Автор: lamerko
Дата: 28-09-15 01:43
ZENON: фактически графичния файл можеш да си го представиш като съдържание двумерна матрица от точки. На практика формата BMP представлява точно това двумерна матрица - bitmap, откъдето идва и наименованието на формата, като за всяка точка имаш от 1 до 48 бита информация според цветовата гама. С други думи ако имаш .bmp изображение от един мегапиксел в 8 битов цвят (256 цвята), то големината на файла ще бъде един мегабайт + 8-12 иницилизиращи байта. Технически не можеш да използваш пиксел като единица за информация, но логически можеш, и това се използва в програмните среди. Инициализацията на изображение от 24 мегапиксела без въведени данни (цялата матрица е от един цвят) - това изображение е файл, който може да бъде голям физически само 120 байта, но в същото време логически да си го знаем, че той е от 24 милиона точки, с други думи графичният файл е 24 мегапиксела. Подобно е и с реалните снимки - матрицата генерира 24 мегапиксела избражение, но данните вътре са някъде около 8 мегапиксела. Сега кое е вярното от двете?
|
|