Автор: e-mil
Дата: 14-05-14 07:38
Автор: novi4ok
Дата: 13-05-14 21:01
"...не се научиха, че разликата между Quadro и GTX не е в бързината на работа, а в алгоритмите прилагани при изчисленията."
За CAD програмите може и да има разлика, но за Premiere няма. Не съм единственият, който е пробвал и GTX, и Quadro на място пред себе си. Ако някой не ми вярва да потърси в Интернет тестове в реална обстановка с конкретния софтуер, вместо синтетики! Старата Quadro 2000 се представя по-зле от сравнително новата евтина GTX650ti. При геймърски карти на същата цена пък сериозно изостава.
"Голяма файда като GTX-а ми изрендва материала за 1 час вместо за два, а после загубя шест часа, за да оправям сбъркани полета, артефакти и миганки."
А това какво общо има с производителноста на видеокартата? Ми не бъркай полетата, преглеждай за пропуснати дупки преди експорт и няма да имаш такива проблеми с която и да е карта. Фактът, че намесваш някакви "специалисти" и сбъркан работен процес, та чак стигна и до "Премиер срещу АВИД", което няма нищо общо със спора показва, че и ти не разбираш за какво говорим.
Единият бил специалист по енджини за игри, другият бил коригирал грешки в готова продукция... Ама много важно, че си монтирал на 486, след като не можеш да направиш нещо толкова просто - да се придържаш към темата.
"Сигурно има някаква причина едно Quadro с два пъти по-лоши параметри от GTX да струва четири пъти повече, как мислиш?"
Причината е в оборудването, което можеш да закачиш към картата, в броя входове и изходи и в дългогодишната издържливост на ежедневен, натоварен работен процес. Не в производителността.
И двете нямат общо с правенето на любителски клипове и дори с работата в малка фирма.
Там, където правят по-голяма и по-тежка продукция най-често и работният процес е друг и се върши на отделни работни места - на едни компютри се прави 3D, на други се монтира видеото, на трети се правят финалните цветни корекции. Тоест на работните станции само се подготвя продуктът, а после се рендва или на специализирани сървъри или на външни рендер ферми. И най-често въобще не вземат малки проекти, затова и рендват по-рядко.
В малките фирми или в домашното студио се поемат малките клиенти и в една седмица може да имаш работа по 4-5 различни проекта - един завършваш, по друг върнали поправки, трети клиент забравил нещо и иска да го добавиш, четвърти иска да смениш надпис (ама спешно, щото следобед щял да прави промо събитие), ... Там се налага всичко да правиш на един и същ компютър, а често и не можеш да го оставиш да се смята нощес. Трябва да го експортнеш в същия ден през работно време. Затова по-добрият избор е GTX, а не Куадро:
- Комплектовката ти е различна - може въобще да нямаш нужда от SDI или аналогови входове или изходи.
- Нe е чисто монтажна станция и задачите са прекалено разнообразни. Те може да включват и визуални ефекти, примерно с After Effects и тогава този 1ГБ видео памет на старата Quadro 2000 ще те бави. Дори понякога се налага да пускаш игри, за да си направиш референция или да извадиш от тях видео за някой проект.
- Скоростта е по-висока.
- Издържливостта не ти пречи - едно, че натоварването е по-малко и второ, цената позволява да подменяш картата с по-нов модел на всеки няколко години.
Така че отвлечените теории за алгоритмите прочетени в Интернет или приказките, че само картите за 4000 долара били хардуерни ускорители, или че без Деклинк, Блуфиш, Матрокс, или без друга супер-хипер-мамата-си-трака карта не можело да се прави видеоредакция, едно че не са верни и второ нямат никаква, ама никаква връзка със задачата в първия пост.
|
|