Автор: Тед
Дата: 24-03-16 18:56
http://s30.postimg.org/6enccw99b/077_copy.jpg
6d високо в планината. Ярко обедно слънце, фотографа в сенките. Има добавено софтуерно винетиране на кадъра.
1RAW, файл, без клинове.
Препоръчвам при контрастни сцени да си премерите сенките и светлото място, за да определите колко стопа е разликата, за да прецените дали динамиката ще е наред и как да компенсирате.
Горните примери - някой дал тъмно, пък избушил сенките не са мерило / колко стопа е небето и колко земята / ?
Канона например до 200 ИСО има резната динамика.
Ако някой пледира за сенките, бих му отвърнал с +1 и 1/3 на Канона и като върна репера назад, сенките ще са ок, и светлото ще е ОК - т.е. няма да има продупчено.
При Никона например + 1 и 1/3 не става - изпляскало е всичко в светлото, затова недоекспонират и после си гледат сенките, за да пазят светлото . Там малко мръднеш ли в светлите зони и няма оправия. Не знам само дали само аз го разбрал грешно, или вие толкова време не го схванахте....и ги дъвчете тези сенки...
Но снимане с недоекспониране и дърпане после нагоре репера - е неправилно снимане като техника на фото заснемане.... Ще правиш тъмница на дисплея, а чак в конвертора да замяза на нещо и да клипва черното... Особено си личи на тъмно сини нюанси / дава ги черни/ или повърхности с лъскаво покритие...пълно с черни точки, вместо да отразява като огледало..
Сегашните камери дават отлични възможности за прекрасни пейзажи...
Аз не виждам проблем да направя пейзаж и с по-посредствени сензори..
Каквото и да ви дадат - трябва да можете да го отстреляте.
|
|