Автор: nomadsl
Дата: 11-06-14 22:15
Сега ще се опитам да вдигна малко нивото, чисто информативно.
Понякога, но не често се налага да се реализират истински добри снимки на даден интериор с цел неговата продажба или преотдаване. Това са особено качествени интериори с дизайнерско обзавеждане и/или исторически елементи. Рядко са, но съществуват и ценители на подобна фотография - целите по привличане на адекватни ценово клиенти го налагат. Тогава и хонорарът е по-нормален, но и трудът е много повече.
Какво имам впредвид под повече?
Ще дам стандартна работна процедура за високо ниво изпълнение:
1. Посещение на обекта и разглеждане. Почти винаги поне два пъти за да се види в различните часове на деня как слънцето и светлината оказват влияние и да се направи план - дали и доколко амбиента ще се използва или ще се ограничава.
2. Прави се план и приблизителна сметка на брой кадри и ракурси. Правят се изводи и какво трябва да се донесе за допълнителна естетизация на интериора /когато е беден/ или как и къде ще се премахват части от обзавеждането /когато е претрупан/. Последното води до сметка за един или двама помагачи-монтажници. Обикновено се носят няколко подходящи голямоформатни албума с подходяща по цвят корица, етно или модерни делви, чаши, панери, вази, шалове, и завивки за леко намятане - те стоят добре леко метнати на подлакътник на диван или небрежно полегнали на пода. С цветовете на тези внесени аксесоари може "да се подвърже" цветовото решение на наличните вещи и да се направят нужните връзки и/или контрасти. Свежи цветя също помагат и дори странни по форма и цвят плодове - тикви, ябълки, лимони и др. Добре стоят понякога и предмети за акцентиране на стандарта - стикове за голф, красиво конско седло хвърлено на земята, стар глобус със стойка, стар телескоп ...
3. Обикалят се знаковите места за наемане на естетски аксесоари. Това са няколко фирми, като Гамма Дизайн, Дженезис, Склада, познати и т. н. и се калкулира какво ще се вземе и колко ще струва.
4. Ден преди снимките се почиства /или изисква да е почистено/, разтоварва, пренарежда и преместват по-едро мебели и др. съобразно премислените ракурси. Важно е по-възможност това да се направи предишен спрямо снимачния ден, защото операцията винаги крие непредвидими забавяния, колебания и прочие и гълта доста време. Освен това и изморява.
5. Снимачен ден. Понякога два. Случва се и три, когато се гони присъствие на специфичен амбиент, който слънцето или отражение от сграда "даруват" в ограничен времеви интервал.
По време на снимките се допреместват и нагласяват неща. Под неща включвам не само аксесоари и леки мебели, като столове, маси и кресла, но дори и ако е възможно и библиотеки и дивани с оглед оправяне на композиция, вътрешнокадрови перспективи, хвърлени сенки и прочие. Накрая всичко се връща на мястото му.
6. Ако клиента е бил убеден и е бюджетирано се включва и модел. Присъствието на модел е важно предимство, защото придава мащаб на пространството, задава посоки на движение, внася цветови акценти или просто очовечава. Персонажа на модела може да бъде с различна степен на яснота и абстрактност в участието си в изображението. Аз предпочитам контролирано размазване, съобразно разстоянието от камерата и дори, ако решението е статично - да присъства размазващ елемент /примерно книга, чиито страници се прелистват и размазват на избраната скорост/ или вятър/вентилатор, който люлее перде. Когато решението е ролята на модела да е по-присъствена и характерова, това включва внимателен подбор на облекло, грим и коса - все неща, които носят допълнителен разход.
7. Обработка. Тези петнадесет или двадесет финални кадри се подлагат на грижлива обработка, често в една или повече варианти за избор на крайно решение с оглед максимално въздействие. Това трае няколко дни. Тук е и мястото да спомена, че само връщането на наетите аксесоари със съответен преглед за наранявания и прочие си е един ден.
8. Тъй като е фотографски форума, въобще не съм се спирал на изконно фотографските принадлежности, които се подразбират, като фототехника, обективи, осветление, отражатели, сенници и др. Да подчертая - в подобни фотографии тилт/шифт обективите са сериозно предимство.
Извинявам се за протяжността, но изписвам горния текст за пояснение, че понякога трудът за подобна работа е голям, като време и изисква съвсем не ниска квалификация.
Публикацията е редактирана (11-06-14 22:24)
|
|