Автор: stef7
Дата: 13-02-18 09:54
@s_l
Така е, това е добре обяснено в линка който пусна gorbi и постнах по-горе във втория си коментар. Само че малка корекция, структурата на Bayer сенсора е такава че 1/4 са "сините" пиксели, 1/4 "червените" и 2/4 или 1/2 зелените, а не по 1/3 за всеки от основните цветове. От филтрите зависи и сигурно има малки разлики, но всеки пиксел е само за един цвят което е много далеч от това което е в действителност и това което се получава накрая когато един пиксел съдържа цялата R/G/B информация интерполирана от съседни пиксели по отпределена схема и алгоритъм. Т.е. 2/3 от цветовата информация на един пиксел е интерпретирана или измислена и за реален цвят на физическите пиксели и дума не може да става. Сенсора има своите физически характеристики, но крайния резултат по отношение на цвета и неговата коректност опира много повече до "проявяването" (Demosaicing or "debayering") и проявяващия. Усредняват се и се интерпретират десетки най-различни параметри влияещи на цвета - осветеност и експозиция, цветна температура и т.н. Физическите характеристики на сенсора определят по-скоро някакви граници в които може да правиш промените. Например динамичен диапазон, брой изобразявани цветове, ИСО, шум и т.н. Всичките измервания които се правят на камерите (сенсор + електроника зад него защото и тя оказва влияние и има значение) са измервания на RAW файла който изкарват. Включително sensitivity по трите основни канала/цвята R G B.
Вие все едно не сте отваряли досега RAW файл в Lightroom или Photoshop или каквато там програма използвате. Има десетки настройки които влияят на цвета. С един параметър/настройка мога да направя зеленото да е синьо или червено и обратно. Цвета е относителен има десетки ако не и стотици параметри които го определят и му влияят. Това че филтрите на пикселите на една камера са по-различни от тези на друга означава ли че не мога да изкарам верен цвят и от двете ? Не разбира се.
@Xizario - хубаво е човек да мисли, но за да има верни изводи накрая трябва и внимателно и разбиращо да чете особено на френски
За специфични, характерни цветове на камера или производител можем да говорим само по отношение на вече проявени / интерпретирани снимки и видео от камерата - JPEG за снимки, х264 8бит 4:2:0 кодек за видеото.
И спирам тук.
|
|