
А, да. И оше нещо - има ли значение дали снимам JPEG или RAW формат?
Благодаря момчета, златни сте!
Снимаш задължително в РОУ, но ако камерата ти има опция за JPEG+RAW (и двете едновремено) - слагай на нея, че с JPEG прегледа е по-лесен. Снимането в РОУ само по себе си не е панацея, ако не успееш да извлечеш от него нужното - за това трябва четене, гледане на клипчета и най-вече практика.
Статива противно на очакванията, може да не е толкова лесна покупка. По принцип се състои от две части (казвам по принцип, понеже има едни пластмасови недоразумения) - основа и глава. Двете може да се вземат като комплект, но и по отделно според нуждите. Атрибути на основата са:
- минимална височина, максимална и размери в сгънато положение;
- тегло;
- максимална товароносимост;
- брой секции;
- щипки или врътки;
За главата са:
- вид на главата - трипозиционна, ябълковидна, панорамна...
- издържливост (в колограми)
Темата е доста обширна :)
За седемте джуджета - това е препратка към обективите на фирма 7artisans
Картата е географска. Тази, с която ти е най-лесно да работиш. Аз предпочитам Google Maps. Достатъчна е за да си намериш обекта и от неговите координати да намериш в кой времеви диапазон Слънцето ще е в желаната от теб позиция.
Не очаквай, че с първото посещение на някаква локация ще срещнеш шедьовъра, но поне можеш да се ориентираш как е най-добре да се случи следващото посещение.
След като си с китак, не мисля, че засега ще ти е нужно нещо по-широко. Много често хубави пейзажи се снимат и с телеобективи в диапазона между 70 и 200мм, та аз бих препоръчал по скоро да търсиш бюджетен телеобектив, вместо по-широк от 18мм. Мое лично мнение е, че при пейзажите без филтри си за никъде, така че по-скоро те трябва да са ти приоритет (ND, CPL, Градиентни и тн).
Ей, нямате равни! :)
Asahi, за шедьоврите не си правя никакви илюзии, съмнявам се, че дори и след няколко години практика няма да докарам на шедьоври
Общо взето сведох покупките до 3 за момента, като обектива и статива са приоритетни, а филтъра ще си го подаря за рождения ден.
Супер, апарата поддържа RAW-JPEG.
А картата, вече съм си взела, даже и с еко пътеките по нея. Макар че имам няколко идеи, като за начало,за които не ми е необходима карта.
Lamerko, май ще се обръщам към теб за съвет за стативи.
А иначе, гледам видеа, чета, даже си търся и някой курс някога да се запозная с нещата.
Подкрепям asahi, че пейзажи не се снимат само с ултрашироки обективи. Те определено имат място в жанра и могат да помогнат за драматични композиции, но са трудни за употреба (колкото повече неща влизат в кадъра, толкова по-сложно е да направиш композицията наистина силна).
Аз снимам с Фуджи и напоследък основните ми пейзажни обективи са китовите 16-50 и 50-230, които се справят чудесно със задачата. Включително и стабилизацията им е полезна, понеже благодарение на нея доста по-рядко ми се налага да ползвам статив.
Имам и ултраширок обектив (Samyang 12mm f/2), който е чудесно бюджетно решение и също влиза в употреба от време на време, но в интерес наистината това се случва все по-рядко.
Както се каза вече, филтрите и стабилният статив също са полезни. ND и CPL филтри са си даже задължителни за дълги експозиции и насищане на цветовете/премахване на отражения (съответно). Graduated ND филтрите според мен са излишни в модерните времена - сензорите имат достатъчно голяма динамика, че да ги правят излишни в повечето ситуации. По-лесен вариант е bracketing-а и после стакването в програма за обработка. В допълнение по темата, все по-често се стакват така и по-кратки експозиции, за да се получи движение в облаци/вода и т.н., като се имитира ефекта на ND филтъра, така че за някои и той не е важен, но аз лично предпочитам да го ползвам на място.
Отново съм аз, отново с милионите въпроси.
Реших да си купя ND и CPL филтри, но налетях на следния проблем - какво точно ми трябва?
Вариантите са толкова много.....
> Отново съм аз, отново с милионите
> въпроси.
> Реших да си купя ND и CPL филтри, но
> налетях на следния проблем - какво
> точно ми трябва?
> Вариантите са толкова много.....
Първо, избери дали да са на резба (навиват се в резбата на обектива според диаметъра му - обикновено го пише на самия обектив или отвътре на капачката му). Аз ползвам лично ползвам на резба, като филтрите ми са като за обектива ми с най-голяма резба (в случая 67 мм), а на другите си го ползвам с преходници (step-up rings). Малко е досадно да ги навиваш и развиваш, ама струва доста по-евтино от това да си купиш същите филтри на няколко резби :)
По възможност си вземи филтрите с тънка рамка. За ND аз ползвам ND8 i ND400 (първият затъмнява с 3 стъпки, а вторият - 9). Съответно вторият го ползвам по-рядко, понеже ефектът му е доста драстичен (позволява снимане на дълги експозиции през деня).
При филтрите вариантите са много. Ако ще ползваш ND градиентни, аз лично ползвам доста, със сигурност ти трябва система за квадратни/правоъгълни филтри и самите стъкла след това. Съгласен съм с колегите, че динамиката на матриците и обработката може да ги замести, но колкото по-малко се изнасилва един кадър при обработката, толкова по-добре, и ако експонацията на същия този кадър е по-близо до истината заради градиентния филтър, толкова повече мегдан има после за дообработка. Аз ползвам Cokin Nuances Extreme серията, нищо общо с плексигласовите им боклуци, ценово са по средата между Haida и Lee, по-близо до вторите май. Като качество са много много ок считам, въпреки че тази марка няма добро име поради масовите им пластмасови ширпотреби с които се асоциира единствено.
Относно CPL, купи си хубав филтър, като размер максимално големия, който теоретично някога би ти трябвал ако купиш широк светъл обектив, вероятно това е около 82 мм, и го ползвай със степ даун рингове за по 7-8 лева на всичките си обективи. Иначе като мен ще имаш всички размери поетапно и ако сумираш инвестицията лошо ще ти стане.
Започни с един CPL филтър. Не го дръж като капачка върху обектива. Разглеждай пейзажа през филтъра, анализирай кое как се променя при въртенето му, обърни внимание на тъмните зони и когато решиш го сложи на обектива и снимай.