Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Наредба ще рече регулация. Щом има регулация значи трябва да има и регулаторен орган. Щом има регулаторен орган значи този регулаторен орган трябва да упражнява контрол. За да упражнява контрол регулаторния орган трябва да има служители. За да има служители трябва да плаща заплати. За да плаща заплати трябва да събира такси. Ако не стигат парите от таксите вероятно ще иска финансиране от правителството. Ако не упражнява достатъчно ефективен контрол на практика наказани и наказвани ще бъдат тези, които спазват въпросната регулация за сметка на тези, които не я спазват.
Регулацията е по линия на ЕС и съответно въпросните сертификати и регистрации са валидни в целия ЕС и вероятно ще се зачит и от някои други държави. За България, регулативния орган е ГД ГВА, които не са създадени за тази цел. А дали ще имат нови служители - това не знам. Имаше съмнения, че тестовете ще бъдат придружвани с платени практически курсове/изпити, но към момента сиртификата A1/A3 е изцяло онлайн и безплатен. А2 го надгражда с втори ТЕОРИТИЧЕН изпит, който въпреки че е присъствен (засега само в София, на летището), и той е безплатен. Всъщност може и да е за добре - сега поне се слага единна политика за страните. Не забравяйте, че и преди имаше регулации на местно ниво, които освен че бяха хаотични, но и всеки път се изискваше да получиш разрешение, няколко дена преди полета. То и затова малко хора въобще спазваха процедурите, а повечето дори не знаеха че съществуват
И какво очакваш сега да стане? Може би някой да седне, да прочете материала, да сложи отметки за всеки един че е преминат, да реши пробния тест и да влезе в календара да си активира дата за изпит? :)
Провери в секция "самоподготовка" дали е активна - ако е - значи ти си на ход. Ако не е - отиди в профила си и виж какво се случва със заявката ти. Ако е отказана - би трябвало да има коментар защо. Ако стои в изчакване - пробвай се да пуснеш пак. Ако не става свържи се по мейла. След удобрението, по принцип не се случва нищо особено - получаваш един мейл, който явно по подразбиране идва винаго в спама (аз така и не видях моя), а в сайта се активира в секцията "самоподготовка" нужния материал. Това е всичко.
Самата обработка на заявката отнема няколко часа - просто няма смисъл да чакаш повече и да се надяваш нещо да се промени.
@lamerko,
това можеше да бъде написано, вместо предишното ти мнение и аз съответно, нямаше да реагирам по този начин, по който реагирах.
И не, днес проверих и нямаше нищо никъде.
Затова пуснах втора заявка.
Друг е въпроса, дали някой има капацитета да упражнява контрол в/у ползвателите на дронове.
Реално, дори и да имаш сертификат пак е възможно да правиш глупости.
За съжаление цялата тази "регулация" е в резултат на това, че ЕС се наводни с малоумни бюрократи, прави краставици и какви ли не още идиоти с логорея, но неспособни сламата на 2 магарета да разделят.
Контрола на практика се ивършва от полицията, която в общия случай е напълно некомпетентна, но предоставянето на сертификата би трябвало да свърши работа. След година-две, всички нови модели ще разполагат с тракер, който сам ще репортва на кого е и дали не влиза в ограничена зона. Колкото до отговороността - тя винаги си остава на пилота, дори има такъв въпрос в теста :)