Автор: НАСОО
Дата: 28-12-13 19:39
ето аргументи:
-Много развит за онези години двигател, в резултат от който голяма мощност и малък разход, но и съвременна система за управление, която през 98ма почти никоя от колите нямаше. В резултат за кола за 2000лв имаш части като на ауди или ВФ за 20000.
-три ламбда сонди - всяка една може да обърка режима на работа на двг и да прецака разхода и мощността. Едната ти е 90 кинта само елемента.
-дебитомер - ако е туин спарк - 400лв ако не 100 с преправяне и вкарване на акъл.
-тиун спарк - 8 свещи - 350кинта. Незнам някой дето ще си купи алфа и да не е туин??
-отделно ако горните неща не са сменяни по сервизните интервали, почти сигурно е че голяма част от тях трябва да се сменят, а ако нямаш толкова пари най-добре да си купиш софт за диагностика поне да си чистиш грешките вместо да цакаш по 20 кинта всеки път, което понякога е два пъти седмично.
-променливо газоразпределение - вариатор, като се разтрака ремонт на всеки 20 хил . км докато не се строши напълно - после още 300-400 за нов.
- имаш двураменно предно окачване с четири носача без възможност за подмяна на шарнирни болтове - мин. 400 лв. от трети производител. Да не говорим като се разскърцат тампоните, хем не са ти за сменяне болтовете хем трябва или да смазваш или да разглобяваш??
-отзад независимо окачване - биалетки и едни тъпи щанги дето на всеки 50хил се разтропват. Имат 8тампона, които не са скъпи, но ако е в сервиз отиват 5часа труд.
-прави ми впечатление, че в Италия и Франция тези алфи с нормални гуми, а тук при нас, както и аз направих им слагаме 16-17 и 18 джанти в резултат окачването наистина заминава на всеки 30-50000км. А е нормално да изкарва поне 100 да не кажа 200.
-повечето хора купуващи алфа са импулсивни и обикновено ги карат екстремно. Тези дето не горят масло не са много. Аз като гледах от 6 една само една беше наред, но пък без никакви екстри. Въобще изборът е доста ограничен.
- ако ще се бесиш поне да е с както трябва, та аз ако съм изправен пред такъв избор и знам, че ще троша пари по окачване и поддръжка поне ще си купя 156-ГТА, ако не ми е по силите 2.5В6 - щото поне има 6та и като давам ще карам. А не да ме изпреварват нови пеженца и ситроени пък аз с алфата да кретам?? Некак си не е престижно.
- двигателя лови доста масло и течности в сравнение с френските. От тук ако караш много като мене си идва още едно перо разход.
- като изключим всичко гореизброено, ако алфата е поддържана в сервиз и всичко е сменяно навреме имаш автомобил с страшно окачване, пътно поведение и динамика. Разликата от двураменното окачване се вижда след първото каране по завой. Направо ги яде. Все пак трябва да се има предвид, че 156 е една от най-хубавите коли през 2000г. , но не може да се сравнява със кола от 2012
П.С забравих да напиша, че навсякъде съм споменавал само цени на части и то с отстъпки. Труда и консумативите си ги смятайте според сервиза
Публикацията е редактирана (28-12-13 19:40)
|
|