Автор: colorphoto
Дата: 28-02-17 05:10
Ами Боби,щом питаш ще те подсетя че на тези кадри всичко изобразено с почти еднаква рязкост и от там идва кусура че гледащите няма как да разберат кой точно е важния обект/образ в кадъра върху когото снимащия иска да акцентира и да прикове вниманието на наблдаващите кадъра.
Дали двете абитуриентки,дали седящият отзад младеж,дали сградите и автомобилите във фона - всичко е като заснето от сапунерка.
При кадрирането е допуснато някакъв младеж,гледащ наникъде да се подава иззад дамската чантичка на едната девойка - той съсипва портрета на двете момичете тотално.
Да се броят решетките по прозорците отзад също е безсмислено и трябваше да са в дефокус.
Особено когато се снимат портрети трябва да се има горното предвид - примерно снимаш двете абитуриентки,фокусираш на тях,но със светъл обектив и достатъчно отворена бленда,като е желателно и фокусното разстояние да е по-голямо за по-лесно постигане на изолирането на главните обекти от останалите - а не да се чудим какво е искал да покаже фотографа - снимките на тълпи мноого рядко имат смисъл,както пише и Келби.
При юнаците дето въртят гумите пак е неудачно кадрирането,има доста излишни елементи в кадъра,този път не толкова в бекграунда,колкото отпред и това кара снимката да изглежда като от охранителна статична камера.
Пък и хоризонта е килнат наляво,което поне може да се поправи и после,но трябва да се изгради самокритичност за да се виждат тези грешки да се върви напред.
Повечето снимащи правим и подобни снимки в бързането,но поне после ги трием и не ги показваме.
Свикнете да снимате със светлосилна оптика на отворени бленди и ще имате една беля по-малко от всичките възможни.
Такива ми ти работи.
Публикацията е редактирана (28-02-17 05:30)
|
|