Автор: georgioiv
Дата: 08-12-19 08:37
За да не се питаш вечно какво да вземеш и дали е можело по-добро - вземи си фулфрейм безогледалка. Малките Панасоници са чудесни, но като втори апарат. Например, на мен GX80 ми е много любим за видео и за бързи снимки в парка. Но на тъмно не става. Фотографията си иска или светлина или голяма дупка или прекрасно съотношение сензор/процесор за да извлече невъзможното от тъмницата и да остане цвят. Смешно е дори сравнението между моите апарати - Сони А7-3, 6400, Канон 750 и GX80. A7-3 спокойно се справя на 1.8 във всякакви светлинни условия, без пълен мрак разбира се, 6400 - долу-горе, но е поне два стопа надолу като запазване на цвета, а Канона и Панасоника след 1600 исо са трагедия.
Всъщност, най-важно е за какво ще се ползва системата. Ако е за портрети на светло, то всички формати матрици стават. Ако е за динамични сцени на тъмно, то остават само фулфрейм и то със светли обективи.
Аз съм фен и на безогледалния фулфрейм Канон, но вече имам много обективи за Сони и малкото останали канонски си ползвам с преходници... Не познавам апаратите на Фуджи, но лоша дума почти не съм чул за хубавите им модели. Само дето не са фулфрейм и пак умножаваш по кроп фактора..
Така че - ако трябва да обобщя. Основният апарат на всеки държащ на доброто качество на снимката трябва да е фулфрейм, на коя марка е въпрос на вкус и досегашни обективи. И после в годините - инвестиция в подходящи стъкла. А на всеки 5 години, ако финансите позволяват - ъпгрейд към по-нов модел тяло, защото технологиите не седят на едно място.
|
|