Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 комерсиалната фотография
Автор: bogdanov   
Дата:   27-08-15 18:30

Здравейте колеги,
От известно време се сблъсквам с този термин и наистина не мога да го разбера. Много често, когато се възмутя на снимка лишена от всякакви познания, естетика и отношение, автора ми заявява, че това е "комерсиялна фотография" и ме блокира... И така много пъти с много автори, които явно разбират от "комерсиялна фотография" но в никакъв случай не искат да ми обяснят какво аджабЪ е това нещо. А аз наистина не знам. Моля, нека някой ми обясни! Знам значението на думата фотография, знам и смисъла на комерса. Ама защо съчетанието на тези две думи е оправдание за всеки боклук, който се пусне, не знам...
Ако е стил, кажете ей!(нещо като наивизма?)
Ако е някакъв шанс да се поощрява невежеството, пак кажете и аз да се възползвам.
Съвремено нещо ще да е...
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: BOZO   
Дата:   27-08-15 18:48

Скоро снимах едни зъболекарски неща - продуктово. Разни машини, столове,детайли, импланти, ченета, винтове и кво ли не. Снимките бяха лишени от всякаква естетика. Палатка, няколко светкавици. Клиента остана доволен, харесаха му много. На мен не, но покрих изискванията му.

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: bogdanov   
Дата:   27-08-15 19:02

BOZO, така и аз го разбирах, но тук виждам женски части, лица, дечица погледнали нагоре, краченца, вълнички, конче на полянка, влажно око и това се харесва масово... Дали пък няма нещо отвъд? Залези, изгреви насред морето, ти не ме обичаш вече и на колене пред олтара на твоята божественост...Не знам...Има нещо отвъд човече...

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: lamerko   
Дата:   27-08-15 19:10

Доста дискусии има във форума на подобна тематика - например каква камера е подходяща за заснемане на сватби... та имаше мнения за най-евтината на пазара, а довода - заснемането на сватбата е документален филм, а не художествен... та има комерсиално и комерсиално :)

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: bogdanov   
Дата:   27-08-15 19:19

lamerko, търсих подобна тема... няма... иначе щях да запретна и да чета. Оговорите все така уклончиви ли ще са? Да разбирам ли, че "комерсиалната фотография" така изтъквана е оправдаие за това, че не им се занимава на фотографите? И видиш ли Авора снима, чудесно, но защото му плащат, не го интересува баш... Пазара ли налага стандарти? Какво ли?

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: BOZO   
Дата:   27-08-15 19:27

Комерсиално е това, което се продава. Може и артЪ да е комерсиален. Зависи.

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: oswald   
Дата:   27-08-15 19:38

Интересна тема! Ще я следя [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: bogdanov   
Дата:   27-08-15 19:53

ей това "ЗАВИСИ", тотално ме обърква.
Примерно ти си фотограф. (какъвто си) със знания, умения, позиции. Как си представяш, че при теб идва някой и казва : " направи ми артЪ, който да ми хареса и да платя"? На колко опита имаш право? Къде го целиш? У слабото място ли?
Пазара на комерсиалната фотография сток сайтовете ли са? Не се ли губи достойнството, когато се продаде една фотография повече от 238 пъти? И къде отива достойнството на една авторска мисъл за 59 евро цента на парче? Не знам за какъв артЪ говориш, но ми се струва, че за точно онзи във третият пост на темата...
Ако знаеш, наистина обясни ми принципа! Какво трябва да загърбиш, да преглътнеш, да забравиш. За да подтиснеш онова, заради което си започнал да снимаш.

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: тьма   
Дата:   27-08-15 20:03

Бозо ти го е казал, пък и поговорка си има - интересът клати феса - който си изкарва яденето с фотография, е принуден да прави това,което се търси - чалга, "артъ", шопирани пейзажи, гледащи в нищото девойки - какво има за разбиране - ако парите ти идват от друго място и фотографията ти е просто хоби - тогава може и да създаваш истинска, а не комерсиална фотография, Богданов.


Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: jekopj   
Дата:   27-08-15 20:52

От художници съм чувал израза "халтура". Това е например един художник да нарисува плакат или лого на фирма.В този случай художникът използва само техниката на ръката си и нищо повече.Нещо такова ще да е и при фотографията.Няма творчество,а естетиката е според вкуса на поръчителя.[smilie25]


Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: yakumo   
Дата:   27-08-15 22:29

jekopj, създаването на плакат или лого само по себе си е много далеч от "халтура", разбирай по-внимателно какво точно имат предвид художниците около теб. [smilie5]

тьма, откровена тъпотия си написала, без извинение. Повечето, които си "изкарват яденето", че и пиенето, че и други неща с фотография, имат дарбата да създават именно "истинска" такава. За разлика от огромното количество нескопосници, които си изкарват парите с друго, но държат да "творят" и по-лошото - да показват (не се изключвам от тази група).

По темата - "комерсиално" изглежда се е наложило като синоним на "масово харесвано" - в случая "валутата" не винаги е пари. [smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: batsali   
Дата:   27-08-15 22:43

Без примери няма да минем...

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: bg2014   
Дата:   27-08-15 23:02

Хубава тема. Предполагам е провокирана от лошите комерсиални снимки, защото има и прекрасни, които си заслужават парите.
Аз видях "истинска" комерсиална снимка. Ще я потърся и ще я пусна тук след малко. Иначе по темата с един пример:
Имаш приятел който работи в Глобул да речем (Глобул нали вече няма). Та този ти приятел има бюджет за реклама. Поръчва ти да му снимаш дадена ситуация (усмихнато момиче държи телефон). Ти го снимаш и му продаваш снимката. Тя е вече комерсиална. Той я увеличава по размер, дефектите стават с размер на яйце, но какво от това. Получил си пари за снимка. Той си е получил рекламата в предвидената финансова рамка и всички са доволни... освен нас клиентите. Виждаме размазаната снимка и се дразним. Но на кой му пука? Нали всеки е доволен от тази комерсиална снимка.
Такива са снимките в повечето рекламни кампании на телеоператорите и мн. други фирми. Ежедневно ги гледаме. Предполагам от тях е провокирана темата?

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: nyamago   
Дата:   28-08-15 02:37

Забелязал съм няколко вида фотографи. Ще говоря за фотографите, макар а да не съм такъв - познавам фотографи. И във форума има някои фотографи, макар повечето да не сме такива. Та, фотографите - се случва да бъдат:

- Гъвкави и адаптивни към житейските обстояелства, най-вече икономическите. Правят това, от което най-добре* печелят. Обикновено то е каквото клиентът иска, независимо дали знае какво иска. За удовлетворяване на клиента този вид фотографи са склонни на компромиси и без чувство на вина забравят собствните си идеали (ако ги имат). Не ги съдя: добрите и такава работа вършат добросъвестно и отговорно, чисто и в срок. Работа.

Няма да забравя един урок от някогашен мой ментор (по случайност роднина), доста признат творец в донякъде съседна на фотографията област. Като веднъж го упрекнах, че изпълнява заръки и работи неща, които не са му 'по душа', той ми каза:
"Аз съм професионалист - като шивача. Идва ми дебел клиент - правя му дебел костюм, идва ми гърбав клиент - правя му гърбав костюм. На всекиго по мярка да му стои като отлят и винаги безупречно точен - за това ми плащат."

* Споменах плащане и по-горе казах 'от което най-добре печели'. За различните хора 'най-добре' е много различно. За едни 'най-добре' значи най-много пари и те работят само за най-престижни и платежспособни клиенти, на други отказват. Щото могат. Но за други 'най-добре' значи най-лесно. Без особено усилие (или потребност от можене) - в снимането или в продаването. Те приемат да снимат и абитурентката на съседите, или (както някой спомена) продават през сток агенции и сайтове за стотинки.


- Друга крайност са крайно безкомпромисните творци - те с никого за нищо на света не се съобразяват. Имат идеали и собствени критерии, по които създават продукта си. Дали ще се продава не е сред приоритетите им. Някои от тях са неистово талантливи и това, което правят, впечатлява (вълнува, с извинение) достатъчно силно, достатъчно много хора - че признанието да се превърне в доходни продажби. Но тези доходи абсолютно нямат 'комерсиален' характер, а са само малка част от признатата стойност на работите им. Други в тази група, обаче, поради неспособност да признаят недостига си на талант, обвиняват публиката, че не ги разбра и не без завист наричат признатите си талантливи колеги (от същата група, не горните) - 'комерсиални продажници'. Като цяло тази група не признава по-горния вид за 'фотография' и не биха се занимавали с такава.


- Има и друга група непримирими носители на високи критерии и естетически разбрания - които се хващат на 'комерсиални' проекти, но не са готови неук клиент да им 'дава акъл' как да си свършат работата, още по-малко - да им дава творчески насоки или идеи. С някои клиенти явно са прави, за други - не. И по-добронамерените от тях като Дон Кихотовци се опитват да образоват клиента и вместо да приемат кичозните му задания, на него да наложат правилните си разбирания и високата си естетика. Рядко постигат нещо, по-често губят нерви и време в безкрайни спорове, на края нито с работата си могат да се гордеят, нито с доходите си (а и клиентът отвен неук, остава недоволен)...

Има и други групи, но главното е, че никоя от тях не съществуа в съвсем чист вид, застъпват се и се преливат, та всеки е малко като едните и малко (или повече) - като другите.

И така е не само във фотографията, а във всички изкуства и творчески професии. Дори не творчески (по веобщото разбиране), а всички форми на интелектуален труд - дори прозаични поприща като програмиране или счетоводство. Само последните никой не помисля да обвини в 'комерсиалност', нито пък те биха се обидили от това [smilie6]

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: тьма   
Дата:   28-08-15 07:37

yakumo , тъпотия ли, явно ти си от тези, които щракат по сватби и дечица в кошнички - ами това си е комерс, скъпи, чалга отвсякъде - това харесва днес поколението, това правиш, а ако и ти си го харесваш, значи си се хванал на чалга хорото - по-леко с определенията, моля[smilie23]


Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: hrup   
Дата:   28-08-15 08:57

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: dekov   
Дата:   28-08-15 09:45

Снимам (репродуцирам с фототехника) живописна картина или пластика за каталог или за сертификат, срещу заплащане,използвайки моите умения и познания по фотография.
Това изкуство ли е, занаятчийство ли е, или комерсиална фотография.

P.S.То за кой ли пък е важно това :)


Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: Slivenski   
Дата:   28-08-15 10:21

Мисля, че никой от писалите по-горе не е разбрал идеята на темата. А тя според мен е, че щом една фотография не е „комерсиална“, нейният автор няма претенцията за перфектност или дори за спазване на основни елементи и правила на композицията, техническото изпълнение или някакви общоприети естетически критерии.

Или по-просто казано – тази снимка не е правена с цел да се продава, затова може си позволя да е скапана и кофти. Аз си я харесвам и ви я показвам, но не приемам критиките, дори и да са обективни.

Мисля, че всеки от нас понякога си е казвал точно това. Но то е абсолютно погрешно. Ако постоянно не се стремим към перфектната фотография, ако не я търсим, ако не се учим и не експериментираме, ако не се усъвършенстваме всеки ден, тогава няма смисъл да се занимаваме с това, дори и да не е комерсиално. Ако фотографията е начин да изразяваш себе си, трябва се стремиш да го правиш поне горе-долу добре.

[smilie5] [beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: Slivenski   
Дата:   28-08-15 10:31

Лично аз се стремя да спазвам и един друг принцип - а той е, че ако нещо ме дразни, не го гледам, не го слушам, не го чета. Не виждам смисъл и да се хвърлям да критикарствам и да ръся съвети под нечия чужда снимка, а още по-малко да правя скандали и да обиждам автора или модела примерно. Ако ми поискат мнението, бих казал какво мисля. Ако нещо съвсем не е наред в една снимка, нейният автор си носи отговорността за това и той би трябвало да види и прецени. Щом е преценил, че става, значи става. Който иска, да гледа. И изобщо, критиката в изкуството е много хлъзгава и разтеглива материя.

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: itilien   
Дата:   28-08-15 10:38

Slivenski - критиката може да действа образователно не само на автора, ами и на публиката. Вярно е, че авторът може да не се заслуша в нея и да мисли, че работата му е върха, обаче някаква част от публиката, която няма критерии да оцени качеството може да обърне внимание на критиката и да се усети, че нещо не е наред. В противен случай може изобщо да не разбере, че харесва нещо, което не е за харесване или най-малкото има някакви сериозни проблеми.

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: bogdanov   
Дата:   28-08-15 10:38

Добро утро колеги,
С интерес прочетох всеки коментар и се опитах да осъзная всяка посока. Определенията се оказаха много разнопосочни и на места взаимно отхвърлящи се. Повечето обаче клонят към лош продукт, за който автора вина няма.
nyamago даде конкретни житейски примери, които явно се наблюдават сравнително често в обществен план. Онова, което изпускам е защо "комерсиална фотография" се използва, едновремено като оправдание и повод за гордост. Жертви ли са колегите?
Пример за комерсиална творба е "целувката" на Климт. Първо, далеч съм от мисълта, че това е слабо художествено произведение... напротив. За неговата комерсиализация автора вина няма. Но въпреки това се получава така, че всеки го е виждал на чаши, чинии, ароматизатори...
Климт не се е стремил да "отбие борча" с картината си. И той самият едва ли би определил работата си, като комерсиална.
До известна степен дори е чудесно, че това се е получило, въпреки досадата от повторението и нелепите интерпретации.
Тук при нас обаче наблюдавам стремеж в тази посока. Като се използват крайно популистки или безсмислени сюжети, сладникави до накъртване, захаросани, без основа, композиция, набутани във формата на кадъра, или силно изгладени-ретуширани, или сбръчкани от "майторството" на ХДР плъгин.
Пускат се, под предтекст, че са "комерсиална фотография". Авторите им обаче наричат отношението ми просташко.
За това е тази тема, за това питам и разпитвам, кое е онова което изпускам или не разбирам?

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: hrup   
Дата:   28-08-15 10:43

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: bogdanov   
Дата:   28-08-15 10:51

hrup, как защо?
Нима не знаете, че естетика се възпитава?
Знание и умения се придобиват?
А отговорността насочена единствено към вас се идентифицира с думата егоизъм. [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: Slivenski   
Дата:   28-08-15 10:52

критиката може да действа образователно не само на автора, ами и на публиката


Съгласен съм с това. [smilie24] [beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: комерсиалната фотография
Автор: hrup   
Дата:   28-08-15 10:54

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »