Автор: pif
Дата: 14-06-14 12:30
Важното от цялата случка е, че "фотографа" си е взел бележка. На другия ден дойде да се извини.
Въпросния ден концертчето беше малко. Само синтезатор, контрабас, барабани, едно детенце с кларинет и тромпет. Микрофона беше отпред само за тромпета и за водещия. Тоест един и същи човек. И тъй като тромпета се чува доста силно акустично и без микрофон - тромпетиста мърда 1 метър назад за да е по-далеч от микрофона. Когато дойде друг тромпетист свири на 20-30 см защото е по тих. Грешката явно беше, че микрофона е безжичен и може да се мести. Ако беше с кабел - това нямаше как да стане. Ще ми е за урок. Дори да ползвам безжични микрофони да си вързвам стойките с кабел за пулта
лангел,
на това концертче аз бях озвучител и сценичен работник. Монтирах стойки, колони, микрофони, кабели. На следващия ден на големите концерти бяхме доста хора. 4 човека строиха сцената. 4 други нареждаха осветление, разпъваха кабели, нареждаха тонколони, сглобяваха палатки за пулта, осигуряваха електричество до сцената и всякъде другаде където е необходимо. 2-ма човека се занимаваха само с поставяне на плакати, реклами, снимки и каквото се сетиш за да изглежда сцената добре. След това пак от сценичните работници качиха на сцената практикабли на които трябва да се наредят музикантите. Снощи на тази сцена имаше 4 формации. Първите 3 минаха без пренареждане на сцената защото бяха малки - трио, квинтет и секстет. Четвъртата беше биг бенда на националното радио където са 18 човека. Като сложиш и водещ и 2ма солисти - сцената се понапълни. За много кратко време трябва да се премести рояла, да се преместят барабаните, да се преместят столове за музикантите, стойки, микрофони, нотни пултове, монитори (все пак музикантите трябва да чуват какво свирят). Всички тези действия се извършват от сценичните работници. Дали хората не знаят какво и как да го правят. Когато си наредил 13 музиканта на площ 4х3 метра и всеки трябва да има микрофон, стол, ноти и на всичкото отгоре да свири на инструмента - примерно тромбона иска доста място напред - последната грижа е как да сложим микрофона за да е красиво. Микрофона трябва да не пречи и същевременно да взима звука от точното място. Правилното поставяне на микрофона е най-важното нещо за доброто звучене след хубавия инструмент и добрия музикант.
Та драги ми Лангеле, за да станеш озвучител или сценичен работник не е толкоз просто колкото да станеш "фотограф". На сцената няма зелено копче "АУТО" и не може микрофоните и стойките да се наредят сами. И не могат и сами да се свържат всички апаратури. Ако искаш ще те викна на следващото по-голямо събитие да командваш сценичните работници. Даже може да им показваш как да нареждат сцената за да стане по-красива и по-снимаема. По принцип има и длъжности като сценографи и режисьори. Направата на един концерт изисква доста подготовка. Най-малкото преди концерт има саунд чек и репетиция където се настройва звука на мониторите и в залата и музикантите репетират преди да излязат пред публика. Докато тече концерта аз мога да коригирам какво да се чува в залата но не мога чуя какво става на сцената. Няма как да разбера, че някой музикат не чува друг в монитора си и това води до разминаване. Звука се настройва при определено разположение на микрофоните.
Ако се чудиш защо си хабя клавиатурата да пиша тези неща - то е за да те ограмотя малко и да те предпазя от ситуацията в която местиш микрофона на някой който ти пречи.
|
|