Автор: hotsnail
Дата: 21-08-14 10:01
@tvastra ами аз мога за Сони да ти кажа предимно, щото имам или съм имал повечето им безогледални модели вкл. Съм снимал с а6000 и основно сега с а7
А6000 е много добро апаратче може да се използва и с неговите си аф обективи и със стари обективи. Автофокуса му е бърз и добър на добра светлина. На тъмно работи и е поносимо бърз но само в някои режими. Има повечето трикове на средния клас ДСЛР-и т.е. Програмируеми режими, доста копчета и такива неща. Тялото е сравнително малко и не мисля че щее удобно всекидневно да се използва със обективи тип 70-200/4. Относно обективите има вече доста обективи за Сони Е байонет около 25 модела на Сони(5-6 са с цайс лого), 3 сигма, 3 цайс и един тамрон са с АФ. Има няколко ръчнофокусни за е байонет най-успешен е 8/2.8 фиша на самянг, нямам го но гледам много хора му се радват. При АФ обективите Сони го карат малко по-малко амбициозно от фуджи и пускат 1.8 или 2.8 обективи при твърдите вместо 1.4. За кроп хубави са 11-18/4, 35/1.8, 50/1.8, 16-70/4, 55-210. Тия от фул фрейм са прекрасни, но са малко по-скъпи 35/2.8, 55//1.8, 24-70/4, 28-70 (твърдите ФФ нямат стабилизация). На а6000 70-200/4 се справя много добре със следенето поне от ревюта дето съм гледал т.е. Близо е до панасоник GH4 и никон и далеко пред безогледалните на Олимпус и Фуджи.
За видео Сони си добавят разни екстри от край време и са сравнително най-изгодните предложения като цена срещу възможности особено в класа на а6000. Панасоник е по-добре но в по-скъпите модели като GH4. Другите марки по-скоро не правят видео. Иам един куп екстри -peeking за Фокус, зебра за експонация, индикация на нивото на запис на звука, XLR мисля че се казва входа за аудио запис и т.н. (За а6000 трябва да видиш точно какви са опциите за външен вход, че имаше някакви специфики - XLR приставката може и да не е съвместима. Има списък съвместими аксесоари на Sony.net)
Аз си харесвам а7 повече. Малко по-голям е. Има повечко копченца. Сензора е като на д610. Картинката е много хубава. Има по-малко аф обективи за неофициални за сега т.е. Мога и кропските да използвам, но с винетиране или кроп. А7 е мног универсална играчка. С грип става почти като ДСЛР голям и удобен, без грип е почти като компактна безогледалка. АФ със неговите си обективи на хубава светлина е добре горе долу. Понякога е амлко бавен и изнервя, аз при по динамични сцени понякога предварително заключвам Фокус и цъкам когато трябва, ако фокуса е заключен на практика няма забавяне и мога да хващам много критични моменти на единична снимка - примерно снимах един пич как троши тухли с ръка и го хванах точно като удари тухлите и те се разпукваха. Следящия Фокус само с 55/1.8 съм го пробвал и беше учудващо добре, ама то с 55мм на фул фрейм не е за кой знае какъв спорт.
На сонитата с един адаптер ЕА2 можеш да ползваш А обективи т.е. Сони и минолта СЛР. Такива иам много. Аз имам 4-5 работят относително добре, АФ системата на тоя преходник ЕА2 е като на никон Д200 т.е. Твоето д300 е много напред. Ама работи и стават снимки. Аз ползвам 135/1.8, 105/2.8 и 70-200/4 по този начин (искам да си взема евентуално новия 70-200/4 които ще е без преходник и с куп шукарии като стабилизация, ограничител на фокуса, стъпков мотор и т.н.). 135/1.8 е покъртително добър обектив. Просто ако си със Сони особено фул фрейм това е обектива. Мисля си, че си струва, да си вземеш едно Сони само за този обектив ако ще и да снимаш с друга система основно. Ако ползваш а обективи те нямат стабилизация, щото Сони в ДСЛР стабилизират сензора. Единствено сигма предлагат стабилизирани а обективи. Моя 105/2.8 е такъв и съм доволен с мотор и тих Фокус и стабилизация, какво повече да искам. При сигма за всеки модел е добре да висш дали за А има стабилизация, че понякога и те за никон я слагат, а за Сони пропускат, но цената е същата.....
Какво друго да ти кажа. Виж ако искаш панасоник и Олимпус те са с един байонет и можеш да ползваш едни и същи обективи. Те са с по-малки сензори и това им позволява по компактни обективи. Имат повечко обективи, щото са две добри фирми, а сигма и за тях прави обективи. Като апарати на мен панасоник по ми харесват, по добре са направени и всичко им работи - GX7, GH4. Олимпус като че ли по-добра картинка вадят, цветове имам предвид, но нещата им не работят добре за мен, малко "сделани" са им апаратите - включваш комбинация от 3-4 неща и се оказва че процесора на апарата не е сметнат добре. Претоварва се и почва да лагва, дори последните супер скъпи модели са така.....индикацията в екрана е меко казано грозна и нефункционална - някакви зелено сини петна едно в-ху друго. Непрофесионално ама хората си ги харесват и правят хубави снимки.
Канон са много добре при безогледалните и имат може би най-хубавите обективи (да странно) и най-тъпия апарат на света. Струва си поне според мен да си вземе човек недоклатения апарат заради обективите. Пък и понякога май се намира на супер ниска цена
Фуджи са малко елитарен избор. Те се концентрират в-ху фотографията и имат страхотни апарати и обективи. По-скъпа система са. Предназначени са за по-висок клас потребители. Видеото им е тотална смешка - до скоро май беше VGA 640x480 клип, като от ранните сапунерки от преди 15 години. Явно не им е приоритет. Ама наистина кефят на пипане апаратите, снимките са много готини, обективите са уникални 56/1.2 например пуснаха, имат 35/1.4, 23/1.4 и т.н. За Сони ги има ама са на 1.8. За фуджи има слухове, че подобно на Сони ще пуснат и фул фрейм вариант, но ще трябват нови обективи. При фуджи телата са по-големи, общо взето копират ергономията на лайка телата с променлив успех. Примерно ХЕ2 е по-едричък от а6000 а са горе долу сходни като възможности. Това с размера си има и хубави страни и лоши ..... Не всички Фуджита имат подвижен екран.
Има и Самсунг ама аз поне още 2-3 години не смятам да им обръщам внимание, да видим ако оцелеят тогава
Публикацията е редактирана (21-08-14 10:12)
|
|