Автор: bogdanov
Дата: 09-08-16 19:20
Опа, тьма ... наистина темата си заслужава, но хайде да изясним критериите. По субективни принципи ли ще се водим или по установени критерии. Питам, защото още с първият пост забелязвам субективизъм. Композиционно би стоял кадъра разкошно ако :
1. За композицията беше изтекла сюжетна мисъл. (пример: каква работа вършат чисто композиционно краката на овцете на първият ред?) и нямаше ли да застане по-категоричен кадъра, ако първият ред овце бяха само гърбове, а пространството нагоре да отвори въздух за размисъл?
2. Е ли необходимо да се използва метод за цветополагане, в който няма алтернатива за грешка? Реално се получава прекрасен резултат винаги. Зеленото може да се претопля до оранж всеки път, когато искаш хем да е цветно, хем да не сбъркаш. С чисто сърце включваш виолетов акцент и си тананикаш (примерно одата на радостта)
3. Има ли чалъм да осъзнаеш, че и в тази на пръв поглед лесна и интуитивна работа лежи знание и практика.
Видях автора на снимката. Аз го уважавам може би повече от теб, но този кадър прекатурва основата. Тежи много. Както си пуснала темата, четеш ми коментара, вземи, че дръпни плъзгача от дясно до горе!!! После скролни за да видиш излишната му част! За излишният цвят можеш и сама да се досетиш.
И така нататък ;)
|
|