Автор: nyamago
Дата: 08-02-21 03:56
^ Ей - ти ми счупи главата с това Редми: страшно много кепази JPEG-а Не е толкова в шарпенето проблемът, ами създава ужасни артефакти (невъзможни за изчистване без убийство на детайл).
Първо мъчих с негативна текстура, както предложих - дори на -100 не беше достатъчно, та малко помазах и със Surface Blur. Интересен и рядко използван блър-алгоритъм (последния в менюто), сигурно защото е досадно бавен. С него, обаче, е трудно налучкването на комбинация от праг и радиус, защото за всяка проба с ново число трябва да изчакаш минута и повече да го сметне и покаже . Не ми се чакаше, та спрях на 32 и за двата параметъра. Не е добре, но толкова може. Този файл:
https://live.staticflickr.com/65535/50920796437_a8557c9b46_o.jpg
После ненужно си играх да наподобя визията от твоя RAW пример, като анулирам корекциите на оптиката за изкривяване и винетиране (т.е. изкуствено ги създадох - горе-долу). Пак не е добре. За шарпа тук допълнително приложих още 2 неща (не че много помагат):
- един тотален de-fringe от корекциите на локалните инструменти (четки и градиенти), последната опция в тяхното меню. Пуснах линеен градиент без градиент (т.е. преходът да остане извън кадъра, а вътре - на макс) и засилих де-фринджа на 100. Едва се забелязва (с микроскоп и въображение ), но би трябвало малко да помага.
- допълнително в Луминар (Флекс, по-новите версии нямат тая опция) пуснах на макс de-halo от настройките на шарпа, с маска нула.
Напразна игра, но за науката и за сравнения - версията:
https://live.staticflickr.com/65535/50920665336_c6689566c2_o.jpg
И накрая - съвсем друг подход: изкуствено връщане от JPEG в RAW с Topaz JPEG to RAW AI. Надявах се там интелигентно да убият артефактите, но са жилави и доста останаха. Все пак, след това вече в JPEG малко негативна текстура и повърхностен блър като че дадоха най- приемлив резултат?
https://live.staticflickr.com/65535/50919974628_09fc92f90c_o.jpg
Поуката е: няма пълна реставрация, окепазяването с вътрешнокамерната обработка (поне на тоя телефон) е необратимо Играх си само в името на науката, но иначе е много по-просто да си снимаш в DNG без тия главоболия.
Публикацията е редактирана (08-02-21 04:02)
|
|