Автор: Тед
Дата: 16-11-18 23:09
Едно сравнение от ДСЛР към безогледалка, в случая Канон 5дмк4 и Сони А7рм3.
1/ Ергономия – при прехода от ДЛСР към безогледалка гледането на габаритите по инет на снимки не дава точни впечатления. Сони а7рм3 има размери на сапунерка и в действителност е по-малък от това, което можеш да си представиш от една снимка.
- Копчета, дисплей – много и според мен добре разположени. Дисплеят е тилт – т.е. дава удобство в определени ситуации.
- -батерията – издържа изкл.много – около 6 часа снимане в студио само на дисплей – около 52% дрейнинг. Постоянна работа с дисплея, гледане, избор на кадри и т.н. При ДСЛР 5дмк4 само на лайв вю – няма да издържи повече от 2-а часа батерията. На брой кадри – тест не съм правил. Но на Сони-то батерията държи много.
- Менюта. Много менюта на Сони-то. Не мога да кажа, че има излишни, всички си имат някакво значение. Необходима е лична добра организация – 1/ правите си собствено меню с най-важните функции 2/ подреждате Fn с най-важното 3/ подреждате С1,С2,С3,С4 с най-важните функции. Ако го направите добре …нямате грижи по менюта и ровене;
- Изкл. предимство – Сони-то имате 1.5 кроп със 18мпкс файл – изнесен ми е на бутон С4, т.е. като снимате бързо превкл. Ви дава друг обектив. На Сони А7р3 е 8 мпкс кропа и не става за работа.
- Две карти – must have ако си про. Дано тялото да е workhorse. На мен ми трябват двата слота.
- Конвертори – Кепчър Уан с тая бавна скорост дето импортва е безполезен за мен. Адоб – имам усещането, че не мислят толкова за Сони, откъм цветове не е така, но на Сони конвертора има някои предимства.
- Визьора – значително по-добре от това което съм виждал преди това. Хубав визьор, лаг не забелязвам.
- Дисплея – тъпо е че с тъч не мога да ровя по менютата. Друго – да разпъвам с двата пръста картината не става, но с пръст местиш картината…
- Самият захват за моята лапа е следният. Кутрето виси и ми е леко некомфортно. За преодоляване на това има грип или подложка /около 200лв./.
- Бутоните – имам контрол над всичко с държащата ръка и няма драми или неудобства. Неприсъщи ми са малкото колело под спусъка, може би не съм свикнал с него. Не го ползвам.
2/ Функции – Предимства при Сони-то.
- Антифликъра работи отлично. При канона на лайв вюто не виждаш мигането. При Сони-то направо те предупреждава.
- Сайлънт шутера – много ми допада, но при антифликър не работи и в студио не става – което е тъпо. Има един тънък проблем, ако сте били на сайлънт шутер и се опитате да синхронизирате – не става, и като превкл. На мех.затвор има 6-7 щракания докато запали. Има лаг или студен старт. Затова, преди да снимате в студио – превкл. От самото начало на мех.затвор. Сайлънт шутера е много удобен за инкогнито, но при изк.осветление си пак с мех.затвор.
- При сайлънт шутера нямате Bulb функция, което пак не ми допада. Обаче се дзверих да я открия тази функция – има я в М режим, като паднете под 30 сек. на спийда. За преодоляване на този стрес има ваши настройки и си ги запаметявате.
- Пиксел шифта – да дава детайл – но 4-ири файла само в техния Едитор бавно стаква. За пейзажистите – предимство.
- 5 осева стабилизация – на практика с 200мм обектив може да снимате на 1/10.
- Видео опции – тука не искам да влизам, явно Сони-то има повече опции.
- Добре е Роу-а компресирания е 40 мб, става за всичко. Некомпресирания Роу от 80мб трябва да се звериш на някой пейзаж в детайла, но има лека разлика в контраста. Но наистина зверско увеличение. Т.е. хардове и нови терабайти не предразполагат. JPG е 15-20мб на 42 мпкс. Хубав в JPG, на Канон също ми харесва много.
- Дисплеят е добър, с изкл. на на тъч нещата, които не знам защо са така. Всичко има като информация.
- Много важна разлика с ДСЛР – на практика на дисплея на Сони-то имат абс. контрол над финалния кадър който експонирате. Виждате какво ще излезе предварително. При Канона е постфактум.
- Бракетите са с повече опции на Сони-то. Функцията за ДЛРО -дин. обхват работи добре и мисля е по-юзфул от оптим. на канона.
- Сони-то е без ГПС. Има отлична конективност с блуту и т.н. ФТП е по-добре от на канона /при канона е по-сложно/.
3/ Шум – на 6400 ИСО Сони-то има по-едър хром.шум от Канона, но при ресайз от 42мпкс до 30 мпкс са 1:1 за мен.
4/ Динамики – не съм тествал един до друг телата.
5/ АФ – с Канонски обективи и Сигма МС11 работи безупречно на всички обективи. На практика има М42 обективи с нов живот. Някои канонски обективи като 35 ¼ 1-ата версия имат нов живот. Необяснимо този обектив работеше безупречно на 6д, впосл. на 5дмк4 в диапазона 1-3 метра проблем с АФ и ме дразнеше. На Сони-то няма пропуск.
На практика на Сони-то има AF-C на дисплей с 10 к.с. На Канона до 3 к.с. бавно и безполезно. На мен лично тази функция много ми трябва.
- Буфера – на Сони-то 76 Роу-а в серия или 7.6 сек. на 10к.с. скорост. Бързо пише на картите. На Канона…който го има знае.
Аф с пръст добре, но не release-a кадър.
АFEYE – на Сони-то при абс. тъмнина, в контра, отзад улични лампи и мигаща сигнална лампа на специал. автомобил в профил и анфанс на 10м до модела – удря окото на 1.2 бленда и в двете пози. Канона умира в тази ситуация. На практика Сони-то има ново поколение АФ с-ма. Не съм виждал при др. марки такова чудо.
6/ Цветове – това е моята истина /не вашата или на съседа/. Която я няма в youtube, нито Тони и Челси, нито Пудела са писали. Не искам да коментирам, само да поясня. Кадрите са по дефолт станд. настройки на 2-ете камери. Използван е Xrite Color Checker за профилите. Тествани са в студио, с един и същи обектив, което игнорира цветопредаване на разл. Обективи. Гледайте и да падат митовете и легендите за всичко. Мога да си напиша моите коментари, но е безсмислено. Написах го това, защото лично имах много въпроси, но феновете на Сони ме плюха за световно. И нямах отговори, ако сам не си ги доставя, просто няма, това е. Гледайте снимките в следващия пост. Няма да пиша повече в тази тема, да споря с някой или т.н. Това е за хора, които нямат отговори и имат въпроси без отговори. Ако съм бил обективен – ОК, ако ли не – плюйте колкото можете.
|
|