Автор: Duffer
Дата: 08-06-18 12:04
написа:
> Здравейте отново, радвам се, че
> толкова много хора са взели
> участие в темата. За жалост много
> малко конкретни примери и
> предложения има.
> Изобщо не не се опитвам да налагам
> телефоните. Фотографията ми е хоби
> от много години и съм далеч от
> мисълта, че един телефон може да
> надмине един истински DSLR, особено
> ако зад него стои човек, който знае
> какво прави. Но нека да ви покажа
> няколко снимки правени с P20 Pro:
>
> https://my.pcloud.com/publink/show?code=kZzVeu7ZIib89LCyA7kBXRbO44WVB58F3TOy
>
>
> Сигурен съм, че със старо тяло като
> D90 бих направил по-добри снимки, но
> ще ми трябва триножник, за да хвана
> залеза и плажа с идеална
> осветеност ще ми трябват няколко
> кадъра, после ще трябва да си
> поиграя малко и на компютъра, а тук
> само насочваш и снимаш. На
> всичкото отгоре е винаги в теб...
>
>
> Публикацията е редактирана (07-06-18
> 23:33)
Първо наистина не разбирам какво толкова следва да впечатлява в тези кадри? Най-малкото динамичния диапазон, който демонстрира телефона е меко казано meh. JPG с такова качество без проблем ще ти докара дори дърт апарат като D50 и то без статив, обработка и прочее. Всъщност директното снимане в JPG СИ Е обработка само по-себе си, но от мързеливия тип - оставаш вградените алгоритми на софтуера да пипат вместо теб. Никой не е казал, че като снимаш с класически фотоапарат йок трябва да обработваш - пост продукцията просто ти дава повече възможности да коригираш "вродените" дефекти на технологията и да проявиш творчество. Ако искаш point and shoot всяка дигитална камера на пазара има едно зелено фотоапаратче - слагаш на него и снимаш в JPG. Гарантирам ти, че няма да се справи по-зле от P20 Pro - напротив.
tl;dr при смартфоните от много и шумна реклама се получава ярко изрзен плацебо ефект - понеже се тръби много около там разни измислени DxO маркове енд шит човек почва да си въобразява, че телефона не просто стига ами и е по-добре от дедикейтед камера. Да, ама не е и всеки обективен поглед го доказва емпирично без значение какво се напъват да обясняват от маркетинговите отдели на големите корпорации...
|
|