Автор: e-mil
Дата: 04-03-16 16:36
За тия неща няма точен отговор - само ти си знаеш.
Примерно 20% над нормалната ти цена, като тези 20% може да са твърде много. А може и да са малко.
Продажбата на ексклузивните права имат по-голямо значение, когато ти самият създаваш свое авторско произведение, по своя идея, със собствени средства. Тогава цената може да скача много, защото ексклузивната продажба изключва следващи продажби на други клиенти.
В твоя случай обаче има произведение правено по поръчка. Тоест увеличението на цената не може да е безумно високо, но пак много зависи какво е видеото. Едно е да заснемеш кратък кадър на житно поле за да влезе в негова реклама, съвсем друго е да му заснемеш житно поле, което после ще препродава на свои клиенти. Или пък да му заснемеш цялата реклама. Ако не можеш после да си я сложиш в портфолиото това ще ти намали шанса да си продадеш уменията на други клиенти.
В един случай може да искаш 10% над нормалното, а в друг може да стигнеш и до 100.
Също зависи и от това какво означава клиентът за теб. Ако това са някакви редовни снимки, каквито си правил много (сватби, корпоративни филми, продукт и т.н.), то едва ли липсата им ще ти ощети портфолиото. Тогава 20% може да изглеждат твърде много.
И обратно. Ако клиентът е твърде важен за теб - примерно голяма известна марка, то тогава си струва да завишиш още. Не защото са богати и трябва да ги одереш, а защото за теб ще е важно да показваш какво си правил за фирмата Х.
|
|