Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Некоректно отношение от колега
Автор: azalis   
Дата:   28-03-14 10:49

https://photo-forum.net/index.php?APP_ACTION=BAZAR&request=view&id=32790
Става въпрос за колегата Gushevл Купих от него въпросната светкавица.С колегата имахме договорка да я пробвам 2-3 дни и ако ми върши работа да я взема.Ако не да му я върна.Взех светкавицата в Събота, и в Понеделник сутринта се оказа ,че не ми върши работа светкавицата.Няма високоскоростна синхронизация и някой други неща които са ми нужни.Обадих се в 9и 40 сутринта на Георги и той каза ,че вече е купил друга от магазина и няма как да ми върне сега парите...Интересно как толкова бързо купи светкавица като в понеделник в 9 най -рано е получил наложеният платеж за светкавицата.Каза ,че ще ми звънне да ми каже какво ще правим ...От тогава съм звънял поне 40 пъти ...Никакъв отговор...Пише ми ,че бил в чужбина и няма да ми приеме рекламация защото трябвало да я видя в Еконт...Е аз имах друга уговорка с него .Но колегата се предаде за 120 лв. Аз не съм за тези пари но мисля ,че подобно отношение към колеги не е коректно...Все пак съм разочарован от постъпката и мисля ,че съм в правото да постна подобен коментар тук. [smilie23]
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: realnoncho   
Дата:   28-03-14 10:59

Малко некоректно звучи, ако сте имали договорка.
Но пък и това да не провериш, че няма HSS, при положение че имаш модела на светкавицата и гугъл...
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   28-03-14 11:13

Напоследък гледам рядко да пиша тук, но в случая ще си го позволя.
Има коментари под обявата:


DACI123 17-03-2014 09:59
има ли високоскоростна синхронизация????
-0 +0

gushev 17-03-2014 10:19
Мисля че да :)
-1 +0

azalis 28-03-2014 10:19
Купих въпросната светкавица ...



Има съвсем директен ясен въпрос - "има ли високоскоростна синхронизация?". Има и отговор от продавача - "Мисля че да :)" ... Какво значи "Мисля, че да"? Продавача държи светкавичката в ръцете си, освен това има тяло, на което да я закачи и да пробва дали има високоскоростна синхронизация, нали? Въпросът горе може да означава поне две различни неща - дали този модел има високоскоростна синхронизация, но също така и дали работи високоскоростната синхронизация на този въпросен екземпляр, който се продава. И продавачът отговаря, "мисля че да ...". Аз доколкото си спомням, само светкавичките на Никон поддържат високоскоростна синхронизация, тоест синхронизация над синхронната скорост с телата на Никон, но може и да греша. Сигурно, ако аз бях купувач, щях да си проверя какво точно представлява модела. ОК, сигурно купувачът тук е сгрешил, като се е предоверил, приемам го. Но това по никакъв начин не означава, че трябва да се снеме отговорността от продавача. Какво ще означава това - че ако някой успее да излъже друг, то отговорността е само на излъгания ли? Вярно, така е формулиран отговора, че формално продавачът може да твърди, че не е излъгал съзнателно. Просто не е знаел ... И не е знаел как да провери ... Не че го вярвам - някой си купува светкавица, цели девет месеца не му влиза в употреба (така пише в обявата) и затова я продава и само някакви си часове след като я е продал си купува друга - явно му трябва светкавица, но определена светкавица с определена функционалност. Пък като го питат "може ли тази светкавица, дето я продаваш еди-какво-си?", той отговаря "мисля, че да", пък то на практика се оказва не ... Пак казвам - няма как да се докаже, че продавачът е постъпил така умишлено, но едно неприятно усещане остава у човек - твърде много съвпадения [smilie2]
Не смятам, че трябва да се толерира подобно поведение в базара.
Съвсем друг е обаче въпросът, че админите няма как да толерират или не нечие поведение при вече приключили сделки - те не са страна по сделките, нямат никакви права. Така че станалото - станало, но ако бях на мястото на продавача бих си откупил просто светкавичката обратно - просто наистина не е коректно.
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: chukov   
Дата:   28-03-14 11:19

Е, няма ли полза от коментарите?

Колко пъти натяквам, че коментарите в базара са сериозен плюс.

Въпросите и отговорите се виждат черно на бяло и човек може да си извади изводите за продавача
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: баби-играят-с-теб   
Дата:   28-03-14 11:21

Не се сърдете един на друг за такива пари,
Купувача не се ли досеща, че няма как светкавица от нисък клас за 120 лева да има hss (висока синхронизация)
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: ludiakolio   
Дата:   28-03-14 11:32

На такива им се вика-мошенник на дребно[smilie21]
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: Aleksandr   
Дата:   28-03-14 11:35

Иво, май трябва да се вдигнеме и да го натрепеме един такъв...продавач и после да разпространим случката тук....белким се стреснат малко такива клесове!

 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   28-03-14 11:47

chukov [smilie24]
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: Божидар58   
Дата:   28-03-14 11:54

Вижте и се разберете. Това не са никакви пари и не си струва. В случая и двете страни не са подходили както трябва. А и не може светкавица за тези мижави пари да има високоскоростна синхронизация. Този тип светкавици са доста по скъпи...
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: lion4e   
Дата:   28-03-14 12:06

Какви мошеници, какви 5лв сънувате........

Човека ясно продава стoка X, за стока X в гугъл има много инфо. Стока X е работеща и на добра цена, съответно Купувач Y си казва ето нещо евтино, яко, добро, извънземно, с това ще правя егати снимките...... и заслепен от нещата не търси инфо за бъдещата си покупка.....Ако беше попитал продавача има ли вграден чип за управление на автомобил и той беше казал - мисля че да, пак ли е Лъжец, че Мистър Y го мързи да провери какво купува и ще му върши ли работа!!!!

В Еконт е имал 15 мин да тества светкавицата дали има HHS, дали готви сама, дали има реактивен двигател и т.н.

Продавача продава светкавицата не с цел да пази парите 45 дни без да ги пипа, ако случайно купувача реши, че нещо не му отърва и да почне да го разиграва когато си иска.


Според мен, в ситуацията и 2 мата имат по 50% вина ако това може да се нарече така, продавача не носи отговорност за психическото и емоционално здраве на купувача след покупката, както и за каква цел се ползва купената стока!


Всичко друго е въпрос на човешко отношение и разбиране от 2те страни. И аз съм попадал в такава ситуация като Купувач преди 2-3г, купих обектив, оказа се че не ми върши работа , не е подходящ за моето начинание, продавача ме отряза директно и си беше прав, обектива нямаше проблем, проблема беше в това че не бях проверил дадени неща в нета и че имах големи очаквания за покупката!


Според мен тази тема е безсмислена!



Публикацията е редактирана (28-03-14 12:11)
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: vicking   
Дата:   28-03-14 12:15

Човек не е длъжен да познава в подробности това което продава, но този който купува, след като му е проблем липсата на HSS да беше си направил труда да провери /what you see is what you get/. Друго щеше да е, ако беше неизправна и това не е било упоменато. Не обвинявам и не оправдавам никого.

Колегата lion4e ме е изпреварил.. [smilie24]



Публикацията е редактирана (28-03-14 12:17)
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: imitev   
Дата:   28-03-14 12:16


Парите си ги е взел в събота, а не в понеделник.
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: lion4e   
Дата:   28-03-14 12:17

На всичкото отгоре "Колегата" azalis е сватбен фотограф според профила му, т.е. не пада от небето и са му ясни нещата, за мен по скоро тормоза който удря в посока продавача е некоректно отношение, мислиш ли че е приятно да му звъниш 40 пъти.

Замисли се!



Публикацията е редактирана (28-03-14 12:19)
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: azalis   
Дата:   28-03-14 12:57

Чета и не ми е ясно едно..Защо се хващате за неща като високоскоростна синхронизация...Нещата са по-сложни...Попитах го дали работи със синхронизатори?Исках да зная дали сработва с моите устройства..Светкавицата няма исо повече от 800 и стъпките на блендите са доста едри...от 2,8 на 4 - после 5,6....Но не е това проблема какво съм видял, прочел и какво се е оказало..Въпросът беше приятелско отношение ...да ми прати да я видя тествам и да преценя..VДАже му казах ,че разходите по транспорта напред назад аз си ги плащам всичките ..Той нямаше да загуби нищичко...А ти Lion4e ако имаш нещо да се заяждаш с мен го кажи тук или ми го напиши на лично или ми звънни.Ще те изслушам и отговоря!!!
Другото ...Парите не ги е взел в събота приятелю imitev защото при получаването от моя страна на пратката в събота наложеният платеж се превежда на следващият ден.И тъй като е неделя то автоматично става в понеделник![beer]
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: azalis   
Дата:   28-03-14 13:01

А и за светкавицата както Lion4e казва - работи ....НЕ е съвсем така..Зуумът на светкавицата засяда и трака ....Но това ще го оправя в сервиза преди да го купи някой човек...ЗАщо трябва да е така? И да вметна също ...Светкавицата личи че е отваряна и т.н....МАЛКО ЛИ ? Никъде не пишеше подобно нещо!!!! [cool]
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: 255111   
Дата:   28-03-14 13:02

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: imitev   
Дата:   28-03-14 13:04

И в двата случая може да ги вземе в събота.
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: ludiakolio   
Дата:   28-03-14 13:13

Заглавието на темата говори по себе си,ако е имало коректно отношение,сега нямаше да се плюнчим тук.

Кога са взети кинтите и каква е била светкавицата са подробности без значение.

Базарът не е магазин,но коректноста е на първо място според мен.
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: victory13   
Дата:   28-03-14 13:15

как станахме такъв педалски народ, не знам... как се докарахме до там, че разговаряйки помежду си трябва да гледаме слънцето, а още по-добре да проверим и в нета за положението му [smilie23]
направо ми е непонятно как са общували и търгували хората преди "нета"...
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: azalis   
Дата:   28-03-14 13:37

пратката не е пощенска...куриерска е !
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: realnoncho   
Дата:   28-03-14 13:42

Светкавицата няма исо повече от 800 и стъпките на блендите са доста едри...от 2,8 на 4 - после 5,6...


Светкавиците откога имат ISO и бленди [smilie8]
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: falcon   
Дата:   28-03-14 13:51

Аааа имат имат, старите имат едни таблички на гърба и смяташ ли смяташ[smilie18]
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: pif   
Дата:   28-03-14 14:02

Навремето снимах с ЕОС650. Много ми беше мерак за спийдлайт ама пусто му нямаше пари и снимах с луч М. Останала от зенита. Един фотограф тогава продаваше някаква япоска светкавица уж с ТТЛ дето става за канон, никон и минолта. Отдолу ги имаше всички пъпки. Голям кеф, мерак, аху иху, събрах пари и я купих. Слагам я на апарата и апарата светва ТТЛ. Брех. Снимам аз, снимам и ... супер снимки. Викам си - я да отворя да видя аджеба кво става тука. Как е вързано ТТЛ меренето щото май само с нейното си външно мерене работи. Отварям и кво да видя - едно ключе за различните пинове и един транзистор да светва ТТЛ-а като е заредила светкавицата. Много нещастен бях ама пък светкавицата правеше чудни снимки и много си пасваше с апарата. Пускам я на ауто и забравям. Ако не и се беше стчупило крачето сигурно още щях да снимам с нея.
После си купих 430ез и с голяма изненада установих, че много трудно се снима с нея и доста усилия трябва да положа за да го докарам до снимките с "ментето".
Единственното в което мога да упрекна продавача е, че е обещал да въре парите няколко дни след сделката. Ако това наистина е така. Напълно възможно е продавача да не знае какво е "високоскоростна синхронизация" което е различно от ХСС. Сигурен съм, че тази светкавица ще синхронизира на 1/1000 и нагоре при апарат с централен затвор. Другото е стробоскопичен ефект който е нещо много по различно от "високоскоростна синхронизация".
Така, че ако някой трябва да бъде набит - това е куповача. Защото хем се е осрал тотално хем обвинява другите за грешките си.
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: GenaDP   
Дата:   28-03-14 14:07


има ли високоскоростна синхронизация????

Мисля че да :)


Не се научихте... Не пазарувайте от хора, които не са наясно какво продават (или се правят, че не са). На купувайте и от такива, за които правилното изразяване е проблем - не, че няма интелигентни мошеници, но сред другата част на населението тарикатите са много повече.

И още - ползвайте възможността за проверка в Еконт. 15 мин. стигат за доста неща.


Впрочем, би трябвало всеки сам да се досети за тези простички правила, а не някой да му ги пише, нали?
 Re: Некоректно отношение от колега
Автор: HP   
Дата:   28-03-14 15:24

С колегата имахме договорка да я пробвам 2-3 дни и ако ми върши работа да я взема.Ако не да му я върна.


Взех светкавицата в Събота, и в Понеделник сутринта се оказа ,че не ми върши работа светкавицата.

Не се връзва нещо- два дни снимане и едва в понеделник нещо не е наред? Ами ако примерно си снимал две сватби и си нащракал 5 000 кадъра и светкавицата не ти трябва вече, щото не те кефи????
Несериозен довод е това с двата дни.

И още -отговорът " Мисля, че има" означава "НЕ ЗНАМ" при всички случаи или "АКО МИНЕ".


Винаги съм твърдял, че КОМЕНТАРИ ПОД ОБЯВИТЕ НЕ ТРЯБВА ДА ИМА!
И продължавам да го твърдя. Все си задавам въпросът "Как аджеба купувате неща, които не знаете какво могат да правят???"
Можеш да имаш претенции, ако даден продукт в описанието си има свойство, но не работи, а не , че някой му приписва дадено свойство и го няма. Имате глави на раменете си-аз също съм се опарил с покупка на светкавица, но не обвинявам продавача, а себе си, защото подходих немарливо. Тук вината е ИЗЦЯЛО НА КУПУВАЧА и няма никакво извинение.
Не искам да ставам адвокат и го казвам без никакви лоши чувства, но когато те измамят, когато си имал възможността да провериш това, което купуваш, вината е единствено и само твоя.
Мислете, четете внимателно, проверявайте и тогава купувайте. Само това е начинът да не бъдете измамени!

 първа  назад  1     всички  напред  последна

 Авторът е затворил собствената си тема.