Автор: Julius
Дата: 21-08-19 16:00
Нужно е да се отбележи че безогледалните обективи често са по-скъпи от огледалните си версии с 20-30% до 100%.
Погледни тогава и безогледалните версии на Канон и Никон. Ако изобщо е възможно да се съпоставят, защото по едно и също време обикновено не излизат еднакви дължини/бленди за различните байонети дори на една и съща марка (все едно Канон да пуснат по едно и също време 24-105 за Дслр и RF). Ще очакваш ли да са на еднаква цена при условие, че на единия раб. отсечка е по-къса или байонета по-широк? Всички марки твърдят че или оптичната им схема е подобрена или теглото - намалено. А дори за 10% подобрение - цената обикновено е > 10% нагоре. И това открай време е било така. Не е нещо ново.
Заместването им с адаптирани обективи не е вариант за един сериозен автор тъй като това обезмисля в голяма степен възможностите на камерата.
Това според мен са някакви градски легенди или най-малкото е само частично вярно. Познавам лично няколко профита, които снимат студийно с Канон, а за травъл (разбирай Пейзаж) обикалят с по-леките Сонита и канонските си обективи. Мога да ти покажа и собствени кадри с Канон 16-35/2.8L с преходник съпоставен със Сони 12-24/4. Абсолютно никакви грижи с фокуса (последна версия на преходника), но на Канона (II-ра версия) ясно отчетливи са напр. хроматичните аберации спрямо Сонито, но пък от бленди 16 нагоре е видимо по-детайлен. Сонито не го затварям над 16, дифракцията просто смачква кадъра. Иначе откъм компакност Сонито няма равно - сравни го с цената на канонския 11-24/4 (освен габаритите) и пак си помисли с кой би тръгнал на 5-дневен преход в планината.
Визьор - миля че тук можем да дадем спокоен равен.
Визьорите не знам защо ги слагаш наравно - предимствата и недостатъците не могат да се сложат на кантар и да се приравнят. В единия случай едното винаги ще си остане за предпочитане пред другото, както и обратното. Какво го греят един уайлд-лайф фотограф удобства, които касаят предимно сватбените фотографи? Или обратното? Виж ако е "всеяден" - може и да успее да покрие всичките си нужди само с един инструмент, но обикновено когато някой прави всичко - го прави по-посредствено. Тясната специализация си изисква своето време /а нашето както знаеш не е неограничено/, но затова пък води до по-високи резултати. Вариант е през различни периоди да редуваш "специализациите", а не да ги караш паралелно.
p.s.
Сони още нямат техен тилт-шифт ако не греша? Не ги знам другите за ЕФ (Самянг и Рокинон) колко са читави? А Канон имат няколко много хубави ТС (+ това са и макро - 50, еле пък 90), които с преходник работят безотказно.
|
|