Автор: alext
Дата: 06-08-15 10:16
Добре, всяко начало е трудно. Аз подкрепям съвета за 10 000 снимки, като ще допълня недей да снимаш хаотично- това е най- трудното. Ти вадиш апарата и чакаш да видиш нещо интересно и да щракнеш. Тръгни по другия път. Гледай снимки и си извлечи идеята от тях, имай я в главата и търси нея или я пресъздай. Добро начало са примерно 50 фотопроекта. Един ден снимаш пейзажи, друг ден макро, трети ден портрети... и т.н но трябва да имаш ясна представа какво искаш да постигнеш. Следваща стъпка: в този пейзаж искам да насоча вниманието към небето, следователно ще ползвам правилото на третините с доминиращо небе, в тази макро снимка искам да покажа цветето на фона на меките сутрешни лъчи, на този портрет искам да покажа човека, такъв какъвто е, в някаква обстановка, която го характеризира, а не с престорена усмивка. Примерно байкър с колелото, и как да направя по- интересно, за справка цък и цък и цък
Изобщо много мисъл трябва. Чак след това почваш да мислиш обработката как да направи кадъра по- добър. Композицията е толкова сложно нещо, цвят, линии, къде какво да поставиш, сенки... Относно твоите най- ми хареса мацаката с колелото до нея. Създава настроение. Останалите са типично хаотични снимки. А на тази, която си дал за пример, човекът я е направил такава, защото е имал ясната идея какво може да извлече от този пейзаж, в подходящия час и подходящятя техника на снимане.
И недей се заблуждава с думата идкуство. Това е толкова субективно нещо. Едни картини дето са чисто бели с две линиики по тях се водят изкуство и струват милиони, а тоз пейзаж дето си дал за пример някой ще кажат, че и за тапет на телефон не става
Публикацията е редактирана (06-08-15 10:29)
|
|