Автор: petervassilev
Дата: 02-01-20 23:34
Неслучайно 35-мм филм с кадър 36х24 мм е бил най-масовият формат почти цял век. Позволявал е да се използват нормални, къси и дълги обективи с удобен за преносима камера размер, дори и след появата на огледало в тялото. И съответно е позволявал да се вадят достатъчно качествени снимки върху хартия с размера на книга.
Според мен продължаващото производство на тела с кроп сензори дори и след масовото разпространение на FF е свързано и с икономиите и направените досега инвестиции в обективите за кроп сензори. Макар и размерът на тези обективи да не е точно пропорционален на сензорите, обективите за кроп сензорите може да се произвеждат много по-икономично, с много по-малко ресурси и материали, в сравнение с обичайните обективи за кадър 36х24 мм (FF).
Проектират се и се произвеждат прецизни обективи за малките сензори, като цяло техниката става по-компактна, усъвършенства се софтуерът на камерите и клиентите са доволни от тези системи с кроп сензори. Точно заради тази компактност и софтуерни възможности (е, не само заради това, разбира се) телефоните завладяха пазара.
Но ако някой е запален пейзажист или е портретист и иска да се радва съответно на широк зрителен ъгъл в пейзажите или на боке ефекта на любим стар обектив, FF позволява да се използват по-пълно възможностите на многото видове качествени ръчнофокусни обективи (за кадър 36х24 мм), произведени през последните 40-50 години. Особено като се вземе предвид и се направи сравнение с цената на новите качествени обективи за FF.
|
|