Автор: kvakioh
Дата: 23-02-16 13:11
От доста време в основния багаж (куфар,чанта, които влизат в багажното) в самолета е забранено да се слагат литиеви батерии от всякакъв род. Дори има разни платформи с колела, които са модерни и те имат мощни батерии, някои са забранени тотално да се пренасят. Най-строги мерки са за междуконтиненталните полети.
Преди месец носех стария 1Д марк2N и 2 батерии, едната в апарата, другата извън. Едната, понеже е неоригинална, и се е отворила, един вид капак има и се е разлепил и изпуснала някакъв прах и устройството за хим.анализ реагира. Караха ме да извадя всичко от раницата, пускаха всичко пак на скенерите, обувките отделно свалени дори, послед да включа всеки един апарат поотделно, да сложа всеки един обектив да видят, че сработва, лаптопът беше старателно проверен и него ме накараха да пусна. ТЕлефон също искаха да видят дали работи, въпреки че е в джоба. Също и външната батерия, с която зареждам телефона и таблет ме накараха да вържа с телефона да видят, че има ток в нея. През цялото време един немски полицай ми помагаше (втори с една пушчица стоеше нащрек на 2 метра)и накрая хвърли батерията, която се беше отворила. Те са по-стари, не са литиеви, но явно нещо имаше нередно. Накрая всичко беше ок след 30мин проверки на всичко.
По принцип пътувам с всичко заредено или където са батериите, там и зарядното да показвам, че работи. Пътувам често със самолет и поне 2 апарата, всеки един с поне 2-3-4 батерии, лаптоп или таблет. Понякога колко строга ще е проверката, зависи от летището и държвата, най-леко естествено съм минавал през Бг летище.
|
|