Автор: simbon4o
Дата: 12-03-14 00:07
То не е по-малко червено, просто не се откроява достатъчно добре от оранжевото примерно и при сцени където са близки има едно сливане. Сливането се допълва и от вградените шумоподтискатори които мажат още в роу къде моарета, къде аберации, шум и като цяло всичко. Фактите са си факти. Старите камери със ССД от време оно снимат по-вярно и по-малко измислено.
Който не вярва - ето елементарен тест.
Слагате списание в кадър. Горе долу А3 разгърнато.
Слагате апарата на статив, всичко на ръчно, настройвате си скорост, бленда, бял баланс всичко ръчно никаква автоматика. Снимате на РОУ!!! После слагате някакъв бял обект или черен, нещо с размери колкото кутия от цигари(може и кутия от цигари) снимате. Отваряте файловете на компа.
На теория всичко трябва да не се промени освен мястото където е добавен обекта - е да ама не, мърдат цветове в целия кадър. Експонацията че мърда е бял кахър, да кажем че кутията е мноого бяла и е дала някой милимунда повече светлина в кадъра :), но защо цветовете ще мърдат...
Правил съм го с канон, сони и пентакс, подозирам и никон ще е така.
Същото упражнение съм правил с пентакс К200 - не мърда.
Като обработвам кадри и с канон и никон и всичко никога нямам перфектни цветове или поне не във всички кадри, винаги повечето имат за оправяне. Но в крайна сметка, ако камерите снимаха перфектно защо щяха да са фотографите и софтуера за обработка?
|
|