Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: pmartinov   
Дата:   18-05-14 19:38

Истината е винаги по средата .

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: J0R0   
Дата:   18-05-14 19:42

Автор: nsirakov
24-105 ми покрива нуждите на 90%.... ф4 ми идва перфектно


Това е защото снимаш основно пейзажи.
За пейзажи на мен 24-85/3.5-4.5 ми идва перфектно.
Не виждам какво е предимството на 24-105, освен че е пет пъти по-скъп. И по-тежък и обемист.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mmjm   
Дата:   18-05-14 19:44

Това със 100-те% е доста голямо изхвърляне. С цената на определени компромиси варио-обективите ти пестят време, разходки напред-назад, допълнителен багаж, прах по матрицата и лещите(с която се сдобиваш при смяна на обектива в неподходящи условия) и т.н.
И едните и другите имат своите предимства и неудобства, така, че "100% от това, което можеш да направиш с един нормален зум, можеш да направиш и с един 35 или 50мм твърд." е голямо изхвърляне.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: falcon   
Дата:   18-05-14 19:46

Тази тема малко идва като дали може да отвиеш гайка с клещи, ами можеш, ама затова се създават специализирани инструменти за да свършиш конкретна работа с необходимото качество и предвидимост[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: IDA   
Дата:   18-05-14 19:55

На всички, които се чудят, защо хората мъкнат тежки раници със стъклария и снимат с твърди СВЕТЛОСИЛНИ обективи на ОГРОМНИ и тежки пълноформатни DSLR-и, вместо да си щракат със секси зумчета на някоя секси безогледалка, най-настоятелно препоръчвам да изгледат следното видео, което Venny е пуснал в темата за SONY RX MkIII:

http://www.youtube.com/watch?v=DtDotqLx6nA&feature=youtu.be


Благодаря ти, Venny.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mmjm   
Дата:   18-05-14 20:03

Па да знаеш со среднио формат що са арни кадрите, ма на скачаме според потребностите и възможностите си.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Wik   
Дата:   18-05-14 20:06

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: gbdesign   
Дата:   18-05-14 20:06

Аз пък си имам 20-200/2.8 и не си го заменям за никакви "твърди"... Е вярно че е под формата на 3 обектива, с общо тегло към 2.8 кг. но тичането напред-назад, никак не ми липсва.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MikeDimit   
Дата:   18-05-14 20:16

Ентусиазма няма граници...долу в дясно е мотиватора



http://2.bp.blogspot.com/-7H1XU-e3bWc/TdU5cUJxc-I/AAAAAAAABKs/PrTczvmHbuE/s640/massivelargeformat.jp

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 00:30

Какво се оказа за няколко часа?

Началото беше този параграф:

За да няма неразбиране и безсмислени спорове, първо ще определя базата, от която мнението ми (може би) е обективно.

- технически, няма спор за по-доброто качество на твърдите обективи - изработка, бързина на фокусиране, по-добри корекции на аберации и изкривявания ... Акцентът на писанието ми е Блендата.
- разработката на светлите обективи се налага от една единствена причина, когато Лайка форматът се налага като професионален формат за репортажно снимане, където не може да се ползва триножник, светкавица и/или контролирано осветление. Или необходимоста от висока скорост за "замразяване". Разбира се, с появата им се открива нов "художествен" похват - т.н. Боке и плитък ДОФ, които в много случай са пречка, а не качество. Просто още един вид "четка" за изпълнение на някакъв конкретен, творчески замисъл.
- и последно - говоря за масата от неспециализирани фотографи и основно фотолюбители, които са преминали фазата на началните стъпки в това хоби/поприще. За прохождащите пък, това важи 200%.


Втората част на първия ми пост са въпроси, без да изразявам личната си позиция.

С изключение на Жоро, който директно отговори и доказа нещо, с малки изключения, останалите постове са лични, не особено свързани с въпросите ми мнения за , намеци за фотографското ми незнание, изводи за необявените ми лични предпочитания и демонстрация на "свежо чувство за хумор".

П.П. Поводите за темата са многобройните въпроси от "Пенчо" за обектив, щото снимал портрет, пейзаж и макро, при което отговорът е купи си три твърди светли, иначе си не ставаш за нищо.

Мартинов, кратко и ясно, но си прав. [smilie3]



Публикацията е редактирана (19-05-14 00:40)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: kvakioh   
Дата:   19-05-14 00:41

Аз съм за комбинация от твърди (то има само 1 зуум от Никон), макро обективи. С или без стабилизация.
35мм, 70мм, 150мм и всичко е ОК. Достатъчно острота, "двойна" употреба- макро, портрети и всичко останало.
КАто подминем моето леко пресилено изказване за макрото...винаги е по-добре твърди светлосилни, пред светли зуум обективи. САмо ако не се налага да се сменят редовно на тялото.
Или от финансова гледна точка. Не всеки може да сложи настрана 1500-2000 и повече лева за 24-70/2.8 от която и да е марка и да са нещата ОК. Говоря за ФФ и кроп тела едновременно и за трите основно дискутирани марки.
ЗА Канон от опит, кроп тела- 14/2.8, 30 или 34/1.4, 85/1.8 или 1.4, евентуално 1.2, нагоре може би 200/2.8.
Иначе от зуум обективите бих отличил, освен 24-70/2.8, и 17-55/2.8 18-35/1.8 Сигма, 28-70/2.6-2.8 Токина за Канон/Никон (остър и як обектив) и 70-200/2.8 и Сигма и Канонските.
От лични наблюдения върху работата на про и напреднали снимащи- или ФФ тяло с поне 24-70/2.8 или подобно със 70-200/2.8 или комплект от 2-3 твърди.
Неслучайно и отскоро се насърчава и идеята, съвета да се щрака примерно седмица само с 1 твърд обектив, с оглед на вид дисциплина и подобряване на идеята на самото снимане. Бих казал, че донякъде имат право да подбутват тази идея, но основно за снимане на улицата или строго тематични неща.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: pstoev   
Дата:   19-05-14 00:51

MarinY..
Не мога да разбера какво точно питаш, това което разбирам от въпроса ти е:
Има ли смисъл вече от обективи на големи бленди, след като новите матрици позволяват снимане на високо исо и стабилизиран обектив?
Това ли е въпроса?

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 01:03

Ми, не е това въпросът. Не искам да исказвам мнението си, защото това ще поведе темата в конкретна посока, но се налага.

Разбира се, че има смисъл в големите, твърди и светли обективи. Те са най-доброто, но са "специализирани" и преди да се достигне нивото/знанието/необходимостта от тях, е безсмислено да ги предлагаме като единствено решение на питащия.
За една сериозна част от снимките, стабилизацията и високото ИСО премахват необходимоста от светли. Без тях не можем, когато гоним скорост и похвати на отделяне от фона. Още в първият пост съм го написал.
[beer]

П.П. Аз самият снимам с твърди, светли, и зумове всякакви. И всеки си има мястото и логиката на ползване.



Публикацията е редактирана (19-05-14 01:05)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: kvakioh   
Дата:   19-05-14 01:15

Високото ИСО, разни стабилизации, многото фокусни точки, софтуери тежки и скъпи разглезиха истински снимащите...Развитие в застой.
Твърдите, светли обективи могат само да дадат, не и да вземат или ограничат. До акъл е, и до осъзнаване...Всъщност най-вече до желание и средства.
Не е голяма работа, че например има доста обективи (твърди и зуум), които имали изпъкнала леща, това се дъвка яката тук и се счита за огромен недостатък.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 01:27

Тайната ми, неизказана мисъл е, че нормално, винаги искаме повече, самоограничавайки се с ТЕХНИЧЕСКИ изисквания към кадъра и претенции към техниката.
Това е нормално. Примерът на Жоро е железен, но и той знае, че просто, преди десет години, изобщо нямаше да вдигне апаратът да снима дъщеричката си, при тези условия.
Вниманието ни бяга от основното - светлината, композицията, моментът, а наблягаме на ПАРАМЕТРИТЕ.

Например, мен "шумът" не ме притеснява, стига да има "черешка" в снимката. ДОФ-ът не е единствения начин за отделяне от фона. Просто е най-лесният. И т.н.



Публикацията е редактирана (19-05-14 01:28)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: uri64   
Дата:   19-05-14 01:42

Зумовете неизбежно водят до необратима лумпенизация и чалгизация на широките фотографски маси. Анатема! No pasaran![smilie5]



Публикацията е редактирана (19-05-14 01:43)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: chrisnoch   
Дата:   19-05-14 02:34

IDA,
Ти наистина ли мислиш, че Тони Нортръп е нещо различно от нахален нахилен полуидиот? Хайде отскочи до съседната сграда на БАН и попитай физиците какво мислят за неговите "научни" теории!
[smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: bpavlov   
Дата:   19-05-14 03:26



MarinY, все още не може да се разбере, питаш ли нещо или поучаваш.

Те са най-доброто, но са "специализирани" и преди да се достигне нивото/знанието/необходимостта от тях, е безсмислено да ги предлагаме като единствено решение на питащия.

Това е абсолютно диаметрално невярно. Твърдия светлосилен обектив (нека за леснина да е 50мм фф еквивалент на 1.4) въобще не е специализиран, дори маймуна може да снима с него. На 5 годишната ми дъщеря съм завинтил един такъв и си снима. Специализиран обектив е тилт/шифта.
Та, твърдия светлосилен обектив е абсолютно задължителен като първо учебно средство за всеки с по-сериозни намерения във фотографията. Това е така, най-малкото заради това, че в момента на снимката мислиш само за отсечката, а при вариото първо мислиш докъде да "нанадиш", а после и за отсечката, а ако не ти хареса, пак зумиш и кадрираш и накрая охлюва се шмугва некъде. А също и заради съотношението цена/качество, тъй като историята показва, че "първите" учебни зумове отиват много бързо в базара.
Аз снимам ежеседмично за пари, снимките ми са горе долу 50/50 варио/твърд, и ви уверявам най-дълбоко, че е много по-трудно да се правят стойностни снимки със зум.

Със зума се получава една такава тенденция, че на всяка снимка подсъзнателно правиш подобна отсеча, може би от страх да не резнеш нещо и в крайна сметка снимките стават еднообразни. С твърдия си режеш смело, щото знаеш, че нямаш избор и така ти остава много повече време да избереш отсечката и гледната точка, което е основата за хубавата снимка. Ама било отрязано - ами голям праз, то всяка снимка е отрязана някъде, независимо на колко мм е снимана.

Друго много грешно разбиране е, че видиш ли, със зума си седиш като тежкар на едно място и диапазона ти разрешава всичките проблеми по отсечката, а пък със твърдия само тичаш напред назад като изоглавен. Това в реалния снимачен живот въобще не се случва и е голяма заблуда.

Стабилизацията и високото изо по никакъв начин не обезсмислят светлосилните обективи. На отворена бленда се снима заради дефокуса, като това не означава единствено снимана глава от 1 метър на 85 мм и 1.4

В един най-общ случай на снимане с 85 на 1.4 от 2-3 метра, дефокуса въобще не е толкова размазан, че да дразни. А при ландскейпна снимка в цял ръст с 85 на 1.4, дефокуса е на границата да го няма. Ако същата снимка се снима с кой-да е варио обектив от същото разстояние, ще изглежда като от сапунерка. Единствено със 70-200/2.8 може да се постигне подобен дефокус, ама трябва да тичкаш 10-на метра назад, да въртиш на поне 150мм, за да постигнеш подобна визия като от 85. И кво стана сега, кой е по-лесния обектив за ползване? (освен 1-то кило разлика)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: iasen2   
Дата:   19-05-14 06:14

КЪм автора на темата : в ютуб има доста сравнения между твърди и варио обективи - може да ги разгледаш вместо да пишеш есета тука .

Иначе силата според мен е в разнообразието а не в универсалността

И не е важно колко си мъкнал по баири и полянки , важно е каква снимка си направил . Щото на Луната може да ги пратят и със Смяна , че най лесно , но пратиха със Хаселблад там .



Успех !

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: J0R0   
Дата:   19-05-14 08:41

Ей затова обичам тоя форум, винаги можеш да прочетеш гениална мисъл, синтезирана в три изречения

Автор: bpavlov

Със зума се получава една такава тенденция, че на всяка снимка подсъзнателно правиш подобна отсеча, може би от страх да не резнеш нещо и в крайна сметка снимките стават еднообразни. С твърдия си режеш смело, щото знаеш, че нямаш избор и така ти остава много повече време да избереш отсечката и гледната точка, което е основата за хубавата снимка. Ама било отрязано - ами голям праз, то всяка снимка е отрязана някъде, независимо на колко мм е снимана.


[smilie24] [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 09:43

bpavlov, питам, казвам си мнението и чета какво мислят останалите.
Не поучавам никого. Универсална истина за вкуса и начина на живот (снимане) няма.

Последният ти пост е толкова верен, колкото е и изпълнен с частен случай и тълкуване за начин на ползване.
Разпространеността на 50 милиметровия ли го прави универсален? Ми не е. Не става за всичко.
Това със Зума, дето подсъзнателно правиш една и съща отсечка, седиш на едно място и после я търсиш чрез "зумирането" е много странно.
Нормалното е да знаеш какво искаш, да си сложиш обектива около необходимите милиметри и после, все едно, че е твърд да си намериш композицията с малки дотамънявания в милиметрите. Въпрос на обучение, знание и разбиране.

За последният ти параграф с 85-цата на 1.4 и 70-200/2.8! Не го схващам, защо дефокуса трябва да дразни или не, ако е част от изразното средство. И защо трябва да търся визията на 85-ицата чрез 70-200?
Това за рязането и пълненето на кадъра си е етап в развитието, до който се стига след много снимане и не зависи от това с какъв обектив си, а имаш ли кадъра в главата си или ще го кръцкаш после.
Всичко това не го "обяснявам" на хората с опит и практика. Те си го знаят.

Ясен2, не чети, като не ти е интересно. А есе се пише по други правила и структурата му е друга. [smilie7]

П.П. Редакциите са за пропуснати буквички. [smilie3]



Публикацията е редактирана (19-05-14 09:48)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: iasen2   
Дата:   19-05-14 11:04

Хаха, това е поредната тема от типа :

" Искам всички да мислят като мен "
MarinY , ти погледна ли поне едно стравнение в ютуб на 85 и 70-200/2.8 , направи ли си труда , преди да пишеш тази трилогия .

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: kvakioh   
Дата:   19-05-14 11:13

Tуй 70-200/2.8, което и да е като марка винаги замества 85 и 135мм пак от която и да е марка. Но само замества, не е никога същото.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: asahi   
Дата:   19-05-14 11:21

Що се отнася до "масата от неспециализирани фотографи и основно фотолюбители, които са преминали фазата на началните стъпки в това хоби/поприще" въпросът за твърдия обектив изниква когато гореописаният герой попита "с какво да сменя/ъпгрейдна фотоапарата/обектива". В най-честия случай този фотограф не е стигнал до предела на възможностите на текущата си техника, но търси развитие и мисли, че пътят е през новата техника.

Да, новата техника дава нови възможности, но ако не можеш да ги ползваш или не ти се налага това не води до развитие. Твърдият обектив дава една нова визия на фотографското изображение, която може да подейства стимулиращо на фотографа. Ползването на "крачното варио" принуждава фотографа да мислим, да анализира, да търси новата гледна точка и това вече е развитие. Снимането с фиксирано фокусно разстояние дисциплинира.

Има статистически софтуери, които показват на какво фокусно разстояние, с каква бленда и скорост най-често са смнимани снимките в дадена директория. Заглавието ще си го откриете, ако ви е интересно. Данните от тях показват, че най-често снимаме на близки ФР, съответно ъгли. Ако заменим бюджетното варио с твърдак изображението само ще спечели.

За мен (в моята раница) такъв универсален обектив е 28/2.8. Ако трябва да ходя някъде с един обектив избирам него.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: fraction   
Дата:   19-05-14 11:28

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »