Автор: sohk
Дата: 06-08-15 17:39
Никакъв бърз обектив не ти трябва за стийт ... Ето моят опит от повече от 5 години снимане само на стрийт. Това са лични предпочитания и не ангажирам никой с тях.
Най-удобната ми фокусна дължина е 35 мм и снимам само с нея от около 4 години. 28 ми идва широко, 50 ми идва дълго. 40мм също се ядва.
Автофокус НЕ използвам ... изпуска се момента. Винаги префокусирам на 2,5-3 метра. Неща не на фокус се избягват със затворена бленда. Снимам на бленди f/8 и по-затворени. Даже не мога да се сетя скоро да съм правил снимка на по-отворено от f/8. Магията не е да размажеш това, което ти пречи а да направиш композицията си достатъчно силна, та да не се налага да мажеш нищо с боке(държа да отбележа, че аз още не съм особено добър в това). Гоня скорости от 1/250 - 1/500 (той фотоапарата ми и без това повече не може) и за това ISO-то (филма) ми е поне 400АСА дори и в слънчево време.
Това е относно техниката ... Тя трябва да е максимално опростена, работата с нея да е минимална и да не те разсейва от това да наблюдаваш средата и да избираш момента. Препоръчвам ако се ползва цифрова камера да се изключи показването на снимката на екрана. Преди като снимах с D40-ката даже я бях отворил и бях разкачил дисплея (във визьора си гледах настройките). Навика на снимане и веднага след това поглеждане в екрана е вреден за стрийта, защото те откъсва от средата ... ако си изпуснал момента, няма значение дали ще го разбереш веднага или по-късно пред компютъра ... той няма да се върне така или иначе.
Аз също съм си забранил и да кропя. Използвал пълния размер на кадъра и дисциплинирай окото си да вижда в него. Няма да видиш кропнат хубав стрийт кадър.
Някой тук са прави относно стрийта в България, бабичките и бездомниците ... аз съм си забранил да ги снимам, но признавам си понякога го правя.
Това са лесни цели, безинтересни и изтъркани ... всеки ги вижда и ги снима. Целта на един стрийт фотограф е да успее да открие нещо видимо безинтересно и да го предаде по такъв начин, по който повечето хора не биха го видели - я чрез композиция, я чрез уцелване на така известния "decisive moment", а най-добре и чрез двете.
Стрийта също така е много неблагодарна форма на фотография ... трябва да сте суперсамокритични. Трябва да снимате много ... ама наистина много. Добрите снимки са 1 на 100 ... много добрите 1 на 500, а шедьоврите 1 на не знам колко ... аз още не мога да определя своя снимка като такава а сигурно съм направил поне 5000 вече.
Търси ситуации, образи, лица, изражения, форми, композиция ... в момента в който забравиш за фокус, острота, шум, исо, скорост, бленда, обективи и т.н. ... тогава почва да се случва магията в стрийта ...
Като цяло темата колкото проста, толкоз и дълга :) ... надявам се моите виждания да са били от полза.
Публикацията е редактирана (06-08-15 17:48)
|
|