Автор: J0R0
Дата: 17-06-15 14:10
Може, разбира се:
1. Нощни панорами в планината с конкретен светещ обект (примерно палатка или прозорец на хижа) + Млечния път.
Ансел Адамс не си е и мечтал да заснеме подобно нещо, а то и не е било възможно по онова време с наличната техника.
2. Високопланински пейзажи. Колкото и да е добър, Ансел Адамс е снимал приблизително от гледни точки, докъдето е стигал с буса си.
Не е бил нито алпинист, нито покорител на осемхилядници, тъй че цялата тази тематика също отсъства от творчеството му.
3. Пейзаж с гледна точка от въздуха. Ансел Адамс си е носил на буса триметрова двойна стълба, която му е давала по-високата гледна точка. Години по-късно Ян Бертран, направи бум по отношение на различната гледна точка, защото единици бяха пилотите-фотографи, а Бертран безспорно е много добър. Днес в ерата на хексакоптерите такива гледни точки ни впечатляват все по-малко. Постижими са за мнозина, просто преядохме с добра фотография.
4. Не знам дали да го включа, но ще, защото и Ансел Адамс е бил фен на манипулации и обработки.
Ефектните пейзажи, постигнати чрез събиране на много кадри, примерно HDR+панорама, представляващи 360` където в единия край на кадъра е ден, в другия нощ. Колкото и да е добър Ансел Адамс в манипулациите, по негово време технологиите не са позволявали подобни неща
5. Пейзажи разполовени от водната повърхност - планинско езеро, половината кадър над водата, другата половина под водата.
и т.н. и т.н.
Нарочно отговарям с принципни положения, които са неоспорими, не защото не мога да извадя конкретни кадри, ами защото конкретния кадър е въпрос на вкус и ще стане мазало. Ще почнат едни безсмислени спорове, аха, ама това ли било, ами то другото е по-хубаво и т.н.
А тези принципни положения не вярвам някой да ги оспори.
|
|