Автор: chefo1979
Дата: 09-04-14 15:22
Хора, спрете се малко - да си зададял въпроса кое не го кефи в сапунера и какво ще му даде ДСЛР - че той като е нямал ДСЛР откъде да знае какво предлага по-големия сензор и сменяемата оптика?
Аз навремето като имах сапунер при никакви настройки не ми даваше някаква осезаема разлика в крайното изображение - първия ДСЛР със скапания си китак ми даде някаква идея, а след като си взех първият качествен твърд обектив видях подобрение дори и моите очи на неспециалист.
После, за високото исо си има логика - дори в сумрачен ден пак ти трябва по-висока скорост на затвора, особено с мрачните китаци - ако на 400 исо ти изчезва детайла - за какво си говорим?
Дори и през деня, на закрито, при недобро осветление, в църква, в музей, в обществена сграда, в галерия; при бързо движещи се обекти - какво правим, светкавици ли ползваме или вдигаме исото?
Апропо, шума във високото исо не е проблем, монохромният шум не дразни освен ако не си фанатик и не го търсиш специално; проблема е цветните парцали, които се появяват на наиситна високо исо - те вече са много неприятни.
Според мен сто пъти по-добре евтино тяло и по-свестен обектив, отколкото обратното (тия Алфи нали ползват старите качествени и евтини Минолти - идеално е значи; още повече че има и стабилизация в тялото).
И захвата си е голям кеф - и на мен не ми пасват Нексовете (3 и 5, 6 и 7 не съм пипал освен в магазина за малко) въпреки, че като картинка са страхотни и металния китак е супер приятен.
Едно праисторическо 20Д ми е страшно по-удобно с многото си външни контроли отколкото трицифрените Канони или Никон 40/50/60/3к/5к (за А200 не знам, нямам опит с Алфа, но ако сензора му е като на Д200 - само хубави думи ще кажа за сензора), въпреки че сензорите им може да са извънземни сравнени с Канона от 2004.
Сега, че тежи - тежи, няма две мнения.
Всеки сам си преценява!
|
|