Автор: nyamago
Дата: 12-02-18 15:56
С риск да се вкарам в още 'умни' спорове, да изкажа едно просто обяснение за зрителното поле и зрителния ъгъл (неразривно свързани, но различни):
- Полето определя колко от видимия свят наоколо можем да вкараме в кадъра. Примерно, откъдето сме застанали, ще хванем ли и попа, и сватовете - или само младоженците? При твърд обектив, с 'крачния зум' можем да променяме обхвата на полето - но не можем да променим ъгъла.
- Ъгълът определя перспективата в двумерното поле, т.е. колко стръмно се събират успоредни линии към убежна точка или колко 'рибешки опулен' изглежда моделът, заснет отблизо. Можем да наречем това с магическата (и чисто българска) дума 'визия', която от ФФ научих, че значи всичко - от грима на модела до ХДР обработката. Та и перспективата е визия.
Когато с твърд обектив и 'крачен зум' гоним да вкараме повече в кадъра (или да изпълним по-добре рамката с приближен обект) неизбежно променяме 'визията' спрямо нормалната за сюжета, кога за добро, кога - не съвсем.
А сега честит Понеделник!
Публикацията е редактирана (12-02-18 15:57)
|
|