Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   20-05-14 00:08

Жоро, чудесен пример, подкрепящ тезата ми, че ако някой иска, ежедневно, да се предвижва от гарата до Люлин и обратно, да не му предлагаме само Мазерати.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: illuminations   
Дата:   20-05-14 04:42

f:1.8


-img-



-img-



-img-



-img-



Публикацията е редактирана (20-05-14 05:36)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: illuminations   
Дата:   20-05-14 04:44


-img-



-img-




-img-



-img-


-img-


-img-



Публикацията е редактирана (20-05-14 05:35)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Bess_bg   
Дата:   20-05-14 06:44

За мен всеки обектив си е начин на мислене. Разбира се в различните ситуации единия ти идва по-подходящ от другия. Аз напоследък се сдобих с два ръчнофокусни твърди обектива, че нещо зумовете ми отесняха, а няма бюджет за автофокусни. Единия си ми беше нужен - 35 2.8, т.к. често снимам вкъщи и 50-тката ми идва малко дълъг (не живея в палат). Имам по-широк зуум, но пък е тъмен, а вкъщи не си е много светло, въпреки че разчитам и на светкавици. Другия обектив с който се сдобих е 135 на 2.8 и мислех че хич няма да ми влезе в употреба (но беше евтин :) ), съдейки по статистиката от кадрите на 70-200. Оказа се че с него ми е даже по-добре, отколкото със 70-200. Просто планирането (мисленето) е малко повече, но резултата е по-добър, точно както е написал по-горе bpavlov за отсечките. Като си разглеждах снимките си мислех точно това и изведнъж го прочетох :). Човек трябва да натрупа сам някакъв опит.
Все пак предполагам (може и да греша), че темата е провокирана от една друга - трябва ли ми 35 мм обектив, където има толкова категорични съвети, че... На въпросите "трябва ли ми" и "защо" единствения, който може да отговори си остава снимащия, след някакъв минимален опит. Не смятам, че има правилни универсални избори. Всичко зависи от търсения резултат и както обикновено - в спора НЕ се ражда истината. :)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: sky-fan   
Дата:   20-05-14 10:18

Искаш да разбиеш мита, че твърдите обективи са дъ бест... Правилото е, че всеки апарат идва с китово варио и естествено всеки би препоръчал твърд светлосилен обектив за под 1000лв. Малко са хората, които биха си купили твърд светлосилен обектив за 2 бона просто ей така, защото някой им го препоръчал или защото не знае къде и за какво да си даде парите. Дали ще е евтино варио или евтин твърд обектив зависи от много фактори. Аз имам 1 варио и 1 твърд и снимам само с твърдия, дори и ситуацията да е по-подходяща за варио. Преди това имах по-къс твърд (85мм) и същото варио и снимах само с вариото, защото 85мм не ми пасваше нито ми трябваше отворена бленда.



Публикацията е редактирана (20-05-14 10:29)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: illuminations   
Дата:   20-05-14 23:11

горните снимки са направени с може би най-евтиния обектив на канон 50мм / 1.8 ( под 100$)
рчен фокус (понеже вече ауто не бачка), и снимките са направени без да си изпусна чашата, която ми беше постоянно в ръката

но за по-ежедневни снимки ИС 18-200, които смъква 4 ф-стопа със стабилизация ми е по-удобен, и е остър като този когато се снима на "сладкото място" (става дума за специфичен Ф в зависимост от зума)

различни обективи различни резултати, но дори и с ф1.8 стават модни фотосесии

като цяло има доста хубави обективи на прилични цени [beer]



Публикацията е редактирана (20-05-14 23:14)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: vgramatikov   
Дата:   20-05-14 23:43

За мен светлосилните твръди и варио обективи (1.2-2.8) имат няколко основни приложения практически и теоритични.

1.Позволяват снимки на слаба осветеност при по-високи скорости и по-ниска светлочувствителност съвкупно гарантиращи едно по-добро качество на изображението в такива условия.
2.Поради точка 1. позволяват използването на налично осветление елиминиращо нуждата от светкавици или ползването на такива само като ефект ,а не като пилотно (главно) осветление.
3.Повечето съвременни автофокусни сензори имат повишена чувствителност на обектви 2.8 ,което позволява по-бърз и точен авотокус ,което съвкупно с 1. и 2. позволяват примерно един качествен репортаж (сватба, събитие и прочие) с по-малко брак.
4.Съвкупноста от 1, 2, 3 и 4 правят тези обективи много популярни сред избора на репортажа(събития, спорт, уайдлайф и др).
5.Позволява изолация и сепарация на главния обект от останалите елементи в композицията и възможност за придаването на ефекти в изображението поради малкото поле на рязко изобразеното пространство.(подходящи отново за репортаж както при портретна и др подобни типове фотография).
6.Най-добрите обективи от този тип предлагат едно добро качество на изображението още от най-отворена бленда (висока резолюция и липса на оптични дефекти като аберации, винетиране, липса на конраст и прочие) ,което съвкупно предполага използването им на сензори с висока резолюция и изключва необоходимоста от навлизането в дифракция и спад на крайната резолюция.
-Примерно обективи като Симга 18-35 1.8, Канон 24-70 2.8мк2, Канон 70-200 2.8мк2,Сигма 35 1.4, Сигма 50 1,4, Канон 300 2.8, Канон 500/4 и прочие достигат пика си на най-отворена бленда или на бленди около 3.5-4 ,което елиминира необходимоста да се затварят до 5.6/8.0 ,което при сензори като Никон д7100 24мп на 1.5 кроп са жизнено важни характеристики за постигането на отлична визия и крайно качество на изображението.Скоро ще последват и ФФ камери с резолюции над 40мп ,което също ще превърне ползването на такива обективи в необходимост за да се използват максимално техните качества.
-По-старите обективи достигащи пика си на ф/5.6-ф/8.0 реално са в дифракция ,когато вече са достигнали пика си и се наблюдава ефекта подобрение на ъгли за сметка на централната част на кадъра.
7.Светлосилните 2.8/4.0 твърди обективи от най-висок клас позволяват безкомпромистното използване на телеконвертори 1.4/2.0 без голяма загуба на резолюция, контраст или интродуциране на други оптични дефекти както и запазването на относително добрата светлосила след добавянето на същите.

Разбира се тук идеализирам светлосилните обективи. Голяма част от по-старите такива или по-евтините такива са слаби с множество оптични дефекти но дори те позатворени дават едно много добро качество дори непостижимо за много съвременни варио обективи.

Има множество типове и жанрове в които светлосилната оптика е все още не е с голямо приложение и те са такива при които се изисква голяма дълбочина на рязко изобразеното пространство. Такива са макро фотографията където най-често използваните бледни за от 4-до 11 и нагоре както и пейзажната ,често и студийната,сток и продуктовата фотография. Разбира се и много други типове при които се изисква голяма дълбочина на рязко изобразеното пространство.

Дифркацията съвкупно с нуждата от голяма дълбочина на рязко изобразеното пространство е основен враг на тези жанрвове фотография изброени по-горе.
И 100 мегапиксела да имате на ФФ сензор ако снимате на ф/16 със свръх качествен обектив ще сте далече от максималнота крайна резолюция ,която е постижима с такава система.Тя може би ще е достижима на бленди около ф/4-5.6 .а на по-малки 1.5 кроп сензори може би около 2.8

Да приемем Сигма 18-35 1.8 (най-острият варио обектив и въобще обетив за малки сензори 1.5 кроп като само някой супер скъпи телефото обективи и твърди такива се доближават до него като резолюция) като идеален обектив какъвто той почти е! Същия на 24мп на кроп дава максимум около ф/2.8 след това се наблюдава лек спад като на 5.6 системата е с доста по-слаба крайна резолюция. Причината се дължи на дифракцията.
Този разби и друг мит като за първи път доказа ,че един обектив може да е добър по-ъглите дори на ф1.8 и на същата бленда той няма да навезе в дифракция при много големи резолюции на сензора.
Но разбира се това не решава физическите проблеми когато ни трябва голяма дълбочина на рязко изобразеното простраснто.

С една дума ако не снимате на слаба светлина, ползвате светкавици, снимате в студо или пейзажи или ако не ви трябва малка дълбочина на рязко изобразеното пространство може да спестите няколко хиляди лева и си вземето по-"тъмни" твърди или варио обективи ,които позатворени дават съизмеримо качество с по-светлосилнните им еквваленти.

В подкрепа на последното мога да кажа ,че примерно един канон 70-200ф/4ИС, 15-85 3.5-5.6ИС или обикновен стар твърд като 50 1/4 (позатворен) дава характеристики близки или еквивалентни на най-новите и скъпи светлосилни обективи.
Същото и важи и за китовите обективи ,които на скромните си цени от 300-400-500лв и светлосила 5.6-8 дават едно чудесна резолюция и качество на изображението ако не еквивалентна то поне много близка до по-светлосилните еквиваленти.
Разбира се последните лишават от бърз автофокус, добра механика и често страдат от повече оптични дефекти като аберации, кома, лоша работа с/у пряка светлина и прочие.

Тва е коет можах да измисля по темата.

Все пак да не забравяме ,че фотографията е нещо повече от горно изписаното.
Обективите са просто инструмент с който можем да постигнем определено качество и ефект в една фотография. Всичко останало зависи изключително от нас самите, нашите познания, труд, креативност и талант.
В една фотография много често горно изписаните неща са последния Ви проблем.

Дет има един лаф:
"На 1.2 секи може да снима портрет но на 5.6 е трудно, трябва да се мисли повече за композиция, фон, светлина и прочие"

[beer]



Публикацията е редактирана (21-05-14 00:00)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   21-05-14 09:04

PD, Страхотет трактат!
Не го прочетох цялото, но е вярно, базово знание и би трябвало да е ясно на всеки, задълбал повече във фотографията.

Показателното е, че за двете "професионални поръчки", които зададох, не получих и намек за отговор.
А това май, подтвърждава тезата ми, че като изключим тежки и специфични видове снимане, професионални поръчки с повишено изискване за качество, снимане в сложни или неблагоприятни светлинни условия, всички ползваме "твърдите и светли" в позиция, в която те не са ... е, поне светли!

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: vgramatikov   
Дата:   21-05-14 10:54

Напротив :) Не се самоубеждавай ,че светлосилата е ненужна панацея.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: ixus   
Дата:   21-05-14 11:49

То затова се произвеждат толкова различни модели обективи,всекиму според нуждите,възможностите и начина на снимане. На един мой любим автор,Spy Spy повечето от старите му снимки са снимани с Д80 и тъмен зум 18-135.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: compur   
Дата:   21-05-14 12:38

...пък аз си мислех, че произвеждат толкова различни обективи заради парите... [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: philip   
Дата:   21-05-14 19:52

Pd [smilie24] [smilie24] [smilie24]
ixus [smilie24]
compur [smilie24] много си прав[smile]

По темата: Има една хубава приказка "Баба знае и 2 и 200", има и една друга, ама да не я споменавам[smilie18]

Напоследък снимам предимно с 18-35/1.8, ма като гледам в повечето случаи на 35мм. Много често ми се случва, през деня, и да искам бленда f1.8 да не мога да я използвам, щот апарата няма по-ниско ИСО от 100[smilie11]

Тъй че каквато и оптика (и апарат) да има човек, трябва да се научи да я "изтисква" максимално и чак след това, ако започне да го ограничава много често, да търси нещо по-светло или друго по-[smile]

В крайна сметка всичко опира до много упражнения със задапартното у-во...

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: victory13   
Дата:   21-05-14 20:06

този обектив на ф/1.8 е мечта до 24мм... купете му нд филтърче [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: vgramatikov   
Дата:   21-05-14 23:28

И аз му се точа... [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: muzicantini   
Дата:   22-05-14 02:20

PD, имам един въпрос. Според обяснението ти за дифракцията, као затворим въпросната прекрасна сигма 18-35 до бледа 8, започваме да губим резолюция. Само, че нали и всеки друг обектив като започнем да го затваряме, започва да губи резолюция? Защо изтъкваш това като проблем сам на светлите?

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mugen   
Дата:   28-05-14 13:58

Re: Абитуриентски балове 2014 ! вместо Най-красивата абитуриентка на 2014!
Автор: MarinY
Дата: 27-05-14 00:03

Много шум в училището до нас, та отидох с камерата.
Истината е, че останах приятно изненадан.


LINK [smile]



Я Марини сега обясни защо си щракал с 85/1.8 на отворени бленди,
а не с 24-85, (който имаш според профила) на исо 1600 и f/8, хем е и по-универсален. [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   28-05-14 23:25

Mugen, защо оставате с впечатление, че съм против "твърдите и бързите"?
Започващият да снима, нито ще направи разлика, нито ще може да използва спецификата им. За това е темата.
Трябва ли, наистина да обясня защо бях с него? В случая, подобни кадри, бих докарал и със зума, но е по-голям и по-тежък.
За портретни кадри с повишени изисквания, 85-цата, разбира се.


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mugen   
Дата:   29-05-14 00:13

Абе аз така и не разбрах за какво точно е тая тема. [smile]


Иначе не съм съгласен, че започващ няма да направи разлика между китак и светлосилен обектив - разликата в изображението даже с една проста 50-ка за 150лв е голяма.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   29-05-14 00:22

Единствената причина да снимам с камера, дето й се сменят обективите е,защото мога да й го сложа твърдия и светлия.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: aldygreen   
Дата:   29-05-14 00:47

mugen написа:

> Иначе не съм съгласен, че започващ
> няма да направи разлика между
> китак и светлосилен обектив -
> разликата в изображението даже с
> една проста 50-ка за 150лв е голяма.

Започващ, ще рече начинаещ, "фотограф", който даже не си е прочел ръководството по експлоатация на камерата. Обикновено резултатът е такъв, че той ще омаже работата тотално. Особено ако техниката му не е за невежи.
Това го пиша по повод на едно изявление, че Canon EF-S 60/2.8 Macro (един изключително остър и коригиран обектив) не ставал за 18 Mpx матрици. На такъв каквото и да дадеш, ще омаже работата.
А по повод на твърдението за 50-ката, когато снимам в RAW и коригирам CA, при еднакви настройки на DPP, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 IS STM (китов, китов обектив) и Canon EF-S 60/2.8 Macro могат, и то не винаги, да бъдат отличени един от друг само при директно сравнение на една и съща сцена при контролирани условия. Стига човек да си познава техниката.

[beer]


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: randreev   
Дата:   29-05-14 00:55

Фаст, много добре казано. Има ли байонет апарата задължително трябва да му се бодне поне една петдесятка.
Аз съм голям фен на твърдите и най-бързите.
А нещо, което забравяме е че "китак" е ново понятие, а зуума и едно време вариото винаги са били компромис, а не еталона.



Публикацията е редактирана (29-05-14 00:56)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »