Автор: krastevfilm
Дата: 13-02-18 16:49
И това и баба на село го знае!
Никон или Канон може само обективи в някой случай, въпреки че изборът от лещи е в огромна палитра, дори и стари ръчнофокусни обективи ако се използва сменяема оптика, но Сони и Панасоник са утвърдени безспорни лидери при видео камерите, след тях са само високо бюджетните решения Arri и прочие, който през последните години са доста добре заместени от стойностните камери на Сони и разлика в качеството няма и цената на Сони си заслужава. Разбира се универсалния вариант на Панасоник "All in one" e много удачен олекотен и опростен вариант, въпреки че..
За мен една крачка напред и нагоре са Сони, не само поради избора на добри видео апарати със сменяема оптика, чийто възможности включват използването на богата гама от почти всички ръчни обективи от 50-те години до наши дни чрез опростени преходници, но не и на последно място възможността от добро сервизно обслужване у нас, което уви при другата е марка е невъзможно поне на този етап.
И все пак изборът е наистина Сони или Пана, но поради изброените две последни причини безспорен лидер остава Сони при използването на "видео камери" със сменяема оптика и възможността за богат избор на обективи.
P.S. Опитът на Канон през 70-те да се наложи на пазара доведе до пускането на доста добри ръчно фокусни супер силни обективи, който си заслужиха почиталите и уважението дори сред Никонаджийте. Но темата обективи Канон и Никон е нещо съвсем различно, но и там Никон си остава за мен водещ като build quality и сервизно обслужване. Все пак тук говорим за видео и Сони са доста последователни в това отношение от производството на монитори за кино индустрията през 80-те до днешните постижения в Super 35 формат, което де факто е своеобразен връх в кино индустрията и възможност за некомерсиалните продукции да предложат отлично видео качество.
|
|