Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  15  16  17     всички  напред  последна
 Re: PENTAX K-1
Автор: enizvk   
Дата:   05-08-16 13:37

Който е учил "Термоелектрически ефект" знае, но ето инфо:

Ефектът на Пелтие-Зеебек, или още термоелектрически ефект, е директното преобразуване на температурните разлики в електрическо напрежение и обратно.
Свързаните ефекти са ефекта на Томсън и ефекта на Джаул-Ленц. Ефектът на Пелтие-Зеебек и ефектът Томсън са обратими (ефекта на Пелтие е обратен на ефекта на Зеебек). Ефектът на Джаул-Ленц (Закон на Джаул-Ленц) е необратимо явление според законите на термодинамиката.

Елемент на Пелтие
от Уикипедия, свободната енциклопедия

Елемент на Пелтие
Елемент на Пелтие представлява плочка, съдържаща голям брой (обикновено 127 или повече) термодвойки. При подаване на електрически ток към изводите на елемента на Пелтие едната страна на плочката се охлажда, а срещуположната се нагрява.
В случай, че се нагрее от едната страна и се охлади от другата принудително, елементът на Пелтие започва да генерира електричество, явявайки се термогенератор, известен още като елемент на Зеебек.

В електрониката, термодвойките са широко използван тип сензори за температура. Състоят се от два проводника от различен метал и принципът им на работа е превръщането на измерена температурна разлика в разлика на електрически потенциали. Те са евтини и лесно заменяеми и могат да измерват температури в широки граници. Главното им ограничение е малката точност: грешката им е около 1 °C



Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: botzi   
Дата:   05-08-16 14:19

Елемент на пелтие има още в к3 II :)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: ЧЕПАТ   
Дата:   05-08-16 14:20

На кратко! От цялото писане и редки примери разбрах, че камерата определено е добра, струва си парите - особено за хора с градена система Пентакс. Съвсем достойно стои сред конкуренцията. Не е революция, но има достатъчно привлекателни характеристики - висока оценка! Ясна заявка, че системата ще се развива стабилно [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: botzi   
Дата:   05-08-16 14:27

Силно се надявам на това, защото единственото дразнещо в момента е липсата на TTL синхрони за разни трети марки осветление. Никоя читава марка все още не предлага синхронизатори за пентакс, но вече всички предлагат за фуджи, а само до преди година това не беше така.

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: Jorro_Z   
Дата:   05-08-16 15:11

Симо, мога ли да те попитам:

... Алгоритъма за оправяне на дефектите при движение щеше да е по-ефективен, ако пикселшифта правеше цели кадри. Той обаче пали само 1/4 от пикселите при всеки кадър - веднъж червените, веднъж сините и два пъти зелените. Така успява да съкрати времето между кадрите до минимум, това обаче и прави отделните кадри с липси и артефактите го показват. Ако правеше 4 цели кадъра с един прост алгоритъм щеше да остави инфото от единия кадър на местата където засече несъответствия и готово. ...

това, написаното от теб - ти сигурен ли си, или само мислиш, че е така?

Ако си сигурен, можеш ли да посочиш източници, които да доказват това... твърдение?
А пък, ако само си мислиш, че е така (понеже звучи логично), написвайки го тук като факт, не въвеждаш ли хората в заблуждение?

(Само да кажа, че питането ми дали си сигурен не е просто току-така. Та, ако мислиш да ми отговориш само с думички, че - да, сигурен си - но без какъвто и да е сериозен аргумент или източник... по-добре не ми отговаряй).

А, и още един въпрос, преди да ми отговориш със източници за твоето твърдение [smile]

Даваш ли си сметка (като инженер), че 4 суб-кадъра само със основните суб-пиксели (червен, зелен, син, зелен), крайния резултат ще е абсолютно идентичен като единичен кадър без пиксел-шифт? Говоря за шума и динамичния обхват.


Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: marinhaker   
Дата:   05-08-16 15:49

Автор: ЧЕПАТ
- особено за хора с градена система Пентакс. [beer]


Ами като се замисля, аз от канон минах на Пентакс - направих доста тестове м/у К3II и nikon d7100,d7200 pentax k3 II vs Nikon D7200 - к3 водеше според мен, реших да изчакам и ФФ на пентакс, направи и тестове м/у к1 и д810.
Сега снимам с к1 [smilie3]

Само да пуснат някое друго стъкло, че малко им са кът особено широките [smilie25]



Публикацията е редактирана (05-08-16 15:50)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: simbon4o   
Дата:   05-08-16 16:34

Жоро ще пробвам накратко че съм на телефона. По първия въпрос - предполагам че е така съдейки от артефактите гледани в роу файл и това че както казах няма по просто нещо от това да се изолира автоматично несъвпадащ детайл от 4 кадъра и да се остави инфото в тази зона от един от кадрите без да се наслагва. Така няма да има артефакти.

Сега специално по случая се замислих и ще се окажеш прав за експонирането, нещо не съм си го представял правилно. Ако пали четвърт матрица няма да стане това дето го мисля с 4 експожъра да наслага навсякъде от всички пиксели. Тогава остава да е друг проблема. Или в камерата подрежда пикселите и изхвърля излишната информация при запис на файла, за да не може да се използва това дето го мисля като метод за изолиране на проблеми или нещо в алгоритмите на роу конверторите не може да го измисли понеже и силкипикса не се справя. Поради някаква причина не са го направили така... можеби в бъдеще ще видим различен подход към елиминирането на артефактите... от моя гледна точка при наличие на 4 цели експожъра по добре е в зоните на движение да има материал от обикновен експожър без пикселшифт от колкото това което е в момента.

Това, което ми идва на акъла също е че би могло да се ползва пикселшифт на по-високо исо, примерно вместо стандартен кадър на исо 100 и скорост 1/200, ако всеки от шифт кадрите е на експожър 1/800 и исо 400 би трябвало значително да намалеят артефактите в повечето ситуации(примерно при портрет). Не съм видял до сега подобен тест обаче. За лонг експожърите няма да помогне там трябва ненасложен кадър.

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: sayman   
Дата:   05-08-16 17:41

Информацията се събира през всеки пиксел от четирите експожъра.

Адаш, като каза за различни стойности на ISO ... успях да намеря малко време да сложа няколко кадъра от ISO теста един до друг.

Ето малко тестове със и без Pixel Shift на ISO 12 800 / 51 200 / 102 400 / 204 800

25600 реших да го пропусна.

Този път казвам предварително, че кадрите са от директни *jpg [smilie7] специално за colorphoto ... човек, не знам как но успяваш да ме разсмееш наистина от сърце. Аз лично гледам да не изказвам мнемие за неща дето не съм пипал лично. За какво става и какво не камерата преценява всеки с парите в джоба си. Пиксел шифта не трябвало да се сравнява с други камери щото нямал много голямо приложение хахаха туй го кажи на ония дето снимат пейзажи, продуктово .... а бе що се обеснявам [smilie7]

Та както казах пиша когато съм пипнал и съответно имам вече истинско мнение, а не за да съм на всяка манджа мерудия [beer]




Отваряйте файловете от линка под тях и после с лупата или Save as за да се видят по-добре. Яндекса ги мачка в резолюцията до 1280 по дългата страна.

ляво - off
дясно - on


https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/aaki4365.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/iimw2311.JPG


https://img-fotki.yandex.ru/get/133056/324400757.3/0_16279e_6517a3b0_XXXL.jpg


4_204800.jpg
50mm f8 1/60sec



https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/krih8800.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/trsj9578.JPG


https://img-fotki.yandex.ru/get/101435/324400757.3/0_16279d_636bb10_XXXL.jpg


3_102400.jpg
50mm f8 1/30sec



https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/nsxy0645.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/iuvm6206.JPG


https://img-fotki.yandex.ru/get/51057/324400757.3/0_16279c_baf77710_XXXL.jpg


2_51200.jpg
50mm f8 1/15sec



https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/rxzc8739.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/ilpl8259.JPG


https://img-fotki.yandex.ru/get/101212/324400757.3/0_16279b_38c53698_XXXL.jpg


1_12800.jpg
50mm f8 1/5sec

Ще ме извинявате за предметите на снимане, но това намерих в бараката на вилата.
Ето и един откадрите за да се добие представа от къде е кропено.
Този е третия на ISO 51 200

https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/nuzy4749.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/tgfv7821.JPG


https://img-fotki.yandex.ru/get/28072/324400757.3/0_16279f_8b84bea9_XXXL.jpg





Публикацията е редактирана (05-08-16 18:11)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: botzi   
Дата:   05-08-16 19:50

Аз само да кажа, че 35 plastic fantastic видимо винетира на 2.4, сега я взех за проба, иначе си е остра, не съм пробвал обаче 50 1.8. DA 70 и DA 40 limited също на най отворени бленди винетират. За арт портрети стават и отворени ама като цяло дразни :)
Иначе saymanе u тоя форум всички снимат сямо яко екшън и то най-вече на тъмно :D, сега отивам да пиша в темите за D750, D810, 5D IV и прочие, че тези камери не са моето нещо и затова не стават :D. И друго не мога да разбера що им е на хората детайл, като яко си омазват портретите после???
Айде [beer] наздраве от мен в деня на бирата, повече снимайте и по-малко пишете по форумите...



Публикацията е редактирана (05-08-16 19:51)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: enizvk   
Дата:   05-08-16 20:27

DA 50 също винетира. Иначе над 2.8 е ок като острота. Доста е шумен за моя изненада, също така си иска сенник задължително.

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: botzi   
Дата:   05-08-16 20:36

С лимитед обективите не е толкова шумен, обаче с тези пластмсовите бръмчи яко, чак се стряскам :D

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: Simbon4o   
Дата:   05-08-16 20:37

Като имах FA 35 2.0 го бях сравнил на визуално със 35 2.4 и лещите бяха 1:1, имаше един пръстен вътре, който правеше отвора по-малък и вероятно блендата 2.4. Не съм разглобявал да видя маха ли се, механизма на блендата какъв е... възможно е да е по-малък и дори да се махне пръстена да не стане по-светъл ама ... не се знае. Като острота бяха 1:1 на еднакви бленди. Би трябвало на 4.0 да е приличен доста. Пробвал съм ги само на пентакс тяло(значи кроп по него време).

70 лимитед го пробвахме на 7р и си покрива матрицата, но нямаше как да му сменяме блендата и теста беше на 2.4. Не мисля, че ще е остър по крайщата на кадъра дори на 5.6-8.0... пробвай. За портрети ще става.

Тука наще като беше представянето сложиха и DA 55 1.4 и покриваше матрицата ама по крайщата беше яко мек. В центъра си се държеше както и на К5.

Също така под винетиране зависи какво имаш в предвид :). Черно без картинка или само по-тъмно и с корекция да светне. Тази матрица носи на пушване и 2-3 стопа винет не са проблем.

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: botzi   
Дата:   05-08-16 21:16

Леко тъмни краища имам предвид, ясно е че софтуерно се коригира.

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: marinhaker   
Дата:   05-08-16 23:44

Случайно някой да е пробвал sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM как се държи?



Публикацията е редактирана (05-08-16 23:50)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: Simbon4o   
Дата:   05-08-16 23:51

Пробвано е на канон преди много време още и не покрива дори близо до фул фрейм на всички мм. Обектива е стриктно кропски.

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: botzi   
Дата:   06-08-16 12:23

Аз имам сами 10мм ф2.8, обектива е доста голям, но покрива точно кроп рамката, малко след нея (2-3 мм) ясно в плътно черно е сенника на обектива. Мислех да го ползвам в фф режим с идея че ще покрива по-голяма площ ама уви няма смисъл и си го държа на К3ката :)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: Simbon4o   
Дата:   06-08-16 12:53

На 8мм фиша му пилиха сенника, малко е грубо ама увеличаваш покритието. В най-добрия случай обаче ще получиш кръг, а не правоъгълник. Най-широкото за тази камера май е сигма 12-24, тя не е върха на острото ама е широко. Сега като пуснат Laowa 12 2.8 вече ще е перфектно, Най-широкия твърд нефиш обектив за ДСЛР 12 2.8 тест . Ако не бъркам май няма по-широк.

Кропските обективи, които покриват малко повече от кропа на такава камера биха могли да бъдат полезни и така обаче, нещо като шифт може да се прави с тях. Примерно със сонешкия и канонския 10-18 си снимах на 7цата кадрирайки без да криви вертикалните линии на сгради и интериори и после си режа черното. Преди на кроп пентаксите можеше да се прави с местенето на матрицата, но така е по-удобно защото не ровиш по менюта.


Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: botzi   
Дата:   06-08-16 13:24

Шифт функцията се прави е лайв вю, не ровиш по менюта :)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: jorro_z   
Дата:   06-08-16 13:51

Симо,

... както казах няма по просто нещо от това да се изолира автоматично несъвпадащ детайл от 4 кадъра и да се остави инфото в тази зона от един от кадрите без да се наслагва. Така няма да има артефакти.

Не е така.

Когато имаш изместване на само част от сцената (при това, фактически не просто изместване, но и промяна на формата и размерите), е на практика невъзможно да се изолира определена отчетливо очертана зона от всички кадри, която зона да се замени после само с информация от единичен кадър.

Практически, тази зона във всеки отделен кадър ще е на различно място, с различен размер, с различно очертание и дори с различна стойност (като цвят, осветеност и т.н.)

Ако обаче останалите зони в кадрите съвпадат напълно (каквато е идеята на пиксел-шифт + стабилизация), резултатът е, че в крайното изображение несъвпадащата зона ще бъде със не-добре очертани контури.

Ако снимаш проста геометрична форма (кръг, квадрат, тригълник...), която си променя местоположението - тогава е лесно да се използва информацията само от един кадър в сборния, тъй като в сборния кадър формата ще е същата като в единичните.

При сборен кадър на сложна форма, е практически невъзможно да се изолира зона с форма, напълно съвпадаща с формата от единичния кадър. Тогава, при заместването на тази зона със зона от единичния кадър (както реално се прави), по очертанията на тази зона се получават микро-зони на несъвпадение. Затова и артефактите не са върху целия движещ се обект при снимане с пиксел-шифт, а основно по очертанията му.

Не знам дали се изразих правилно, надявам се, разбираш какво искам да кажа.
[beer]

Edit:

Апропо, един не-много-често обсъждан аспект на функцията пиксел-шифт е, че практически се намаля визуалното изражение на дифракцията. Храна за размисъл, ако на някой му е интересно да снима на много малки бленди.

Друг интересен момент е практически елиминирането на ефекта "моаре".



Публикацията е редактирана (06-08-16 14:00)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: Simbon4o   
Дата:   06-08-16 16:27

Жоро изместването е 1 пиксел, кое ще е по-голям проблем, артефакт по края на зоната на изолиране от изместен с 1 пиксел детайл или шарените петна от сегашния метод? :) Да не говорим, че може и с преливка от 4-5 пиксела да се пусне и никога няма да забележиш разликата. Ще личи ако има разлики в детайла и шума, но пак е по-добре от сегашното. Често събирам експожъри по други причини и по-добре леко разминати детайли от наличие на нежелан обект или др.

За по-добро илюстриране на това, което казах ще ми трябват два кадъра - един без и един със пикселшифт правени от статив и с налични проблеми в кадъра. Има готови такива алгоритми отдавна, дори за видео. Имаше програмка дето маха хората от клипове автоматично.

Относно дифракцията - напротив. Дифракцията е функция само на обектива, пикселшифта повишава детайла в кадъра от което ще започне още по-ясно да се вижда дифракцията на още по-отворена бленда. Поне това забелязах при прехода от 36мп на 42мп на някои обективи. Дифракцията не може да се пребори по никой начин, единствения и плюс е че може да се ползва за борба с моаретата :).

Моарето изчезва почти напълно заради елиминирането на мрежата на пикселите. Стандартно 36мп приема 9мп информация за двеки цвят(без зеления който е 18мп) И пикселите не са един до друг от всеки цвят - това прави бесните моарета. Цветното моаре ако си забелязал е по-силно в син и червен цвят(те пиксели са най-нарядко по байер матрицата). Фовеон матриците нямат моаре или поне няма цветно моаре защото всеки пиксел приема всеки цвят и няма дупки между тях - от това цветното моаре не се появява. Ако няма АА филтър при това положение може да има само алиасинг(пикселизиране на линии, които не са хоризонтални или вертикални) пример за нещата дето писах


Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: jorro_z   
Дата:   06-08-16 17:57

Говориш за отместване от 1 пиксел - това е отместването на матрицата при правенето на отделните суб-кадри.

Но отместването на движещ се обект по време на правенето на суб-кадри зависи от неговата (на обекта) скорост и може да бъде десетки пиксели. При това, със всеки следващ суб-кадър изместването на обекта СПРЯМО първоначалното изображение е става все по-голямо. Например, ако за всеки отделен суб-кадър обекта се премества с 30 пиксела (примерно), то разликата между първия и последния суб-кадри е 90 пиксела. И то при положение, че обекта се премества строго линейно, и с постоянна скорост.

Фактически при сглобяването на крайното изображение се използват за репери неподвижни (във всеки отделен суб-кадър) точки/зони/обекти. При което се получава "дупка", там където има разлики между отделните суб-кадри. Тази "дупка" обаче НЕ Е с ясно очертани граници, форма и размери.

Ако използвам отново примера с 30-те пиксела разлика, тази "дупка" е зона, приблизително с формата на обекта, но с "размити" очертания около 90 пиксела (по-точно казано - с 4 отделни очертания, изместени на 30 едно от друго). И то - ако обекта е с много ясни очертания... а ако е с размити очертания (леко в дефокус)? Представи си [smile]

Ако просто цялата тази зона се премахне, и на нейно място се сложи зона от един суб-кадър, няма да има пълно заместване И съвпадане със останата част от сумарния кадър.

Ето един типичен пример:


https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/dsdx8160.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/kwjv4499.JPG


http://www.pentaxforums.com/forums/attachments/172-pentax-k-3/295184-pixel-shift-finicky-imgp0086ps.


Поразгледай ОБЩОТО очертание на листото и помисли, възможно ли е лесно и безпроблемно да се махне ЦЯЛАТА зона на листото (заедно с отместванията) и да бъде заменена само с листо от единичния суб-кадър. И това е сравнително проста ситуация, с горе-долу графично очертан обект с ясни граници. Но ситуацията може да бъде и много по-сложна.

Толкова по въпроса с отместванията и съвпаденията на суб-кадрите, мисля повече да не се задълбавам в този въпрос, и без това досадихме ужасно на читателите на темата (извинявам се!).

Относно дифракцията:


https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/vbpz3118.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/yghu0125.JPG


http://notes.tyrocity.com/wp-content/uploads/Fraunhofer-diffraction-at-single-slit.jpg



Представи си отместване на дифракционната проекция нагоре и надолу на малко (по-малко от широчината на дифракционните пикове) разстояние. Предполагам, можеш да направиш оценка на сумарната проекция [smile].

Както казах - ... един не-много-често обсъждан аспект на функцията пиксел-шифт е, че практически се намаля визуалното изражение на дифракцията. Не самата дифракция - прав си, че тя не може да бъде намалена.


Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: Simbon4o   
Дата:   06-08-16 22:22

Дифракцията я избистрихме :)

Относно маскирането на движението - в пикселшифта имаш 4 експозиции и една от тях е начална. При наличие на движение в 4те ще имаш различни позиции на обектите в тях и места където 4те експожъра имат перфектно съвпадение. Ако оставиш местата където има несъответствие да се виждат единствено от първия от 4те кадъра и покажеш насложените 4 експожъра където имат пълно съответствие без местене съм убеден, че няма да има проблеми. Просто няма как да сбъркаш при каквато и да е ситуация. Ако има много движение в кадъра ще имаш повече единичен кадър без пикселшифт. Ще изврънкам от някой два кадъра от статив направени със и без функцията и с артефакти от движение и ще ти покажа какво имам в предвид. Така с писане е по-трудно... и скучно за гледане.

Автор: botzi
Дата: 06-08-16 13:24

Шифт функцията се прави е лайв вю, не ровиш по менюта :)


http://3.static.img-dpreview.com/files/p/TS560x560~forums%2F52640137%2Fa1366282966d468ea8f030c2c1b5b...


Това имах в предвид, по-лесно е така от колкото да буташ матрицата от менютата.



Публикацията е редактирана (07-08-16 01:16)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: sayman   
Дата:   08-08-16 14:03

botzi 35 plastic fantastic ми изпадна преди време за 180лв. Ясно е, че не е върха на сладоледа, но акачен на K1 ме изненада приятно.
Винетирането се усеща, но ми направи впечатление чак когато го насочих към бяла стена.

Имам кадри срещу бяла стена от 2,4 до 8 и ще ги пусна по-късно като ги сглобя за да могат всички да преценят по-точно как се държи обектива ... 180лв е все пак


Ето като за начало един директен *jpg от камерата в пълен кадър, т.е. заснет е във FF режим 36mpx а не в crop.


https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/bhhl4235.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/cfcm3777.JPG


https://img-fotki.yandex.ru/get/96333/324400757.3/0_162dc8_503b24cd_XXXL.jpg



Теста е на f2.8 и не мисля, че винетирането е прекалено. Вижда се колко е на бялата стена горе/дясно и се чисти много леко.



Публикацията е редактирана (08-08-16 14:04)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: botzi   
Дата:   08-08-16 14:49

не аз просто имам 24-70 Ф2.8 и този обектив ми е излишен, виж FA 31 Limited май скоро ще пускам обява, че търся. Иначе за парите си и 50ката и 35 са супер стъкла, и двете на к3 се държаха чудесно и имаха чудесен фокус, предпоалгам и на к1 ще е атка, тя 35цата още е в мен де, за арт портрети и аз не намирам проблем в лекото тъмнеене на краищата, в квадрат разбираемо пък това хептен не е проблем. :)

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX K-1
Автор: sayman   
Дата:   08-08-16 16:46

Границата е F4 където едва се усеща. Нагоре вече няма никакъв проблем.

тук е на f4

https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/vpog8404.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2016-08/xipq0395.JPG


https://img-fotki.yandex.ru/get/37849/324400757.3/0_162ddb_14437b53_XXXL.jpg


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  15  16  17     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »