Автор: FAQ
Дата: 04-01-14 01:16
„Чукча не читатель, Чукча — писатель.”
Още в началото на темата бе посочено постановлението с „оня списък” , според който ЖП гарата е стратегически обект.
Посочва се също така, че се издава на основание чл. 41, ал. 1 от Правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция “Национална сигурност”.
Той пък гласи следното :
Чл. 41. (1) (Доп. - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) Стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност, се определят от Министерския съвет в единен списък по предложение на съответните министри или ръководители на ведомства след предварително съгласуване с председателя на агенцията. Тези обекти и дейности са част от критичната инфраструктура на страната.
(2) Защитата на стратегическите обекти и дейности от значение за националната сигурност по смисъла на чл. 4, ал. 3 ЗДАНС включва:
1. (доп. - ДВ, бр. 27 от 2013 г., доп. - ДВ, бр. 108 от 2013 г., в сила от 17.12.2013 г.) контрол на организацията на физическа защита (охрана) на обектите, включително с оглед противодействие на заплахи от терористичен характер, който обхваща мерките за сигурност на стратегическите зони и режима на достъп до стратегическите зони и зоните, свързани с изпълнението на стратегическите дейности;
2. информационна защита, осъществявана чрез административни, организационни, технически и криптографски мерки;
3. (нова - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) оказване съдействие на ръководителите на стратегически обекти и на възлагащите стратегически дейности при идентифициране и оценка на потенциални заплахи, насочени срещу стратегически обекти и дейности от значение за националната сигурност.
(3) (Нова - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) Ръководителите на стратегически обекти и възлагащите стратегически дейности отговарят за изпълнението на мерките за защитата им, включително за финансирането на тези мерки.
Следователно Началникът на гарата, трябва да издаде заповед, в която да определи :
1/ къде не може да се разхождат гражданите
2/ мерки за „информационна защита” – демек за защита на информацията.
И тука възниква въпросът : Коя информация подлежи на защита, и може ли общодостъпната информация – т.е. това което всички виждат, да бъде защитавано чрез забрана за неговото фотографиране?
Интересно е и друго – това, което важи за гарата, важи и за сградата на Народното събрание. Всъщност измененията от 2013 година в текста на чл. 41 бяха направени именно заради протестите пред Парламента, с цел да се узакони разширяването на зоната зад загражденията.
Началникът на гарата може да забрани снимането по пероните и чакалните точно толкова, колкото и Председателят на НС може да забрани снимането около парламента.
|
|