Автор: e-mil
Дата: 13-01-16 09:53
Автор: borizlat
Дата: 12-01-16 09:49
"Иняриту си защитавал методите-"Исках да покажа как са живели тези хора,през какво са преминали... Как да накарам публиката да почувства това?"
Ми понякога реализмът трябва да се добави допълнително, а не само от истински снимки на истински терен.
Има подобна история с Михаил Ром. През 1936 снима филма "Тринадесетте" - за едни червеноармейци в пустинята. Ром също си падал по реализма, затова много искал да снима в истинска пустиня при истинска жега. Пък и му бил едва вторият пълнометражен филм и трябвало да се докаже.
Заминали за пустинята Каракум и там им се случило същото, което и на екипа на "The Revenant". Хората пък съвсем се скапали от жегите. Заради проблеми с водата дизентерията станала обичайна болест. Прекъсвания на снимките заради болест на един или друг актьор. Един даже получил пустинна лудост. Трима от четиримата асистент-режисьори също легнали болни. Почнали снимките през февруари с 52 души екип и до август останали едва 18. Шефовете на "Мосфилм" почнали да получават анонимни сигнали и заповядали да прекъснат снимките. Ром обаче се заинатил, скрил телеграмата от екипа и ако някой искал да напусне отказвал да му дава пари за обратен билет.
Но пустинята най-много тормозела техниката. Пясъкът се набивал в камерата и драскал лентата. Наложило се да сменят ролките след всеки кадър.
Отделно силното слънце здраво ги напичало. Веднъж за проба сложили термометър в празна филмова касета и той стигнал до 70 градуса. Даже се твърди, че от жегата почвала да се топи емулсията на филма. Не знам дали е вярно, но така или иначе като се прибрали в Москва се оказало, че една част от материала е повреден. И се наложило да докарат пясък в студията на "Мосфилм" и да го презаснемат.
Но за Ром по-големият проблем бил, че на реалните снимки не си личали суровите условия на пустинята. Актьорите са изпитвали истинска жега и били тормозени наистина, обаче на екран усещането се губело. Понеже така и така имал студийно време решил да презаснеме близките планове и се оказало удачно решение. Студийните снимки изглеждали по-реални от тези на терен. Филмът бил много успешен и с него Ром започва да става голямото име, което е днес.
Естествено днес картинката, която получаваме от камерите е много по-близо до истинската в сравнение с черно-белия филм на 30-те години. По-трудно е да излъжеш зрителя със студийни снимки, пък и не винаги сцената го позволява. Но от друга страна зрителят не се е променил много. Все още има разлика в това, кеото изпитва актьорът на терен и това, което получаваш на екран. И все още второто е по-важно за финалния резултат.
Целият филм "Тринадесетте" в YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=6Gl0aWjAJ3E
|
|