Автор: e-mil
Дата: 22-06-16 15:48
Автор: nyamago
Дата: 22-06-16 14:02
"Понеже се спомена 'реклама' - от какво изкарва пари институтът и как фотографиите биха помогнали на това?
Би трябвало да са го проверили онези, които виждат в проявата ограбване на авторски права... но е добре да има яснота на каква основа се правят подобни твъдения.
На каква основа? Че малко ли информация има в тази тема?
При положение, че във форума ежемесечно се говори за авторски права би трябвало да имаш поне обща яснота какво горе-долу представляват. А като човек от бизнеса би трябвало малко повече да си наясно какво е реклама.
Първо, са разпространили копия от творбите без знанието на авторите.
Автор: тьма
Дата: 21-06-16 20:06
"... пратиха ми всички снимки от изложбата ..."
Което Андрей явно не знаеше и се изненада. Това е вид имуществено право и изключително само от автора зависи да го разреши.
Второ, променили са най-малко една творба без знанието на автора. Не разбирам защо трябва пак да го цитирам, ама айде да ти е по-лесно:
Автор: AndreyIst
Дата: 21-06-16 20:33
"... едната са я кропнали по доста неудачен начин, с който не бих се съгласил ..."
Това пък е неимуществено право и пак само авторът може да го разреши. На Андрей едва ли му дреме много, но това не променя факта, че организаторите са нарушили авторски права без да питат.
Рекламата
не е само на стоки, услуги и идеи. Реклама е всяко нещо, което промотира съобщението на някой субект и заплатено от него. Тя цели да повиши клиентелата или одобрението към марка или продукт. В случая на китайската държава, която плаща за нея, както беше добра да ни осведоми тьма.
Автор: тьма
Дата: 22-06-16 14:53
"Институти "Конфуций" има в цял свят, за дейността им китайците отпускат много средства..."
Разбира се, можеше и да не ни казва - това очевадно е културен институт, каквито има почти всяка държава в чужбина - в София има чешки, полски, испански и т.н. Ние пък имаме в Лондон, Рим, Берлин и т.н. И много ясно, че държавите плащат за това, точно както плащат за представяне на туристически и промишлени изложби, за туристическо лого, за клипове по Дискавъри и прочие активности.
Да, дейността на институтите не е директна реклама на продукт, а е по-скоро ПР. Но понеже никой в света не знае какво точно е ПР мисля, че спокойно можем да го наричаме реклама. Още повече дефиницията за реклама в наши дни е по-обща и както казах може да не се цели покупка, а публично одобрение. Тя няма пряк търговски резултат, но е още един съобщителен канал, който носи бъдещи ползи. Съобщението е: "Вижте колко красива страна! Елате като туристи! Елате да правим бизнес! Не мрънкайте много, като разположим изтребители на архипелага Парацелз! Китайците са мирни и добри хора..." и т.н.
В случая няма голямо значение, че там има еднопартийна диктатура, която потъпква граждански права, защото съобщенията на всички държави си приличат.
Сега стана ли ясна основата?
|
|