Автор: boni
Дата: 20-01-14 22:02
При мен JPEG и RAW от М1 са 1:1. Еднакво експонирани.
Това, което описвате се получава, когато имате някакви автоматични DR корекции в JPEG-a.
По принцип ACR показва голата истина:)
Колкото до желания и нежелан ефект при ДОФ -а, при ФФ просто ако не искате да ви е плитък затваряте блендата:)
Светлосилната оптика е скъпа, когато се прави за по-голям формат матрица. Колкото е по-малък формата, толкова е по-евтина, а при сапунерките е без пари, защото покрива много малка площ и защото реално светлосилата е относително число - диаметър на отвора към фокусното.Система с малка матрица постига същия зрителен ъгъл, като голяма, но с къс обектив. А късия обектив има голяма светлосила и с малък отвор. Затова трябва да е по-евтин.
Ето ви един типичен пример. Nikkor 70-300VR 4.5-5.6 качен на Nikon D610 дава резултати, за каквито ще ви трябва 35-150/2.2-2.8 на М4/3. И да ви кажа, точно така е. Панасонишкия 35-100/2.8 в комбинация с м4/3 се справя по-лошо на тъмно от Nikkor 70-300VR с D700 примерно...
Не дълбайте по шума, снимах дълго с тоя тип апарати, не могат да се сравняват с ФФ и не им е работа това. Имат си други достойнства.
|
|