Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: Dora93   
Дата:   18-10-16 12:39

Това което се вижда от изкуството е само върхът на айсберга, но то не е всичко. Истинската същност се крие отдолу, тя не е на повърхността. Там долу е събрана цялата история на изкуството преди да се стигне до създаването на настоящото произведение или предмет. В модерните на глед "безмислици" има заложено отрицанието и контрапункта на всичко уж "стойностно" преди това. Затова няма как да бъдат разбрани лесно. Защото на тълпата й липсва този поглед, липсва й скритото, липсва й културата, образованието, сетивата да възприеме модерното изкуство.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: шдфдшд   
Дата:   18-10-16 13:03

Автор: Dora93
Дата: 18-10-16 12:39

Това което се вижда от изкуството е само върхът на айсберга, но то не е всичко. Истинската същност се крие отдолу, тя не е на повърхността....


..абе...с две думи...котка в чувал...[smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: Nikolas666   
Дата:   18-10-16 13:16

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: Frida   
Дата:   18-10-16 13:55

Чалгата се подчинява на изречения едно и две.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: Nikolas666   
Дата:   18-10-16 13:55

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: BXMarkov   
Дата:   18-10-16 14:04

Наръчник за бързо въведение в света на изобразителното изкуство
Въведение:
Ако виси, е картина. Ако може да се заобиколи, е скулптура....

1. Ако на картината има тъмен тон и измъчени лица - това е Тициан.
2. Ако на картината има обилно количество тлъстини и целулит, дори при мъжете - не се съмнявай - това е Рубенс.
3. Ако на картината мъжете изглеждат като къдрави жени с кравешки поглед или просто на италиански педали - това е Караваджо. Жени е рисувал само няколко пъти.
4. Ако на картината има множество малки човечета - Питер Брьогел Стари.
5. Много малки хора + малки непонятни тайни - Йеронимус Бош.
6. Ако на картината може просто да се добавят няколко дебелички амурчета или агънца (или те вече са там), без да се наруши композицията - това може да са: а) Буше б) Вато
7. Красиво, всички са голи и телата им са като на културисти след баня - Микеланджело
8. Видиш ли балерина - говориш за Дега. Говориш ли за Дега - виждаш балерина.
9. Контрастно, рязко и всички имат мърваши брадати лица - Ел Греко.
10. Ако всички, даже лелите, приличат на Путин - това е Ван Дайк.
11. Моне - петна, Мане - хора.
12. Когато видиш глупости на търкалета - Вероятно Пикасо
13. Търкалета и Квадрати – Вероятно Кандински.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: bogdanov   
Дата:   18-10-16 17:10

Ей, голяма дъвка е това изкуство:) Особено на 20 тият век. Всичко започва от фовизма. Цветен и нереален поставя началото на редица експерименти. Кубизъм- известен с това, че разглежда обекта от всичките му страни и с разпада на материята. По онова време схващанията са били значително по-ограничени, а стремежа за търсене на нови форми е изграждал елитарно общество, което наистина се е възхищавало на новото. Езика все още не е бил много по-различен от класическата живопис за разлика от естественият развой на цивилизацията при футуристите. Разпада е постигнат, но футуристите сменят тотално посланието и формата. Те започват да правят Манифести вместо изложби, пропагандират анархия, искат да изхвърлят всички класически произведения , да запалят галериите.Сравняват музеите с гробища. Техните лозунги стават лозунги и на ранният фашизъм в добрата му фаза. Пропагандират война. Търсят скандала, но заедно с това поставят основите на пърформанса, измислят шумовата музика, която в наши дни се трансформира в електронна. появява се и нова литература, ама съвсем нова. После идва Дадаизма, където манифестите продължават а анархичните послания на футуристите и култа им към машината изглеждат невинни, като пеленачета. Така изкуството продължава да се развива не в посоката, която някой иска а на много различен принцип. Надявам се никой от вас не очаква да изясни понятията си на форумен принцип, за жалост и на маса в кръчмата няма да стане. "Езика на изкуството" може да се усвои подобно на всеки друг език. Достатъчно е малко постоянство и интерес. Само да вметна, че поради огромната си многопластовост (демек с много леъри) То винаги е било скъп продукт и почти никога не е било достъпно за масовият зрител. И до ден днешен си трябва интерес най-малко за да зърнем някой от наистина емблематичните произведения. Каквото между другото е и квадрата на Малевич.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: geokar   
Дата:   18-10-16 18:13

14. Видиш ли ококорен глупак, значи е огледало. [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: mitpis   
Дата:   18-10-16 19:33

geokar, ако може да не изпростяваме темата. Та да допълня малко Богданов, когото поддържам с две ръце. Снимката, която е дадена тука в началото на поста не е оригиналната картина. Оригиналната има пукнатини по черния цвят, който всъщност не е чисто черен, от пукнатините се виждат слоеве боя, наслоявани докато се получи тъй наречения черен цвят, същото важи и за белия цвят, който по-скоро е сив. В оригиналния вариант се получава ефект на пулсация, който е резултат от различните ъгли на отражение на светлината в зависимост от фактурата на боята и състоянието на повърхността. Малевич лично се е опитал да направи копие на своята картина, но не е успял. Относно символиката на цветовете абстракционистите и по точно Кандински им дават абсолютни свойства: белия-е въплащение на безмълвието и безкрая, черния е премахването на всички цветове и смъртта. При Малевич е по-различно: първичната форма е черния квадрат, първичното пространство белия фон.Теориите на Малевич и на абстракционистите са пряко свързани с научните открития и техническия прогрес, психологията и космогените теории по онова време. Малевич освен художник е философ и преподавател. Известен е неговия манифест на "супрематизма" за безпредметното изкуство.
Има страхотни картини на едни колхознички и колхозници без лица, страхотна картина е "Сложно предчуствие", също "Девойки в полето". Подобна естетика на представяне на пространството имат някои от обложките за авангарден джаз и музика на издателството "ECM", станало религия, негови топ изпълнители са Кийт Джарет и Ян Гарбарек.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: steeens   
Дата:   18-10-16 20:03

mitpis написа:

> geokar, ако може да не изпростяваме
> темата. Та да допълня малко
> Богданов, когото поддържам с две
> ръце. Снимката, която е дадена тука
> в началото на поста не е
> оригиналната картина.
> Оригиналната има пукнатини по
> черния цвят, който всъщност не е
> чисто черен, от пукнатините се
> виждат слоеве боя, наслоявани
> докато се получи тъй наречения
> черен цвят, същото важи и за белия
> цвят, който по-скоро е сив. В
> оригиналния вариант се получава
> ефект на пулсация, който е
> резултат от различните ъгли на
> отражение на светлината в
> зависимост от фактурата на боята и
> състоянието на повърхността.
> Малевич лично се е опитал да
> направи копие на своята картина,
> но не е успял. Относно символиката
> на цветовете абстракционистите и
> по точно Кандински им дават
> абсолютни свойства: белия-е
> въплащение на безмълвието и
> безкрая, черния е премахването на
> всички цветове и смъртта. При
> Малевич е по-различно: първичната
> форма е черния квадрат, първичното
> пространство белия фон.Теориите
> на Малевич и на абстракционистите
> са пряко свързани с научните
> открития и техническия прогрес,
> психологията и космогените теории
> по онова време. Малевич освен
> художник е философ и преподавател.
> Известен е неговия манифест на
> "супрематизма" за безпредметното
> изкуство.
> Има страхотни картини на едни
> колхознички и колхозници без лица,
> страхотна картина е "Сложно
> предчуствие", също "Девойки в
> полето". Подобна естетика на
> представяне на пространството
> имат някои от обложките за
> авангарден джаз и музика на
> издателството "ECM", станало
> религия, негови топ изпълнители са
> Кийт Джарет и Ян Гарбарек.
Не ми е ясно какво точно искаш да кажеш, че Малевич първо е направил квадрата с други цветове ли? Или е нямал черна боя, та е трябвало да я направи със смесване? Губиш се в превода май...[beer] [beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: bogdanov   
Дата:   18-10-16 20:06

steeens, пич прочети малко цветознание и конкретно за спектъра на материята! Че разговора наистина започна да прилича на кръчмарски!

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: steeens   
Дата:   18-10-16 20:17

bogdanov , чел съм сигурно повече от теб, а практически имам достатъчно опит с боите, за да напиша каквото съм писал. Но открехни ме за спектъра на материята все пак, къде научи тия тайни неземни?[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: mitpis   
Дата:   18-10-16 20:39

steeens, какво да ти кажа:не е задължително да се поинтересуваш дали са верни моите думи, не е задължително да прочетеш малко за супрематизма на Малевич, не е задължително да погледнеш картината в гугъл -има я, просто си остани с твоето мнение щом така смяташ че е добре за теб.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: bogdanov   
Дата:   18-10-16 20:44

steeens пф... чел си пич убеден съм щом го заявяваш! Въпроса е как? След като не разбра написаното от mitpis въпреки яснотата му се чудя на колко слоя разбираш прочетеното. Ако са минимум два, въпроса ти е излишен. Ако само си чел, проблема е лично твой.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: shamelessEyes   
Дата:   18-10-16 20:51

bogdanov, кубизмЪ не разглежда "Кубизъм- известен с това, че разглежда обекта от всичките му страни и с разпада на материята", а по-скоро първите творби -представители на този стил са с апликационна форма.

Сигурно си си е объркал от Бамзе [smilie5] където с равнини изобразяваш триизмерност.

Това също е кубизъм, но по късен етап и е учебна техника.

Както и паспартуто, което толкова обичаш да ползваш.



Публикацията е редактирана (18-10-16 20:55)

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: steeens   
Дата:   18-10-16 20:55

mitpis, не е задължително да се интересувам, за да знам, че пишеш каквото си прочел. Ама тия работи само с четене не стават. Искам да съм мек, иначе щях да ти напиша, че пишеш пълни глупости. С бои и приложението им се занимавам достатъчно отдавна, за да знам някои тънкости. Пукнатините по картините се получават от различни неща, но това което описваш е против философията на Малевич, за която пишеш. Някак си не се свързва, хаотичното търсене с програмен манифест. Какви ще са тия други цветове, щом е решил да прави черен квадрат? Е има възможност да е нямал черна боя в момента, ама това е доста неубедителна хипотеза.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: steeens   
Дата:   18-10-16 21:04

bogdanov написа:

> steeens пф... чел си пич убеден съм щом
> го заявяваш! Въпроса е как? След
> като не разбра написаното от mitpis
> въпреки яснотата му се чудя на
> колко слоя разбираш прочетеното.
> Ако са минимум два, въпроса ти е
> излишен. Ако само си чел, проблема
> е лично твой.

Богданов, не само съм чел, пич. Пиша за практически опит с боите, и точно за това писаното от mitpis е смешно. А слоевете ги остави за фотощопа, там трябва да са много...

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: bogdanov   
Дата:   18-10-16 21:07

shamelessEyes, чети си постовете и редактирай Овреме, че иначе започвам да си мисля, че имаш проблеми с четенето! За разбирането не са ми нужни повече доказателства! Баси съсредоточете ги тез мозъци бе дееба! За кубизъм ли да поговорим? Щото ми е любима материя. Иначе друже пишките са относителни подобно на възприятията относно изкуството. Най добре се сравняват в процес на действие сещаш ли се кой е журито? Ако си чел художествена литература за кубизма:) ок, но не изграждай критерии върху псевдо интерпретации. Кубизма е известен с това че изобразява един предмет от няколко гледни точки. Разбира се тук говорим единствено за техническата част. Не за философската. Движението идва с Футуризма! А дадаизма плюе на всичко. Но и той е отживелица, за това не се слагай освен ако не държиш да си ретро ;)

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: shamelessEyes   
Дата:   18-10-16 21:19

bogdanov,
.. и кво ти е любимо пък в кубизма? и на мен ми е любим.. и ще си интерпретирам колкото искам, защото колкото и да гледаш един куб, ако не можеш да усетиш неговата аналитичност като фаовист.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: shamelessEyes   
Дата:   18-10-16 21:20

.. е все тая [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: bogdanov   
Дата:   18-10-16 21:23

steeens, прав си! ...При практическият опит с боите липсват всякакви слоеве, особено в декоративното и приложно изкуство. В живописта обаче е различно, какъвто е и горепосоченият пример. Не си създавайте легенди бе хора, изкуството има за цел да ви усложни живота. Защо не го приемете такова, каквото е? Многопластово и в прекият и в преносен смисъл. Стига материя баси давя се от този натурализъм вече. То не бяха мерцедеси, то не бяха банани, то не бе народопсихология. То не бе практически опит с боите.Аз също с това си вадя хляба. Фотографията ми е бягство. В момента те разглеждам и се чудя как може толкова да си се затворил в себе си. Приел си фактите и си се примирил. Спектъра на светлината води до бяло пич! Защо повтаряш онова което знаеш? Страхуваш ли се от новото? Гмурни се в тази материя! По-различна е, но и там има много... е наистина е различна... светлинна някак, но дава прозрение. Нали и ние от там идваме уж. Пък по-късно я виждаме. Няма как човещинки.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: steeens   
Дата:   18-10-16 21:31

bogdanov , що така ме подценяваш, баце? 5 години в гимназията и 6 в академията точно живопис учих. Та не ми обяснявай като на лаик глупости , ако обичаш. И не ме разглеждай тук, отдавна ме няма на това място....

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: mitpis   
Дата:   18-10-16 21:32

Има доста статии в нета за слоевете на картината, даже според последните иследвания има и текст,прочети,ако искаш.

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: itilien   
Дата:   18-10-16 21:34

Тоя може първо да е имал план да направи червен квадрат, ама да не го е изкефило и да го е минал отгоре с черно, ама по-постно, та затова после да се е напукало [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: .. За разбирането на изкуството
Автор: mitpis   
Дата:   18-10-16 21:38

Повече няма какво да кажа...

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »