Автор: steeens
Дата: 18-10-16 20:03
mitpis написа:
> geokar, ако може да не изпростяваме
> темата. Та да допълня малко
> Богданов, когото поддържам с две
> ръце. Снимката, която е дадена тука
> в началото на поста не е
> оригиналната картина.
> Оригиналната има пукнатини по
> черния цвят, който всъщност не е
> чисто черен, от пукнатините се
> виждат слоеве боя, наслоявани
> докато се получи тъй наречения
> черен цвят, същото важи и за белия
> цвят, който по-скоро е сив. В
> оригиналния вариант се получава
> ефект на пулсация, който е
> резултат от различните ъгли на
> отражение на светлината в
> зависимост от фактурата на боята и
> състоянието на повърхността.
> Малевич лично се е опитал да
> направи копие на своята картина,
> но не е успял. Относно символиката
> на цветовете абстракционистите и
> по точно Кандински им дават
> абсолютни свойства: белия-е
> въплащение на безмълвието и
> безкрая, черния е премахването на
> всички цветове и смъртта. При
> Малевич е по-различно: първичната
> форма е черния квадрат, първичното
> пространство белия фон.Теориите
> на Малевич и на абстракционистите
> са пряко свързани с научните
> открития и техническия прогрес,
> психологията и космогените теории
> по онова време. Малевич освен
> художник е философ и преподавател.
> Известен е неговия манифест на
> "супрематизма" за безпредметното
> изкуство.
> Има страхотни картини на едни
> колхознички и колхозници без лица,
> страхотна картина е "Сложно
> предчуствие", също "Девойки в
> полето". Подобна естетика на
> представяне на пространството
> имат някои от обложките за
> авангарден джаз и музика на
> издателството "ECM", станало
> религия, негови топ изпълнители са
> Кийт Джарет и Ян Гарбарек.
Не ми е ясно какво точно искаш да кажеш, че Малевич първо е направил квадрата с други цветове ли? Или е нямал черна боя, та е трябвало да я направи със смесване? Губиш се в превода май...
|
|